با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه

علی مصطفائی؛ اکبر رضائی؛ مریم گوران

دوره 8، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 60-70

https://doi.org/10.30473/sc.2019.42131.2269

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان بارنت و فانشاو(1997) انجام شد. روش: روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی به شمار می رود و نوع پژوهش از نظر هدف در زمرة پژوهش های توسعه ای محسوب می شود.  مقیاس استرس دبیرستان برروی 445 دانش آموز و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر(1979) بر روی 150 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی ...  بیشتر

هنجاریابی و روایی پرسشنامه حافظه گذشته‎نگر - آینده‎نگر

حسین زارع؛ احمد علی پور؛ علی مصطفائی

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1393، ، صفحه 45-56

چکیده
  هدف: هدف از انجام این مطالعه استانداردسازی و هنجاریابی پرسشنامه حافظه گذشته‎نگر- آینده‎نگر کرافورد و همکاران(2003) برای دانشجویان متناسب با حافظه گذشته نگر- آینده نگر در فرهنگ ایرانی است. روش: این ابزار برای تعیین اندازه و میزان حافظه گذشته نگر- آینده نگر توسط کرافورد و همکاران(2003) ساخته شده است. روایی محتوایی آن توسط اساتید روانشناسی ...  بیشتر