- بحرانی، م (1384). «مطالعه انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن». مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره بیست و دوم، شماره 4، ص 115-104.
- حاجی یخچالی، ع و فرامرزی، ح (1394). «بررسی رابطه بین سرزندگی تحصیلی، هدفهای پیشرفت و جهتگیریهای انگیزشی با خودکارآمدی دانشجویان پزشکی دانشگاه جندیشاپور اهواز». مجله توسعه آموزش جندیشاپور، دوره چهارم، سال شانزدهم، شماره 1، ص 154-125.
- حجازی، ا.؛ عبدلوند، ن و امام وردی، د (1390). «جهتگیری هدفی، باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی». مجله روانشناسی 25، سال هفتم، شماره 1، ص 22-1.
- رمضانی، ف (1389). «بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- ریو، جی. ام (2005). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سیدمحمدی (1389) ویرایش هجدهم، چاپ پانزدهم، تهران: نشر ویرایش.
- شانک، پی. آر (2010). انگیزش در تعلیم و تربیت (نظریه، تحقیقات و راهبردها).
- قلی زاده، م (1384). «بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهر ایذه». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- مکتبی، غ.ح و فرامرزی، ح (1394). «بررسی رابطه جهتگیریهای انگیزشی و خودکارآمدی تحصیلی با هویت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه جندیشاپور اهواز». مجله توسعه آموزش جندیشاپور، دوره سوم، سال هفتم، شماره 2، ص 25-14.
- مروتی، ذ.ا (1390). «رابطه علی محیط یادگیری سازنده گرایی ادراک شده و عملکرد ریاضی با میانجیگری جهتگیری درونی هدف، ارزش تکلیف، نگرش نسبت به ریاضی و خودکارآمدی ریاضی در دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانی شهر اهواز». پایاننامه دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- هاشمی شیخ شبانی، ا (1380). «بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم و مربوط با خود ناتوانسازی تحصیلی و رابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز». پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- Ames, C. & Archer, J. (2014). “Achievement goals in the classroom: Students’ learning strategies and motivational processes”. Journal of Educational Psychology, 80, 260–267.
- Bandura, A. (2006). “Cultivating competence, self-efficacy, and intrinsic interest through proximal self-motivation”. Journal of Personality and Social psychology, 41(3), 586-598.
- Beghtto, R. A. (2006). “Creative self-efficacy: Correlates in middle and secondary students”. Creativity Resarch Jornal, 18, 447-457.
- Buggiano, A. K.; Main, D. S. & Katz, P. A. (2013). “Children’s preference for challenge: The role of Perceived competence and control”. Journal of Personality and Social psychology, 54, 134-141.
- Bryan, J. H. & Bryan, T. H. (2013). The Social life of the learning disabled youngster, vol. 1, P. 75-86.
- Karwowski, M. (2016). “It doesn't hurt to ask, but sometimes it hurts to believe: Polish students’ creative self-efficacy and its predictors”. Psychology of Aesthetics, Creativity and the Arts, 5(2), 154 - 164.
- Dickhauser, C.; Buch, S. R. & Dickhauser, o. (2014). “Achievement after failure: The role of achievement goals and negative self-related thoughts”. Learning and instruction, 21, 152-162.
- Dupeyrat, C. & Marian, C. (2005). “Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement and achievement: A test of Dweck's model with returning to school adults”. Contemporary Educational Psychology, 30, 43-59.
- Gottfried, A. E. (2009). “Academic intrinsic motivation in elementary and junior High school students”. Journal of Education psychology, 77, 631-645.
- Gottfried, A. E. (2013). “Academic intrinsic motivation in elementary and junior High school students”. Journal of Education psychology, 82, 525-538.
- Kaufman, J.; Beghetto, R. & Baxter, B. L. (2011). “Beyond big and little: The four c model of creativity”. Review of General Psychology, 13(1), 1-12.
- Lemons, G. (2015). “Is creative behavior a function of creative self –efficacy”? Creativity Research Journal, 22(2), 151-161.
- Li, J. (2016). “Creativity Self-Efficacy Scale as a Predictor for Classroom Behavior in a Chinese Student Context”. Open Education Journal, 4, 90-94.
- Licht, B. G. & Kistner, J. A. (2012). Motivation problem of learning, 6, 222-245.
- Lehrer, J. (2012). Imagine: How creativity works. Boston, MA: Houghton Mifflin Harcourt.
- Liem, A. D.; Lau, S. & Nie, Y. (2008). “The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome”. Journal of Contemporary Educational Psychology, 33, 486-512.
- Midgley, C.; Maehr, M. L.; Hruda, L.; Anderman, E. M.; Anderman, L.; Freeman, K. E.; Gheen, M.; Kaplan, A.; Kumar, R.; Middleton, M. J.; Nelson, J.; Roeser, R. & Urdan, T. (2000). Manual for the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS). Ann Arbor, MI: University of Michigan.
- Mis, C. (2012). “Avoidance behavior and perceived control”. Motivation and Emotion, 1, 61-63.
- Ryan, R. & Deci, E. I. (2009). “Self –determination theory and facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being”. American psychologist, 55, 58-70.
- Ryan, R., & Deci, E. I. (2000b). “Intrinsic and extrinsic motivation: classic Definition and new direction”. Contemporary educational psychology, 25, 54-67.
- Tierney, P. & Farmer, S. M. F. (2002). “Creative self-efficacy: Its potential antecedents and relationship to creative performance”. Academy of management Journal, 45, 1137-1148.
- Vallerand, R. J.; Pelletier, L.G.; Blais, M.R.; Briere, N.M.; senecal, C. & Vallieres, E.F. (2005). “The Academic motivation scale: A measure intrinsic, extrinsic and a motivation in education”. Academy of management Journal, 55, 101-110.
- Wentzel, C. (2009). “Advancing achievement goal theory: Using goal structure and goal orientations to predict students’ motivation, cognition, and chievement”. Journal of Educational Psychology, 96, 236-250.