- شکوهی یکتا، محسن؛ لطفی، صلاحالدین؛ رستمی، رضا، ارجمندنیا، معتمد یگانه، نگین؛ شریفی، علی.(1393). اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظه فعال کودکان نارساخوان. 23(3)، 46-56.
- حمزه لو، محمد؛ مشهدی، علی و صالحی فدردی، جواد. (1393). اثربخشی آموزش رایانهای بازداری و حافظه کاری بر نشانهها و اختلالهای همبود زندانیان مبتلابه اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در بزرگسالان. مجله روانشناسی بالینی، 6(1)، 1-14.
- راقبیان، رؤیا؛ اخوان تفتی، مهناز و حجازی، الهه.(1391). بررسی اثربخشی برنامهی طراحیشده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی برافزایش درک خواندن دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه،1(2)،39-58.
- انجمن روانپزشکی آمریکا.(1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی 5-DSM، یحیی سیدمحمدی، تهران: انتشارات آگاه.
- زارع، حسین و عبدالله زاده، حسن (1393). کاربرد آزمونها درروان شناسی شناختی. تهران: دانشگاه پیام نور.
- زلفی، وحیده؛ رضایی، اکبر.(1394). اثربخشی مداخله رایانه یار حافظه کاری بر اضطراب ریاضی، حافظه کاری و عملکرد ریاضی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. 8(30)، 86-75.
- عبدی، رضا و محمدی، شهرزاد.(1392). تأثیر وجود شاخصهای فرا گفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانشآموزان دبیرستانی. مجله روانشناسی مدرسه 2(2)،106-93.
- عرفانی، نصرالله.(1376). بررسی تنوع اختلالات یادگیری در بین دانشآموزان دوره ابتدایی استان کردستان. فصلنامه تعلیم و تربیت 2(5)، 86-59.
- قائدی، الهام؛ همتی علمدارلو، قربان.(1394). اثربخشی آموزش حافظه کاری رایانه یار بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی ریاضی. مطالعات روانشناختی. 11(4)، 136-119.
- کولب، برایان و ویشاو، یان. ک.(1394). مبانی نوروسایکولوژی انسان.(ترجمهی احمد علی پور، مژگان آگاه هریس، عبدالرضا منصوری راد و عطاءالله اله محمدی). تهران: ارجمند (تاریخ انتشار به زباناصلی 2009).
- گنجی، حمزه.(1393). راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروری 5DSM_ چاپ اول، تهران: نشر ساوالان.
- نریمانی، محمد؛ پور اسمعلی، اصغر؛ عندلیب کواریم، مرتضی و آقاجانی، سیف اله.(1391). مقایسه عملکرد استروپ در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری با دانشآموزان عادی. مجله ناتوانیهای یادگیری 2(1)،158-138.
- نوید، بهناز.(1393). بررسی اثربخشی پرورش شناختی رایانهای بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان. پایاننامه چاپنشده کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه تهران.
- Avtzon S, A.(2012). Effect of neuroscience based cognitive skill training on growth of cognitive deficits associated with learning disabilities in children grades. 2-4. [PhD thesis]. Minneapolis: College of Education, Walden University.
- Baddeley, A. (2003). Working memory and language: an overview. Journal of Communication Disorders, 36(2): 189-208.
- Dahlin, K. I. E.(2011). Effects of working memory training on reading in children with special needs. Read Writ.24(4):479-91.
- Facoettia,b; Lorussoa, L;Paganonic, P; Cattaneoa, C; Galli, R; Umilta, C; Gastone Mascetti, G.(2003). An uditory and visual automatic attention deficits in developmental Dyslexi. Unitadi Psicologia e Neuropsicologia Cognitiva.www. elsevier. com/ locate/ cogbrainres. 16,185-191.
- Jenks, K. & Lieshout, E. (2009). Arithmetic Difficulties in children with Cerebral Palsy are Related to Executive Function and Working memoty. Journal of Child Psychology & Psychiatry.5(7).824-833.
- Gregor, P. Dickinson, A. Macaffer, A. Andresen, M. (2003). See word a personal word processing environment for dyslexia computer users Educational technology, 34, 341-355.
- Kapoula, Z. Le, T.T. Bonnet, A. Bourtoire, P. Demule, E. Fauvel, C. Quilicci, C. & Yang, Q.(2010). Poor Stroop performances in 15-year-old dyslexic teenagers. Experimental Brain Research.203:419–425.
- Keith, T. Z. Fine, J. G. Taub, G. E. Reynolds, M. R. & Krauzler, J. H.(2006). Higher order, multisample, confirmatory factor analysis of the Wechsler intelligence scale for children (4th ed.): What does it measure? SPR.35(1):108-27-
Klinberg, T.Fernell, E. Olesen P. J. & Johnson, M.(2005). Computerized training of working memory in children with ADHD-A randomized controlled trial. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 44,177-186.
- Loosli, S. V. Buschkuehl, M. Perrig, W. J. Jaeggi, SM. Working memory training improves reading processes in typically developing children. Child Neuropsychol. 2012;18(1):62-78.
- Kelsay, L. C.& Noudoost, B.(2014).The role of prefrontal catecholamines in attention and working memory.Frontiers in neural circuits,8;33.www.frontiersin.org.
- Lyon, G. R. Shaywitz, S. E. & Shaywitz, B. A. (2003). Defining dyslexia, comorbidity, teachers knowledge of language and reading. Annals of Dyslexia. 53, 1-14.
- Meyer, M. L. Salimpoor, V. N. Wu, S. S. Geary, D. C.& Menon, V. (2010).Differential contribution of specific working memory component to mathematics achievement in 2nd and 3rd grader. Journal of individual differences. 20, 101-109.
- Michael, J. K.& Randall, W. E.(2003). Working-Memory Capacity and the Control of Attention:The Contributions of Goal Neglect, Response Competition,and Task Set to Stroop Interference. Journal of experimental psychology: General,132(1),47-70.
- Murray, B. (2010). The combined and differential rols of working memory in academic achievement. a dissertation submitted to school of graduate studies: indinian university of Pennsylvania, Department of Psychology.
- Nicolson, R. I. & Fawcett, A. J. (2007). Behavioral and neurophysiologicalcorrelates of dyslexia in th e continuous performance task. Clinical Neurophysiology,118(4), 845-855.
- Pennington, B. F.(2009). Diagnosing learning disorders: a neuropsychological framework2nd ed. New York: The Guilford Press.
- Perfetti, B. Saggino, A. Ferretti, A. Caulo, M. Romani, G. L. Onofrj, M. (2009).Differential patterns of cortical activation as a function of fluid reasoning complexity. Hum Brain Mapp,30(2):497-510.
- Protopapas, A. Archonti, A. Skaloumbakas, C. (2006). Reading ability is negatively related to Stroop interference. Cognitive Psychology, 54, 251–282.
- Reiter, A. Tucha, O. & Lange, K. W. (2005). Executive functions in children with dyslexia. Dyslexia (Chichester, England), 11(2), 116-131.
- RÖnnberg, J.(2003). Cognition in the hearing impaired and deaf as a bridge between signal and dialogue: A framework anda model. International Journal of Audiology,42, 68-76.
- RÖnnberg, J. Rudner, M. Foo, C.& Lunner, T.(2008).Cognition counts; A working memory system for ease of language understanding(ELU). International Journal of Audiology,47, 171-177.
- Seidman, L. J. (2006). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan. Clinical Psychology Review, 26 (20) 466–485.
- Sen, H. S. (2009). The relationsip between the use of metacognitive strategies and reading comprehension. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2301–2305.
- Shiran, A. & Breznitz, Z. (2011). Cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers. Journal of Neurolinguistics, 24, 524–537.
- Stein, J. F.(2001). A visual defect in Dyslexia? In R. I. Nicolson and AJ Fawcett (eds.) Dyslexia in children – multidisciplinary perspectives, Harvester wheat sheaf.
- Swanson, H. L.(1994). Short-term memory and working memory: do both contribute to our understanding of academic achievement in children and adults with learning disabilities? J Learn Disabil. 27(1):34-50.
- Viana, A. R. Razuk, M. Freitas Jr. P. B. & Barela, J. A. (2013). Sensorimotor integration in dyslexic children under different sensory stimulations. Journal of PLoS One. 8(8),22-30.
- Weaver, B. Bédard, M. McAuliffe, J.& Parkkaria, M. (2009). Using the Attention Network Test to predict driving test scores. Accident Analysis and Prevention,41, 76–83.
-