%0 Journal Article %T تأثیر بازی های ویدیویی کنشی (اکشن) بر توجه انتخابی بینایی کودکان نارساخوان %J شناخت اجتماعی %I دانشگاه پیام نور %Z 2322-3782 %A اورکی, محمد %A حیدری, شیما %D 2015 %\ 02/20/2015 %V 3 %N ویژه نامه %P 59-70 %! تأثیر بازی های ویدیویی کنشی (اکشن) بر توجه انتخابی بینایی کودکان نارساخوان %K بازی ویدیویی کنشی(اکشن) %K توجه انتخابی بینایی %K نارساخوان %R %X هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی‌های ویدیویی کنشی (اکشن) بر توجه انتخابی بینایی کودکان نارساخوان انجام گرفت. روش: در این پژوهش که از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش­آزمون ـ پس­آزمون با گروه کنترل بود، از میان دانش­آموزان پسر نارساخوان ٩ تا ١١ ساله مراجعه­کننده به مرکز ویژه ناتوانی‌های یادگیری شهرستان تهران در سال تحصیلی 92-93، ٣٠ کودک به عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب و سپس از نمونه انتخابی، ١٥ نفر در گروه آزمایش و ١٥ نفر در گروه کنترل بکار گمارده شدند. گروه آزمایش به مدت ٩ جلسه و در هر جلسه، ٨٠ دقیقه به انجام یک بازی ویدیویی کنشی(اکشن) پرداخت. بعد از مداخله، از هر دو گروه پس­آزمون به عمل آمد. برای جمع­آوری داده‌ها از نرم­افزار آزمون استروپ،آزمون ماتریس‌های پیش‌رونده رنگی ریون و آزمون بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD) اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) استفاده شد. داده­های پژوهش توسط نرم­افزار (SPSS) و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: با توجه به یافته­های پژوهش حاضر، در آزمون استروپ در سطح معناداری (٠٥/٠p %U https://sc.journals.pnu.ac.ir/article_1490_0cd90772a61d9c57e1f0e68c251d963f.pdf