ـ اسلامی چهرازی، ز.؛ قربانی، م. و آقایی، ا (1392). «رابطه بین شیوههای فرزند پروری با نظریه ذهن در دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی». مجله شناخت اجتماعی، سال دوم، شماره 2، 34-33.
ـ جویباری، ع.ا.، شقاقی، ف. و برادران، م (1391). «تحول شناخت اجتماعی بر اساس نظریه ذهن در کودکان». مجله شناخت اجتماعی، سال اول، شماره 2، 39-32.
ـ حسینی، ز (1391). «رابطه بین شیوههای فرزند پروری با تئوری ذهن در دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
ـ رئیسی ا (1384). «بررسی رابطه بین سبکهای فرزند پروری والدین و سلامت روان دختران دانشآموز اول دبیرستان در اصفهان». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
ـ صدرالسادات، س.ج.؛ شمس اسفندآباد، ح. و امامی پور، س (1384). «مقایسه شیوههای فرزند پروری و کارکرد خانواده در خانوادههای بد سرپرست، دارای اختلالات رفتاری و عادی». مجله علوم پزشکی شهرکرد، دوره 7، شماره 2، 48-43.
ـ ماسن، پ.؛ کیگان، ج.؛ هوستون، آ. و کانجر، ج (1389). رشد شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز.
- Caillies, S.; Berot, V.; Motte, J.; Raynaud, C. and Abely, M. (2014). “Social cognition in ADHD: Irony understanding and recursive theory of mind”. Research in Developmental Disability, 35, 3191-3198.
- Carruthers, P. (2011). The opacity of mind: An integrative theory of self-knowledge. New York. Oxford University Press.
- Cebula, K.R. and Wishart, J.G. (2008). “Social cognition in children with Down syndrome”. International Review of Research in Mental Retardation, V32, 36-84.
- Crockett, L.J. and Hayes, R. (2011). “Parenting practices and styles”. Encyclopedia of Adolescence, 2, 240-248.
- Dahlgren, S.; Sandberg, A. and Larsson, M. (2010). “Theory of Mind in children with severe speech and physical impairment”. Research in development disabilities, 31, 617-624.
- Flecher, L. and Carruthers, P. (2012). “Metacognition and reasoning. Philosophical Transaction of the Royal Society”.Biological Sciences, 367 (1594), 1366-1378.
- Goldman, A.I. (2012). Theory of Mind. Oxford Handbook of Philosophy and Cognitive Science. Press in New York
- Grandy, C.L. and Keightly, M.L. (2002). “Study if altered of social neuroimaging. Candian”. Journal of Psychiatry, 47 (4), 327-355.
- McGillicady, N.B.; Rychtarik, R.G. and Papadonatos, G.D. (2015). “Skill training versus 12-step facilitation for parents of substance-abusing teens”.
Journal of Substance Abuse Treatment, 50, 11-17
- Rodríguez, A., Padilla, M. and Fornaguera, J. (2010). “Authori tarianparenting received frommothers revelas individual differences in preschooler’s false-belief, butnot in advanced Theory of Mind”. World Academy of Science, Engineering and Technology, 66:132-137.
- Ruffman, T. (2014). “To belief or not belief: children theory of mind”. Developmental Review, 34, 265-293.
- Scheafer, E.S.A. (2003). “Circumflex model for maternalbehavior”. Journal of abnormal and socialpsychology, 59(2): 226-235.
- Thirion-Marissiaux, A.; and Nader-Grosbois, N. (2008). “Theory of Mind 'beliefs' developmental characteristics and social understanding in children and adolescents with intellectual Disabilities”. Research in Developmental Disabilities, 29, 547-566.
- Vonk, J.; Zeigler-Hill, V.; Ewing, D.; Mercer, S. and Noser, A.M.(2015). “Mindreading in the dark: Dark personality feautures and theory of mind”
. Personality and Individual Differences,87, 50-54.
- Walker, P. and Jarrett, L.(2012). Psychology For Nurses And The Caring Professions. McGraw-Hill.U.S.A.
- Wellman, H.M.;
Cross, D. and Watson, J. (2001). “Meta- analysis of theory of mind development the truth about false brief”.
Child Development, 72(3), P: 655-684.
- Dahlgren, S.; Sandberg, A. and Larsson, M. (2010). “Theory of Mind in children with severe speech and physical impairment”. Research in development disabilities, 31, 617-624.