ـ آقاباقری، ح.؛ محمدخانی، پ.؛ عمرانی، س؛ و فرهمند؛ و (1391). «اثربخشی گروهدرمانی شناختی مبتنی بر حضور ذهن برافزایش بهزیستی ذهنی و امید بیماران مبتلا به اماس». مجله روانشناسی بالینی، 4 (1): ص 30ـ 23.
ـ اسماعیلی، م.؛ محمود علیلو، م.؛ بخشیپور رودسری، ع. و شریفی، م.ا (1388). «بررسی نگرش ناکارآمد و سبکهای مقابلهای در بیماران مبتلا به فشارخون اولیه». مطالعات روانشناختی، دوره 5، شماره 2.
ـ امیدی، ع.ا. و محمدخانی، پ (1387). «آموزش حضور ذهن بهعنوان یک مداخله بالینی: مروری مفهومی و تجربی». فصلنامه سلامت روان، سال اول، شماره اول، ص 38ـ 30.
ـ بیرامی، م. و عبدی، ر (1388). «بررسی تأثیر آموزش فنون مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان». علوم تربیتی، 2(6): ص 54 ـ 35.
ـ خورشیدزاده، م.؛ برجعلی، ا.؛ سهرابی، ف. و دلاور، ع (1390). «اثربخشی طرحواره درمانی در کاهش فعالیت طرحوارههای ناسازگار اولیه در زنان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی». فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 2 (6): ص 34ـ 2.
ـ کاویانی، ح.؛ جواهری، ف. و بحیرایی، ه (1384). «اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) در کاهش افکار خود آیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب: پیگیری 60 روزه». تازههای علوم شناختی، 7 (1): ص 59 ـ 49.
ـ موسویان، ن.؛ مرادی، ع.ر.؛ میرزایی، ج.؛ شیدفر، ف.؛ محمودی کهریز، ب. و طاهری، ف (1389). «اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش چاقی». اندیشه و رفتار، دوره چهارم، شماره 16، 57 ـ 49.
- Arrindell, W.A.; Emmelkap, P.M.; Monsma, A. and Brilman, E. (1983). “The role of percrived parental rearing practices in the etiology of phobic disorders: a controlled study”. Brj psychiatry, 143: 183- 87.
- Beck, A.T. (1967). Depression: Clinical, experimental and theoretical aspects. New York: Hoeber.
- Beck, A.T. (1967), Cognitive Therapy and the Emotional Disoreders. New York, New American Library.
- Bellack, A. and Hersen,M. (1988). Behavioral Assessment Techniques. Newyork, Pergamon
- Bohlmeijer, E.; Prenger, R.; Taal, E. and Cuijpers P. (2010). “The effects of mindfulness-based stress reduction therapy on mental health of adults with a chronic medical disease: A meta-analysis”. J Psychosom Res.36 (68): 539-544.
- Brown, K. and Ryan, R. (2003). “The benefits of being present: Mindfulness and its role in Psychological well-being”. J Personal &SocPsychol; 84: 822-848.
- Fehm, L. (2008). “Social anxiety disorder above and below the diagnostic threshold: prevalence,comorbidity and impairment in the general population”. Social psychiatry Epidemiol, 43, 257-265.
- Goldin, P.R. and Gross, J.J. (2010). “Effects of mindfulnessbased stress reduction (MBSR) on emotionregulation in social anxiety disorder”. Emotion. 25(10): 83-91.
- Harrington, R. (1993), Depressive Disorder in Childhood and Adolescence, New York, John wiley Sons.
- Hawton, K.; Salkovskis, P.M.; Kirk, J. and Clark, D.M. (1990).Cognitive Behavior Therapy for Psychiatric Problems, New York, Oxford University Press.
- Kabat-Zinn, J. (1994).Wherever you go, there you are:Mindfulness meditation in everyday life. New York: Hyperion.
- Kabat-Zinn, J. (2003). “Mindfulness-based interventions in context: Past, present, and future”. Clinical Psychology: Science and Practice, 10, 144-156.
- Kabat-Zinn, J.; Massion, A.O.; Kristeller, J.; Peterson, L.G.; Fletcher, K.E. andPbert, L. (1992). “Effectiveness of a meditation-based stress reduction program in the treatment of anxiety disorders”. Am J Psychiatry; 149(7): 936-43.
- Lampe, L.A. (2009). “Social anxiety disorder: recent developments in psychological approaches to conceptualization and treatment". Australian and New Zealand: Journal of psychiatry, 43, 887-898.
- Liebowitz, M.R.; Gorman, J.M.; Fyer, A.J. and Klein, D.F. (1985). “Social Phobia: Review of a neglected anxiety disorder”. Arch Gen Psychiatry, 42: 729 -36.
- Linehan, M.M. (1993). Skills training manual for treating borderline personality disorder. New York: Guilford Press. e - Based strategies.
- Molavi, H.; Torkan, H.; Soltani, I. and Palahang, H. (2010).“Structure Standardization, Validity and Relliability of Subjective Well-being Questionnaire”. J Psychiatry and Clinical Psychology; 16(3):231-238.
- Ossman, W.A.; Wilson, K.G.; Storaasli, R.D and Mc Neill, J.W. (2006). “A Preliminary Investigation of the Use of Acceptance and Commitment Therapy in Group Treatment for Social Phobia [Investigación Preliminar del Uso de la Terapia de Aceptación y Compromiso en el Tratamiento Grupal de la Fobia Social]”. International Journal of Psychology and Psychological Therapy; 6(3): 397-416.
- Papageorgio, C. and Wells, A. (2004). Depressive rumination: nature, theory and tereatmenchichester. 5th ed. UK: Wiley; 187-215.
- Pinto-Gouveia, J.; Castilho, P.; Galhardo, A. and Cunha, M. (2006). “Early Maladaptive schemas and social phobia”. CognTher Res, 30, 571-584.
- Ryan, R.M. and Deci, E.L. (2000). “Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being”. J Am Psychol.; 55(1): 68-78.
- Segal, Z.V.; Williams, J.M.G. and Teasdale, J.D. (2002). Mindfulness-based cognitive therapy for depression. New York: Guilford.
- Teasdale, J.D.; Segal, Z.V. and Williams, M.G. (1995). “How does cognitive therapy prevent depressive relapse and why should attentional control mindfulness training help?” .Behaviour Research and Therapy, 33, 25-39.
- Teasdale, J.D.; Segal, Z.V. and Williams, J.M. (2004). Mindfulness training and problem formulation.