با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری راهبردهای شناختی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه

حجت مهدوی راد؛ ولی الله فرزاد؛ شیرین کوشکی

دوره 9، شماره 18 ، آبان 1399، ، صفحه 103-122

https://doi.org/10.30473/sc.2021.54128.2573

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلیبا میانجیگری راهبردهای شناختی است. روش: در این پژوهش 470 نفر از دانش‌آموزان پسر پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه حضور داشتند؛ که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای، از بین دانش‌آموزان دبیرستان‌های مناطق 15 و 13-5- 3 شهر تهران مورد آزمون ...  بیشتر

اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان‌بر راهبردهای انگیزشی و شناختی دانشجویان دختر اهمال-کار دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر

سید موسی گلستانه؛ فاطمه نوروزی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1397، ، صفحه 121-140

چکیده
  مقدمه: هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی درمان چشم‌انداز زمان‌بر راهبردهای انگیزشی و شناختی دانشجویان دختر اهمال­کار دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بود. روش: پژوهش حاضر یک طرح آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه بود. ابزارهای این پژوهش پرسشنامه اهمال‌کاری تحصیلی سواری، پرسشنامه چشم‌انداز زمان زیمباردو و پرسشنامه راهبرد‌های ...  بیشتر