با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی
تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی بر اساس تکنو استرس، با توجه به نقش میانجی ویژگی‌‏های روان‌‏شناختی (تعهدسازمانی و حمایت اجتماعی ادراک شده) بر معلمان در زمان تدریس‌‏های مجازی دوران شیوع کووید19

شکوفه موسوی؛ محمودرضا شاهسواری؛ مائده گل نیا

دوره 11، شماره 22 ، آذر 1401، ، صفحه 81-90

https://doi.org/10.30473/sc.2023.68453.2901

چکیده
  مقدمه: فرسودگی شغلی معلمان ناشی از تکنواسترس یا استرس تکنولوژی در زمان تدریس‌‏های مجازی دوران شیوع کووید ۱۹ از جمله آسیب‌‏های نوین جامعه جهانی به حساب می‌‏آید. هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی بر اساس تکنواسترس با نقش واسطه‌‏ای ویژگی‌‏های روانشناختی تعهد سازمانی و حمایت اجتماعی ادراک شده بود. روش تحقیق: ...  بیشتر

ارتباط حمایت اجتماعی ادراک شده و احساس تنهایی اجتماعی ـ عاطفی با اعتیاد به اینترنت در جامعه دانشجویی

منصور بیرامی؛ یزدان موحدی؛ معصومه موحدی

دوره 3، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 109-122

چکیده
  مقدمه: امروزه جمعیت عظیمی در دنیا از اینترنت استفاده می­نمایند. با وجود مزایای بی­شمار این فناوری و تحولات مثبتی که در زمینه­ ارتباطات ایجاد کرده است، متأسفانه برخی از مطالعات، عوارض خطرناکی را به استفاده از اینترنت نسبت داده­اند که از جمله مخرب­ترین عوارض آن می­توان به اعتیاد اینترنتی اشاره نمود. پژوهش حاضر با هدف تعیین ...  بیشتر