ابراهیمی قیری، رسول. (1392). مقایسهی انگیزش تحصیلی و امید تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و عادی دورهی متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
انصارالحسینی، سید هادی؛ عابدی، محمد رضا و نیلفروشان، پریسا (1400). رابطهی میان خودپندارهی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان با توجه به نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم. فصلنامهی پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 12(1)، 39-58.
ایزدیفرد، راضیه و سپاسی آشتیانی، میترا. (1389). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری با آموزش مهارت حل مسئله در کاهش علائم اضطراب امتحان. مجلهی علوم رفتاری، 4(1)، 23-27.
تولایی، صدیقه السادات. (1392). بررسی رابطهی هوش معنوی و خودکارآمدی معلمان دورهی متوسطهی شهر ری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
حیاتبخش، سحر؛ انتصار فومنی، غلامحسین و حجازی، مسعود. (1399). اثربخشی آموزش هوش اخلاقی بر اخلاق تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر پایهی دهم مدارس دولتی. فصلنامهی روانشناسی تربیتی، 16(56)، 131-156.
خرمائی، فرهاد؛ آزادی دهبیدی، فاطمه و زابلی، مصطفی. (1394). پیشبینی اضطراب امتحان بر اساس مؤلفههای صبر با واسطهگری مؤلفههای اهداف پیشرفت در دانشجویان. فصلنامهی آموزشپژوهی، 1(2)، 52-70.
خرمائی، فرهاد و فرمانی، اعظم. (1393). بررسی نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در پیشبینی صبر و مؤلفههای آن در دانشجویان. نشریهی علمی روانشناسی بالینی و شخصیت، 12(2)، 11-24.
خرمائی، فرهاد؛ زارعی، فرشته؛ مهدییار، منصوره و فرمانی، اعظم. (1393). نقش صبر و مؤلفههای آن به عنوان فضایل اخلاقی در پیشبینی امید دانشجویان. مجلهی اخلاق و تاریخ پزشکی، 7(3)، 59-68.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم و سلطانی، اسماعیل. (1393). نقش صبر به عنوان یک فضیلت اخلاقی و شخصیت در پیشبینی ناامیدی دانشجویان. مجلهی اخلاق پزشکی، 8(28)، 167-199.
دانش، عصمت؛ سلیمینیا، نرگس؛ فلاحتی، حوا؛ سابقی، لیلا و شمشیری، مینا. (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مسئله بر سازگاری دختران نوجوان ناسازگار. فصلنامهی روانشناسی کاربردی، 8(3)، 23-40.
رحیمی، فیروزه. (1394). مقایسهی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و آموزش صبر بر اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
زراعت، زهرا و غفوریان، علی رضا. (1388). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان. مجلهی راهبردهای آموزش، 2(1)، 23-26.
سیدحسینی، مریم سادات؛ داودی، حسین و نارویی نصرتی، رحیم. (1399). پیشبینی میزان خودمهارگری نوجوانان دختر و پسر در مقطع دبیرستان بر اساس میزان صبر اسلامی و جهتگیری دینی. دوفصلنامهی مطالعات اسلام و روانشناسی، 14(26)، 67-86.
شهبازی، سارا؛ حضرتی، مریم؛ معطری، مرضیه و حیدری، محمد. (1391). تأثیر آموزش مهارت حل مسئله بر هوشبهر هیجانی دانشجویان پرستاری شیراز. مجلهی ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(1)، 67-76.
طهماسیان، کارینه و اناری، آسیه. (1391). ارتباط مستقیم و غیر مستقیم خودکارآمدی تحصیلی با افسردگی نوجوانان. مجلهی دستآوردهای روانشناختی، 19(1)، 227-244.
غباریبناب، باقر؛ نصرتی، فاطمه و بزرگی، محمود رضا. (1399). بررسی رابطهی سبکهای دلبستگی به خدا، صبر و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه تهران. مجلهی پژوهش در دین و سلامت، 6(3)، 44-60.
منتظر، ناصر؛ دوستی، یارعلی؛ حسنزاده، رمضان و عباسی، قدرت اله. (1397). مقایسهی اثربخشی آموزش شایستگی هیجانی و حل مسئله بر خودکارآمدی ادراک شدهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. مجلهی مطالعات آموزش و یادگیری، 10(2)، 142-164.
موحدزاده، بهرام؛ کرمی، زهرا و یاوری کرمانی، مریم. (1397). بررسی ربطهی شیوههای فرزندپروری و سازگاری تحصیلی با واسطهگری صبر. فصلنامهی فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، 13(45)، 37-53.
نعمتیپور، زهرا؛ گلزاری، محمود و باقری، فریبرز. (1391). بررسی اثربخشی آموزش صبر به شیوه گروهی بر کاهش علائم افسردگی و فشار روانی حاصل از داغدیدگی در مادرانی که فرزند خود را از دست دادهاند. فصلنامهی مطالعات روانشناسی بالینی، 2(7)، 31-59.
نوحپور، عسگر؛ اقدسی، علی نقی و پناهعلی، امیر. (1399). مقایسهی اثربخشی آموزش راهبردهای کمکخواهی و حل مسئله بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان. نشریهی پرستاری کودکان، 7(1)، 87-97.
یوسفی، علیرضا؛ غرضی، فاطمه و گردانشکن، مریم. (1391). تأثیر آموزش حل مسئله بر خودکارآمدی و خودکارآمدی ادراک شده در نوجوانان. مجلهی تحقیقات علوم رفتاری،10(6)، 421-430.
Abd-Elmotaleb, M., & Saha, S. K. (2013). The role of academic self-efficacy as a mediator variable between perceived academic climate and academic performance. Journal of Education and Learning, 2(3), 117-129.
Bouffard-Bouchard, T., Parent, S., & Larivee, S. (1991). Influence of self-efficacy on self-regulation and performance among junior and senior high-school age students. International Journal of Behavioral Development, 14(2), 153-164.
Dai, X., & Fishbach, A. (2013). When waiting to choose increases patience. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 121, 256-266.
D'zurilla, T. J., & Goldfried, M. R. (1971). Problem solving and behavior modification. Journal of abnormal psychology, 78(1), 107-126.
Elias, R. Z. (2008). Anti-intellectual attitudes and academic self-efficacy among business students. Journal of Education for Business, 84(2), 110-117.
Elliott, T. R., Godshall, F. J., Herrick, S. M., Witty, T. E., & Spruell, M (1991). Problem-solving appiraisal and psychological adjustment following spinal cord injury. Cognitive therapy and research,15(5), 387-398.
Hill, C. (2014). An examination of the effectiveness of the Louisiana gear up program in promoting self-efficacy, improving academic achievement and increasing teachers' aspirations for their students. Doctoral dissertation, Louisiana Tech University.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). Children's Perceived Academic Self-Efficacy: An Inventory Scale. The Clearing House, 72(4), 224-230.
Klassen, R. M., & Lynch, S. L. (2007). Self-efficacy from the perspective of adolescents with LD and their specialist teachers. Journal of Learning Disabilities, 40(6), 494-507.
Pajares, F., & Schunk, D. (2002). The development of academic self-efficacy. In A. Wigfield & J. Eccles (Eds.) Development of achievement motivation. San Diego: Academic Press.
Parto, M. (2011). Problem solving, self- efficacy, and mental health in adolescents: Assessing the mediating role of assertiveness. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 644–648
Peguero, A. A., & Shaffer, K. A. (2015). Academic self-efficacy, dropping out, and the significance of inequality. Sociological Spectrum, 35(1), 46-64.
Rosati, A. G., Stevens, J. R., Hare, B., & Hauser, M. D. (2007). The evolutionary origins of human patience: Temporal preferences in chimpan zees, bonobos, and human adults. Current Biology, 17(19), 1663-1668.
Schnitker, S. (2012). An examination of patience and well-being. The Journal of Positive Psychology, 7(4), 263-280.
Sharma, H. L., & Nasa, G. (2014). Academic self-efficacy: A reliable predictor of educational performances. British Journal of Education, 2(3), 57-64.
Twerski, R. A., & Schwartz, U. (2005). Positive parenting. NY: Pearson Company Inc.
Vasile, C., Marhan, A. M., Singer, F. M., & Stoicescu, D. (2011). Academic self-efficacy and cognitive load in students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 12, 478-482.
Wright, S. L., Perrone-McGovern, K. M., Boo, J. N., & White, A. V. (2014). Influential factors in academic and career self-efficacy: Attachment, supports, and career barriers. Journal of Counseling & Development, 92(1), 36-46.