با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
مقایسۀ کنش‏های اجرایی در افراد مبتلا به اختلال احتکار و بهنجار

حمید ذوالفقاری؛ ایمان الله بیگدلی؛ علی مشهدی

دوره 10، شماره 20 ، بهمن 1400، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/sc.2022.51059.2488

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه کنش‏های اجرایی (حافظه کاری، توجه پایدار و بازداری پاسخ) در افراد دارای اختلال احتکار و بهنجار انجام گرفت. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه‏ای بود و جامعه آماری آن را افراد مراجعه کننده به مرکز بهداشت شماره 3 شهر مشهد در نیمه نخست سال 1396 تشکیل می‌دادند. نمونه آماری شامل 30 از افراد دارای اختلال احتکار ...  بیشتر

نقش کارکرد های اجرایی حافظه فعال دیداری-فضایی و بازداری پاسخ در عملکرد توانش های ذهنی تئوری ذهن درکودکان7 تا 12سال مقطع ابتدایی

هادی تقی زاده؛ امان ا.... سلطانی؛ حمدا... منظری توکلی؛ زهرا زین الدینی میمند

دوره 6، شماره 2 ، بهمن 1396، ، صفحه 125-142

چکیده
  مقدمه: هدف این پژوهش بررسی رابطه کارکرد­های اجرایی بازداری پاسخ و حافظه کاری با سطح رشد تئوری ذهن دانش­آموزان ابتدایی است. روش:  روش پژوهش حاضر همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان عادی دبستانی شهر مشهد است که در سال تحصیلی 96-95 در مدارس شهرستان مشهد مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 180 نفر بود. که به شیوه ...  بیشتر