با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
تعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر مسولیت پذیری و امیدواری دانشجویان دختر

فاطمه یدالهی صابر؛ محمداسماعیل ابراهیمی؛ نرگس زمانی؛ علی صاحبی

دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 165-174

https://doi.org/10.30473/sc.2019.32877.2019

چکیده
  مقدمه: این پژوهش با هدف، بررسی تعیین تاثیر آموزش تئوری انتخاب بر میزان مسئولیت‌پذیری و سطح امیدواری در دانشجویان دختر انجام گرفت. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه دانشجویی دانشگاه که در سال  1396ـ 1395در دانشگاهآزاد اسلامی‌واحد همدانمشغول ...  بیشتر

تأثیر آموزش تئوری انتخاب بر میزان سهل انگاری فردی و اجتماعی دانشجویان زن

سوسن علیزاده فرد؛ معصومه تدریس تبریزی

دوره 3، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 82-94

چکیده
  مقدمه: با توجه به اهمیت و نقش کلیدی تعلل و سهل‌انگاری فردی و اجتماعی در رشد و پیشرفت فرد و جامعه، هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر سهل‌انگاری فردی و اجتماعی است. روش: 36 نفر از بین کلیه دانشجویان زن دوره کارشناسی شهر تهران در سال تحصیلی92ـ91، به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (16n=) ...  بیشتر