با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
تأثیر افشای هیجانی نوشتاری در پرخاشگری و زودانگیختگی و دشواری تنظیم هیجانی نوجوانان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای: مطالعه تک آزمودنی

پوراندخت نیرومند؛ مهناز علی اکبری؛ محمد اورکی

دوره 10، شماره 19 ، خرداد 1400، ، صفحه 44-79

https://doi.org/10.30473/sc.2021.55444.2609

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری بر زودانگیختگی، پرخاشگری وسختی تنظیم هیجانی سه نوجوان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای در چارچوب یک طرح تجربی تک آزمودنی خط پایۀ چندگانه بود. روش: سه نوجوان براساس تشخیص مبتنی بر چهارمین ویرایش مقیاس‌درجه بندی سوانسون، نولان و پلهام،  5DSM و ایشنباخ، انتخاب شدند. بمنظور ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن در نوجوانان پرخاشگر

علی فرهادی؛ یزدان موحدی؛ امیر عزیزی؛ فضل الله قاسمی کلی؛ کلثوم کریمی نژاد

دوره 3، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 55-66

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت­های اجتماعی بر افزایش نظریه ذهن در میان نوجوانان پرخاشگر انجام گرفت. روش: جامعه آماری پژوهش، شامل دانش­آموزان مدارس پسرانه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1392 بود. نمونه آماری شامل 40 نفر از دانش­آموزان، پس از تکمیل پرسشنامه پرخاشگری باس و پری، کسانی که نمره بالاتری را کسب کردند آزمون ...  بیشتر