با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی تربیتی
بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و بهزیستی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر مهاباد: نقش واسطه‌ای شفقت به خود و لذت‌جویی

علی مصطفائی؛ ژیلا احمدی

دوره 12، شماره 24 ، آذر 1402

https://doi.org/10.30473/sc.2024.70843.2964

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و بهزیستی تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر مهاباد با نقش واسطه‌ای شفقت به خود و لذت‌جویی انجام گرفت؛ روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کلیة دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر مهاباد بود که تعداد آن‌ها 3621 دانش‌آموز بود. 348 دانش‌آموز (بعد از حذف 35 پرسش‌نامه ...  بیشتر

روانشناسی
تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی بر اساس تکنو استرس، با توجه به نقش میانجی ویژگی‌‏های روان‌‏شناختی (تعهدسازمانی و حمایت اجتماعی ادراک شده) بر معلمان در زمان تدریس‌‏های مجازی دوران شیوع کووید19

شکوفه موسوی؛ محمودرضا شاهسواری؛ مائده گل نیا

دوره 11، شماره 22 ، آذر 1401، ، صفحه 81-90

https://doi.org/10.30473/sc.2023.68453.2901

چکیده
  مقدمه: فرسودگی شغلی معلمان ناشی از تکنواسترس یا استرس تکنولوژی در زمان تدریس‌‏های مجازی دوران شیوع کووید ۱۹ از جمله آسیب‌‏های نوین جامعه جهانی به حساب می‌‏آید. هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ساختاری فرسودگی شغلی بر اساس تکنواسترس با نقش واسطه‌‏ای ویژگی‌‏های روانشناختی تعهد سازمانی و حمایت اجتماعی ادراک شده بود. روش تحقیق: ...  بیشتر

ارتباط حمایت اجتماعی ادراک شده و احساس تنهایی اجتماعی ـ عاطفی با اعتیاد به اینترنت در جامعه دانشجویی

منصور بیرامی؛ یزدان موحدی؛ معصومه موحدی

دوره 3، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 109-122

چکیده
  مقدمه: امروزه جمعیت عظیمی در دنیا از اینترنت استفاده می­نمایند. با وجود مزایای بی­شمار این فناوری و تحولات مثبتی که در زمینه­ ارتباطات ایجاد کرده است، متأسفانه برخی از مطالعات، عوارض خطرناکی را به استفاده از اینترنت نسبت داده­اند که از جمله مخرب­ترین عوارض آن می­توان به اعتیاد اینترنتی اشاره نمود. پژوهش حاضر با هدف تعیین ...  بیشتر