با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی اجتماعی
مدل ساختاری نشاط ذهنی بر اساس ثبات علایق و پایداری تلاش، منبع کنترل، ارزیابی شناختی، نقش میانجی حمایت اجتماعی دوستان در دانش آموزان

فاطمه بیان فر؛ مریم بیگی هرچگانی

دوره 13، شماره 26 ، آذر 1403، ، صفحه 1-23

https://doi.org/10.30473/sc.2025.74092.3056

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف ارائه ی مدل ساختاری نشاط ذهنی بر اساس ثبات علایق- پایداری تلاش ،منبع کنترل و ارزیابی شناختی، نقش میانجی حمایت اجتماعی دوستان در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرکرد انجام شد. روش: پژوهش توصیفی-همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود.جامعه آماری کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرکرد در سال تحصیلی 1404-1403 بودند ...  بیشتر

الگوی ساختاری سازگاری تحصیلی بر اساس بار شناختی، انعطاف پذیری شناختی و آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه، نقش واسطه ای شایستگی هیجانی- اجتماعی و چشم انداز زمان

فاطمه بیان فر؛ نهضت راحلی مقدم

دوره 11، شماره 21 ، خرداد 1401، ، صفحه 51-67

https://doi.org/10.30473/sc.2022.65061.2785

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی ساختاری سازگاری تحصیلی بر اساس بار شناختی، انعطاف پذیری شناختی و آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه، با میانجی گری شایستگی هیجانی- اجتماعی و چشم انداز زمان بود.روش: روش پژوهش توصیفی -همبستگی و از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود.جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان تالش در سال ...  بیشتر