با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
نقش انعطاف پذیری شناختی و سبک های دلبستگی در شناخت اجتماعی دانشجویان

مجید برادران؛ فرزانه رنجبر نوشری

دوره 10، شماره 19 ، خرداد 1400، ، صفحه 135-148

https://doi.org/10.30473/sc.2021.54097.2571

چکیده
  مقدمه: هدف اساسی پژوهش حاضر نقش انعطاف پذیری شناختی و سبک دلبستگی در شناخت اجتماعی دانشجویان بود. روش:  جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز رشت که در سال سال تحصیلی 99-1398مشغول تحصیل بودند، می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای 309 دانشجو انتخاب شدند. داده ها به وسیلۀ شاخص های ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تجزیه و ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی بر روان‌شناسی مثبت‌نگر و آموزش یکپارچه شایستگی‌های هیجانی بر بهزیستی اجتماعی، هیجانی و روانشناختی

فرزانه رنجبر نوشری؛ سجاد بشرپور؛ نادر حاجلو؛ محمد نریمانی

دوره 6، شماره 2 ، بهمن 1396، ، صفحه 21-38

چکیده
  مقدمه: هدف اساسی مطالعه حاضر مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی بر روان­شناسی مثبت­نگر و آموزش یکپارچه شایستگی­ های هیجانی بر بهزیستی اجتماعی، هیجانی و روانشناختی است. روش: این مطالعه یک طرح نیمه آزمایشی با پیش ­آزمون، پس­آزمون و مرحله پیگیری است. جامعه آماری دربرگیرنده دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور رضوانشهر است و نمونه پژوهش ...  بیشتر

تعیین پایایی و روایی نسخه فارسی مقیاس دلسوزی برای زندگی دیگران

نادر حاجلو؛ فرزانه رنجبر نوشری

دوره 4، شماره 2 ، بهمن 1394، ، صفحه 35-47

چکیده
  مقدمه: دلسوزی سازه‌ای بین فردی است که نقش مهمی در بهزیستی افراد ایفا می‌نماید و مطالعه حاضر باهدف بررسی پایایی و روایی مقیاس دلسوزی برای زندگی دیگران انجام گرفت. روش: در این راستا 281 دانشجو (170 زن و 111 مرد) با میانگین سنی 41/23 سال با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای مرحله‌ای از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان انتخاب شدند و به ...  بیشتر