با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
نقش کارکرد های اجرایی حافظه فعال دیداری-فضایی و بازداری پاسخ در عملکرد توانش های ذهنی تئوری ذهن درکودکان7 تا 12سال مقطع ابتدایی

هادی تقی زاده؛ امان ا.... سلطانی؛ حمدا... منظری توکلی؛ زهرا زین الدینی میمند

دوره 6، شماره 2 ، بهمن 1396، ، صفحه 125-142

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش بررسی رابطه کارکرد­های اجرایی بازداری پاسخ و حافظه کاری با سطح رشد تئوری ذهن دانش­آموزان ابتدایی است. روش:  روش پژوهش حاضر همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان عادی دبستانی شهر مشهد است که در سال تحصیلی 96-95 در مدارس شهرستان مشهد مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 180 نفر بود. که به شیوه ...  بیشتر