ـ اسمتانا، ج. (2006). «تأثیر والدین بر رشد اخلاقی کودک». غلامرضا متقیفر. مجله معرفت.57 (7) 85-91.
ـ بتلهایم، ب. (1386). کودکان به قصه نیاز دارند.ترجمه کمال بهروز کیا. تهران: نشر افکار.
ـ بوربا، م. (1390). پرورش هوش اخلاقی. چاپ اول. ترجمه فیروزه کاوسی. تهران: انتشارات رشد.
ـ پلوسکی، آ. (1385). قصه گویی در خانه و خانواده. ترجمه مصطفی رحماندوست. تهران: انتشارات مدرسه.
ـ پشتدار، ع. م. (1386). قصهگویی خلاق و اهداف آموزشی. تهران: انتشارات اعتماد.
ـ ترابی، ژ. (1389). تأثیر آموزش گروهی بر هوش اخلاقی کودکان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد خوراسگان.
ـ دلاور، ع. (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: رشد.
ـ دادستان، پ.؛ محسن علیق، ا.؛ رسولزاده طباطبائی،ک.؛ آذربایجانی، م. و بیات، م. (1389). «قصهگویی و تحول مفهوم خدا در کودکان ایرانی و لبنانی». مجله روانشناسان ایرانی. شماره 24.
ـ رحماندوست، م. (1388). قصهگویی: اهمیت و راه رسم آن. تهران: رشد.
ـ سیدی، ط. (1389). تأثیر قصهگویی در درمان پرخاشگری. مقاله ارائه شده در اولین همایش بینالمللی روانپزشکی کودک ونوجوان، 154.
ـ سیف، س. (1390). روانشناسی رشد. ج.1. تهران: انتشارات سمت.
ـ شهیم، س. (1388). «پرخاشگری آشکار و رابطهای در کودکان دبستانی». پژوهشهای روانشناختی، سال نهم، شماره21-27-44.
ـ صفرزاده، ا. ( 1388). بررسی اثر بخش مهارتهای اجتماعی در برقراری ارتباط اجتماعی کار آمد دانش آموزان دختر اول متوسط. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی تهران .
ـ طاقدیس، س. (1387). «یاد داشتی درباره کودک قصه و مطالعه». پژوهشنامه ادبیات کودک ونوجوان. شماره 19.
ـ کلاین، م. (1389).رشد اخلاقی. ج.1. ترجمه محمد رضا جهانگیرزاده و همکاران. تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی .
ـ کیا کمال، ب. (1390). «قصه و داستان در کتابهای درسی و کمک درسی آلمان». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شماره42
ـ گرین، ا. (1386). هنر و فن قصهگویی. ترجمه طاهره آدینهپور. تهران: انتشارات ابجد.
ـ مظاهری تهرانی، م. (1390). تأثیر آموزش شیوههای رفتار گروهی بر هوش اخلاقی اجتماعی کودکان و نوجوانان مصروع. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
ـ مشتاق، م. (1389). کودک و مهارتهای زندگی. تهران: انتشارات ابوعطا.
ـ هاکسلی، ر. (2007). پرورش هوش اخلاقی در کودکان. ترجمه فرناز کشاورزی.
ـ هویدا،ر. و همایی، ر. (1389). «تأثیر قصههای قرآنی بر هوش هیجانی کودکان». دانشکده روانشناسی اصفهان، شماره 1
ـ همایی، ر.؛ کجباف، م.ب.؛ و سیادت، س.ع. (1388). «تأثیر قصهگویی بر سازگاری کودکان». مطالعات روانشناختی.
- Adel, G.A. (2007). “Postmodernism and Children’s Literature”.The journal of the International Christian community for teacher education: A faith-based perspective. ICCT journal.2:2.
- Bettelheim, B. (1978). The Uses of Enchantment: The Meaning and Importance of Fairy Tales. London: Penguin.
- Heffner, M. (2003). Excremental support for the use of story telling to guide behavior: The effect of story telling on multiple and mixed ratio (FR)/ differential reinforcement of low rate (DRL) schedule responding Unpublished Doctoral Dissertation, West Virginia University.
- Ladd, G., & Burgess, K. (1999). “Charting the relationship trajectories of aggressive/ non withdrawn, and aggressive/ withdrawn children during early grade school”. Child Development, 70, 910-929.
- Lipman, M. (2003). Thinking in Education (2nd Ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
- Lipman, m. (1980), Philosophy in the classroom Philadelphia: Temple university press.
- Nourbury, C.F. & Bishop, D.V. (2003). “Narrative skills of children with communication impairment”. International Language communication Disorders. 38 (3,287,313).
- Matthews, Gareth. B. (1976). Philosophy in Children’s Literature. Cambridge, MA: Harvard university press.
- Parker, J.G. & Asher, S.R. (2010). Friendship and friendship quality in middle childhood: Links with peer group acceptance and feelings of loneliness and social dissatisfaction. Developmental Psychology, 29, 611-621.
- Patterson, G.R. & Reid, J.B. & Dishion, T.J. (1992). A social Learning approach: Antisocial boys. Castalia publishing co.
- Shechtman, Z. & Nachshol, R. (1996). “A school-based intervention to reduce aggressive behavior in maladjusted adolescents”. Journal of Applied Developmental Psychology.17, 535-552.
- Sweetser, E. (2010) ‘Compositionality and blending: semantic composition in a cognitively realistic framework’ in Janssen, Theo and Gisela Redeker, edi tors. Cognitive Linguistics: Foundations, Scope, and Methodology. Berlin and New York: Mouton de Gruyter, 129-162.
- Smetana, J.G. (2006). Social-Cognitive Domain Theory. Killen, M. & Smetana, J.G. (2006). Handbook of Moral Development. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Association, Inc., Publishers.