ابوالقاسمی، ع (1383). «اثربخشی روش درمانی آموزش ایمنسازی و حساسیتزدایی منظم بر اضطراب امتحان در دانش آموزان». مجله روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس، شماره 29.1-19.
ابوالقاسمی، ع (1385). بررسی ارتباط احساس پیوستگی و تیپ شخصیتی D با تندرستی در افراد مبتلابه بیماری عروق کرونری. مجله ی علمی پژوهشی اصول بهداشت روانی. 11 3، 222- 213.
ابوالقاسمی، ع. اسدی م. عزیز، ن؛ بهمن و شکرکن، ح (1389). ساخت و اعتبار یابی مقیاسی برای سنجش اضطراب امتحان در دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی اهواز. فصلنامه علوم تربیتی و روانشناسی. شهید چمران اهواز. 3،3، 61-74،
بیابانگرد، ا. (1386). روشهای پیشگیری از افت تحصیلی. تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
جوانشیر قرهباغی، ب (1390). «رابطه کمالگرایی، سبک حل مسئله با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه تهران». پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران مرکز.
زنوزیان، س (1386). «بررسی اثربخشی آموزش حل مسئله در تغییر سبک هویت، راهبردهای مقابلهای، اضطراب و افسردگی دانشجویان». پایاننامه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران.
عبدی، ر (1389). «مقایسه سبکهای حل مسئله در افراد وابسته به مواد مخدر و افراد عادی». پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد.
علی محمدی، ح (1375).«بررسی رابطه اضطراب امتحان، درونگرایی - برونگرایی دانش آموزان، تحصیلات و شغل والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی»، پایاننامه چاپنشده کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
کاویانی، ح؛ جواهری، ف و بحیرایی، ه. (1389). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افکار خود آیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب: پیگیری 60 روزه. تازههای علوم شناختی، 7، 1.49-58.
محمدی، ن. (1385). بررسی مقدماتی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه پرخاشگری باس- پری، مجله علوم اجتماعی و انسانی، دانشگاه شیراز، 4،25.
معنوی پور، د (1390). بررسی مشخصههای روانسنجی آزمون اضطراب امتحان در دانشجویان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 2، 5.
یزدانی، ف؛ سلیمانی، ب (1390). بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان مامایی. مجله تحقیقات نظام سلامت، 7،6.
Baer, R.A. (2009), Mindfulness-Based Treatment Approaches:Clinicians Guide to Evidence Base and Application. USA:Academic Press is an imprint of Elsevier.
Brown KW, Ryan RM (2003). Assessment of Mindfulness by self- Report the Kentucky Inventory of Mindfulness Skills. Assessment,11(3),191-206.
Brown KW, Ryan RM.(2006), The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. J Pers Soc Psychol 84: 822-48.
Herison KE. (2003),The role of mindfulness in a contextual cognitivebehavioral analysis of chronic pain-related suffering and disability. Pain 131: 63-9.
Idiger, W. (2005), Pricing of meditation by school children and their levels of field dependence-independence, test anxiety, and reading achievement. Journal of Consulting & Clinical Psychology, 41, 139-143.
Kabat-Zinn, J. (2010), Full catastrophe living: Using the wisdom of your body and mind to face stress, pain, and illness. New York: Delacorte.
Ponica, S. Haen, R. (2009),Mindfulness and sport participation in college students. Research. USA: Ohio State University, College of education and human ecology: 2.