با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی
نقش واسطه‌ای شفقت‌به‌خود در رابطۀ بین تجارب آسیب‌زای کودکی با همدلی عاطفی و شناختی

زهرا مطلق؛ مهدی خانجانی؛ فرامرز سهرابی

دوره 13، شماره 26 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2025.74555.3068

چکیده
  همدلی یکی از مؤلفه‌های بهبود تعاملات بین‌فردی است که شکل‌گیری آن از دوران کودکی و در طول تعاملات مراقب و کودک آغاز می‌شود. به همین دلیل منطقی است که تجربیات مثبت و منفی دوران کودکی را به‌عنوان عاملی تعیین‌کننده در شکل‌گیری ظرفیت همدلی افراد بدانیم. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطۀ تجارب آسیب‌زای کودکی با همدلی شناختی و عاطفی با توجه ...  بیشتر