ـ اختیاری، ح.؛ رضوانفرد، م. و مکری، آ (1387).«تکانشگری و ابزارهای گوناگون ارزیابی آن: بازبینی دیدگاهها و بررسیهای انجام شده». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران.3(5)، 36 ـ 48.
ـ امیری، ع (1381). «بررسی مقایسهای ویژگیهای شناختی، اجتماعی و حرمت خود نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک و عادی». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
ـ انجمن روانپزشکی آمریکا (1384). متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی. ترجمه نیکخو، آوادیس یانس،. تهران: انتشارات سخن.
ـ بلومکویست، ام.ال (1383). مهارتهای سازگاری با کودکان ناسازگار. ترجمه ج. علاقبندراد. تهران: انتشارات سنا (تاریخ انتشار اثر اصلی، 1996).
ـ بیرامی، م.؛ هاشمی نصرتآباد، ت.؛ علیزاده گورادل، ج. و علیزاده، ح (1391). «پیشبینی توان حل مسئله اجتماعی بر اساس سبکهای شناختی در جمعیت دانشجویی». شناخت اجتماعی، 1 (1)، 84 ـ 77.
ـ پیرخائفی، ع. و معنویپور، د (1391). «بررسی و مقایسه هوش هیجانی دانشجویان دارا و فاقد توانایی حل مسئله/ انعطافپذیری». شناخت اجتماعی، 1 (1)، 10 ـ 5.
ـ تویسرکانی راوری، م.؛ یونسی، س.ج. و یوسفیلویه، م (1378). «تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی مبتنی بر قصه در کاهش نشانههای اختلال سلوک کودکان». فصلنامه خانواده پژوهی، 13، 76 ـ 63.
ـ چهارمحالی، ف (1385). «بررسی اثربخشی قصهگویی در کاهش اختلالات رفتاری آشکار کودکان پیشدبستانی». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
ـ دلاور، ع (1390). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
ـ رضایی، م (1379). «بررسی کارکردهای شناختی لوب فرونتال در نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک». رساله دکتری، تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی انستیتو روانپزشکی تهران.
ـ ژیرارد، اس (1384). دعوا نکنیم، گفتوگو کنیم. ترجمه ف. مهری. تهران: انتشارات با فرزندان (تاریخ انتشار اثر اصلی، 2000).
ـ شکری، ف.؛ علی پور، ا. و آگاه هریس، م. (1392). «اثربخشی مداخله شناختی ـ رفتاری مبتنی بر تعلل بر بهبود عملکرد تحصیلی و حرمت خود دانشجویان». شناخت اجتماعی، 1 (2)، 91 ـ 81.
ـ فروعالدین عدل، ا (1372). «بررسی تأثیر بهکارگیری بازیدرمانی بیرهنمود در کاهش اختلالات رفتاری و پرخاشگری کودکان ناسازگار و دارای عملکرد هوشی مرزی (مطالعه موردی)». پایاننامه کارشناسی ارشد، انستیتو روانپزشکی ایران، تهران.
ـ کازدین، آ.ای (1378). پرخاشگری و اختلال سلوک، در تی. آر. کراتوچویل و موریس، آر. جی. (ویراستاران). روانشناسی بالینی کودک. ترجمه م.ر. نایینیان و همکاران. ص 350 ـ 273. تهران: انتشارات رشد (انتشار به زبان اصلی: 1998).
ـ لطیفی، ز.؛ امیری، ش.؛ ملکپور، م. و مولوی، ح (1388). «اثربخشی آموزش حل مسئـله شناختی ـ اجتماعی بر بهبود روابط بین فردی تغییر رفتارهای اجتماعی و ادراک خودکارامدی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری». تازههای علوم شناختی، 11(3)، 70 ـ 84.
ـ لطیفی، ف. و وزیری، ش (1380). روانشناسی بالینی کودک. تهران: نشر ارسباران.
ـ موزس، ب (1381). احساسهای تو. ترجمه ق. کریمی. تهران: نشر قدیانی (تاریخ انتشار اثر اصلی، 1998).
ـ نامکا، ل (1388). آموزش هوش هیجانی به کودکان. ترجمه ن. یوسفی. تهران: انتشارات به تدبیر (تاریخ انتشار اثر اصلی، 2006).
- Abedi, A. (2009). “Survey the validity and reliability of Oppositional Defiant Disorder Rating Scale (ODDRS on Isfahan an primary school students”. Education Association of Isfahan.
- Alizadeh, H. )2004). Attention Defici t–Hyperactivity disorder. Tehran: Roshd publishing house.
- American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. (2007). Behavior problems in children and adolescents. Center of knowledge on Healthy Child Development. Afford Center for Child Studies.
http://www.aacap.org.
- Barkley, A. (1997). Defiant children: A clinician's manual for assessment and parent training. New York, Guilford Pub; PP: 257-259.
-Barratt, E.S. (1994). Impulsivity: integrating cognitive, behavioral. Biological and environmental data. IN W.B.Mccwn, J.L.John: Washington, D.C: American Psychological Association.
- Barrera, M.; Biglan, A.; Taylor, T.K.; Gunn, B.K.; Smolkowski, K.; Black, C.; Ary, D.V. & Flower, R.C. (2002). “Agression and antisocial behavior in children”. Prevention Science, 3, 83-94.
- Barrette. P. M. and Ollendick, T. H. (2008). Handbook of Interventions that Work with Children and Adolescents Prevention and Treatment. Wiley& Sons Ltd, the Atrium, Southern Gate, Chichester, West Sussex PO 198 SQ, England.
-Bender, W.N.; Rosen Krans, C. & Crane, M.K. (1999). “Stress, depression and Suicide among students with Learning disabilities: Assesing the resk”. Learning Disability Quarterly, 22: 143-156.
-Besharat, M.A. (2007). “Reliability and factorial validity of Farsi version of the Impulsiveness Scale with a sample of Iranian students”. Psychological Reports, 101, 209-222.
-Boberg, M.J. (2007). “The effects of a social skills training program on preadolescent prosocial Behavior and self-control”. Research in developmental disabilities; 28(40):109-11.
-Burt, S.A.; Krueger, R.F.; McGue, M. & Iacono, W.G. (2008). “Sourcec of conversation among attention-deficit/hyperactivity disorder, oppositional defiant disorder, and conduct disorder: The importance of shared environment”. Journal of Abnormal Psychology; 110: 516-525.
-Costin, J.; Lichte, C.; Hill-Smith, A.; Vance, A. & Luk, E. (2004). Parent group treatments for children with Oppositional Defiant Disorder. Australian Network for Promotion.
- Davison,C.G. (2005). Abnormal psychology. New York.John Wiley press.
-Dawe, S.; Gullo, M.J. & Loxton, N.J. (2012). “Impulsivity and adolescent substance use: Rashly dismissed as ‘‘all-bad’’?”.Neuroscience and Biobehavioral Reviews; 32: 1507-1518.
-Decety, J.; Michalaska, K.J.; Akitsuki, Y. & Lahey. B.B. (2009). “Atypical empathic responses in adolescents with aggressive conduct disorder: A functional MRI investigation”. Bio Psych; (80): 203-211.
-Doran, N.; McChargue, D. & Cohen, L.(2006). “Impulsivity and the reinforcing value of cigarette smoking”. Addictive Behaviors, 32(1):90-8.
-Fossati, A.; Barratt, E.S.; Borroni, S.; Villa, D.; Grazioli, F. & Maffei,C. (2007b). “Impulsivity, aggressiveness, and DSM-IV personality disorders”. Psychiatry Research, 15;149(1-3):157-67.
-Gilmour, J.; Hill, B.; Place. & Skuse, D.H. (2004). “Social communication deficits in conduct disorder: A clinical and community survey”. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 45, 967-978.
-Greene, R.W.; Ablon, J.S.; Mounteaux, M.C.; Goring, J.C.; Henin, A.; Raezer Blakely, L.; Edwards, G.; Markey, J. & Rabbitt, S. (2004). “Effectiveness of Collaborative Problem Solving in Affectively Dysregulated Children with Oppositional Defiant Disorder. Initial Findings”. Journal of Consulting and Clinical psychology, 72, 6, 1157-1164.
- Golestanibakht T. (2007) Model of subjective well and joy in the population of Tehran [dissertation]. Tehran: Alzahra University. [Persian]
-Harada, J.; Asherson, P.; Hay, D.; Levy, F.; Swanson, J.; Thapar, A. & et al. (2002). “Characterizing the ADHD phenotype for genetic studies”. Dev Sci; 8: 115-21.
- Henggeler, S.W. & Sheidow, J. (2003). “Conduct disorder and delinquency”. J Marital Fam ther; (3): 45-56.
- Hides, L.; Carroll, S.; Catania, L.; Cotton, S.M.; Baker, A.; Scaffidi, A. & Lubman, D.I. (2010). “Outcomes of an integrated cognitive behaviour therapy (CBT) treatment program for co-occurring depression and substance misuse in young people”, Journal of Affective Disorders. V121; PP 169-174.
- Hommersen, P.; Murray, C.; Ohan, J.; & Johnston, C. (2006). “Oppositional Defiant Disorder Rating scale: preliminary Evidence of Reliability and validity”. Journal of Emotional and Behavioral Disorder; 14(2): 118-125.
- Kaplan, H. & Sadock, B. (2004). “Synopsis of Psychiatry. Translated to Persian by Nosratolla Poorafkari”. Tehran, Sharashoob Pub; PP: 12-15.
- Kazdin, A.E. & Whitley, M.K. (2009). “Treatment of parental stress to enhance therapeutic change among children referred for aggressive and antisocial behavior”. 504-15.
- Keyes, C.L.M. (2004). “The nexus of cordioascular disease and depression revisited: The ncomplete mental health perspective and the moderating role of age and gender”. Aging and mental ltealth, 8-266-274.
- Keyes, C.L.M. (2005). “Mental illness and or mental health? Investigating axioms of the completeKuhne, J.; Scheres, A.; Sergeant, J.A. Which executive functioning deficits are associated with AD/HD, ODD/CD and comorbid ADHD+ODD/CD?”J Abnorm Child Psychol; 1997; 33: 69-85.
- Lengua, L.J.; Honorado, E. & Bush, N.R. (2007). “Contextual risk and parenting as predictors of effortful control and socialcompetence in preschool children”. Elsevier; p: 40-55.
- Loeber, R.; Burke, J.D.; Lahey, B.B.;Winters, A. & Zera, M. (2000). “Oppositional defiant and conduct disorder: a review of the past 10 years, part I”.J Am Acad Child Adolesc Psychiatry; 39: 1468-84.
- Nock, M.K.; Kazdin, A.E.; Hiripi, E. & Kessler, R.C. (2009). “Lifetime prevalence, correlates, and persistence of oppositional defiant disorder: Results from the National co morbidity Survey replication”. Journal of Child Psychology and Psychiatry; 48: 703-713.
- O’ragan, F.J. (2005). “ADHD”. Continuum international publishing group, 35-37.
- Posavac, H.D.; Sheridan, M. & Posavac, S. (1999). “A cueing procedure to control impulsivity in children with attention deficit hyperactivity disorder”. Journal Behavior Modification, 23: 234-253.
- Presto, A.S.; Heaton, S.H.C.; McCann, S.J.; Watson, W.D. & Selke, G. (2011). “The Rol of multidimensional attentional abilities in academic skills of children with ADHD”. Journal of Learning Disabilities, 42(3): 240-249.
- Ray, Li.C.S.; Chen, S.H.; Lin, W.H. & Yang, Y.Y.(2009).“Attentional blink in adolescents with varying levels of impulsivity”. Journal of Psychiatric Research, 39(2):197-205.
- Ronen, T. (2004). “Imparting self- control skills to Decrease Aggressive behavior in a 12 year old boy”. Journal of Ssocial Work, 4, 269-288.
- Ryff, C.D. (1989). “Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological wellbeing”. J Personality and Social psychol; 57(6): 1069.
- Spencer, T.J.; Abikoff,H.B.; Connor, D.F.; Biederman, J.; Pliszka, S.R.; Boellner, S.; Read, S.C.& Pratt, R. (2010). “Efficacy and safety of mixed amphetamine salts extended release (adderall XR) in the management of Oppositional Defiant Disorder with or without comorbid attention- deficit / hyperactivity disorder in school aged childrenand adolescents.”Clinical Therapeutics, 28,3, 402-418.
- Steiner, H. & Remsing, L. (2010). “Practice parameter for the assessment and treatment of children and adolescents with oppositional defiant disorder”. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry;46(1):126-41.
- Stone, W.L. & Lagreca, A.M. (1990). “The social status of children with learning disabilies: A reexamination”. Jurnal of leaming Disabilities, 23: 32-37.
- Waxman,S.E.(2011). “A Systematic Review of Impulsivity in Eating Disorders”. Impulsivity in Eating Disorders, Rev. 17pp408-425.
- Webster-Stratton C. (2005). “Aggression in young children: Services proven to be effective in reducing aggression. Rev ed. Tremblay RE, Barr RG, Peters RDeV, eds Encyclopedia on Early Childhood Development”. Economic Surveys; 19 (1): 43-63.
- Wender T.J. (2005). ADHD and comorbidity in childhood. J Clin Psychiatry; 67(8):27-31.
- Wolf, L.H.; Horon, E.T. & Goddard, Y.L. (2010). “Effect of self-monitoring on students with learning disabilities”. Human Sciences. 8(2): 263- 279.
- Yeo, S.L.; Wong, M.; Gerken, K. & Ansley, T.(2005). “Children with severe emotional and / or behavior disorders”. Child Care in Practice, 11, 7-22.