با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و پیشرفت تحصیلی کودکان با اختلال ریاضی

محمد اورکی؛ حسین زارع؛ زهرا عطار قصبه

دوره 6، شماره 2 ، بهمن 1396، ، صفحه 167-183

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسیتاثیر توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و پیشرفت تحصیلی کودکان با اختلال ریاضی انجام شده است. روش: روش مطالعه حاضرنیمه آزمایشی باطرح پیش آزمون ـ پس آزمون  با گروه گواه است. 30 دانش آموزدختر با اختلال ریاضی پایه سوم تا پنجم ابتدایی که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند  به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش ...  بیشتر

رابطه بین چشم انداز زمان با جهت گیری هدف، تعلل تحصیلی و پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه خلیج فارس

سید موسی گلستانه؛ سید علی افشین؛ یوسف دهقانی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 52-71

چکیده
  مقدمه: چشم­انداز زمان چگونگی ادراک یا ارزیابی شخص از گذشته، حال و آینده را مشخص می­کند. چشم­انداز زمان، ساختار شناختی ناهشیاری دارد که فرد در هنگام     تصمیم­گیری درباره اعمال و اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت به کار می­برد. هدف پژوهش حاضر تعیین نقش واسطه­ای جهت­گیری هدف در رابطه بین چشم انداز زمان، پیشرفت تحصیلی ...  بیشتر