TY - JOUR ID - 3275 TI - شناخت اجتماعی و رضایت از تحصیل: نقش واسطه ای هیجانات پیشرفت JO - شناخت اجتماعی JA - SC LA - fa SN - 2322-3782 AU - ریحانی, محمدباقر AU - کمری, سامان AU - زارعی, رقیه AU - نجاتی, وحید AD - کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی AD - دانشجوی دکتری رشته روان شناسی تربیتی دانشگاه شیراز AD - کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه آزاد مرودشت AD - دانشیار گروه علوم اعصاب شناختی دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 5 IS - 2 SP - 136 EP - 154 KW - شناخت اجتماعی KW - هیجانات پیشرفت KW - رضایت از تحصیل DO - N2 - مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌ای هیجانات پیشرفت در ارتباط بین شناخت اجتماعی و رضایت از تحصیل بود. روش: روش پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و طرح همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی دانشجویان شهر شیراز در سال تحصیلی 95-96 تشکیل می‌دادند که از این میان تعداد 278 نفر (107 پسر و 171 دختر) به روش نمونه-گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های رضایت از تحصیل، پرسشنامه هیجان پیشرفت و پرسشنامه شناخت اجتماعی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل مسیر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج جدول ماتریس همبستگی نشان داد که بین تمام متغیرهای پژوهش حاضر که شامل ابعاد رضایت از تحصیل، هیجانات پیشرفت و ابعاد شناخت اجتماعی بود همبستگی معناداری در سطح 01/0 P UR - https://sc.journals.pnu.ac.ir/article_3275.html L1 - https://sc.journals.pnu.ac.ir/article_3275_983ffe22090e951660c8065f503f73a3.pdf ER -