- ابوالقاسمی، ع. و نریمانی، م (1384). آزمونهای روانشناختی، باغ رضوان: اردبیل.
- بنی هاشم، س. ج. و احمدی، س. ا (1382). «تأثیر آموزش گروهی ایمنسازی بر استرس شغلی معلمان». تازهها و پژوهشهای مشاوره. 4،(16)،63-71.
- بلند همتان، ک (1389). توصیف و مقایسه میزان شیوع زورگویی و انواع آن در مدارس راهنمایی استان کردستان. سازمان آموزش و پرورش استان کردستان: شورای تحقیقات.
- ثامنی، ن (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش حمایت اجتماعی در دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز.
- حاجی آخوندی، ز (1390). مهارتهای زندگی مهارتهای روابط بین فردی. پیوند 387، 19.
- حسین چاری، م. و دلاورپور، م (1385). «آیا افراد کمرو فاقد مهارتهای ارتباطی اند؟». فصلنامه روانشناسان ایران. سال سوم، شماره 10.
- حسین چاری، م. و فداکار، م. م (1384). «بررسی تأثیر دانشگاه بر مهارتهای ارتباطی بر اساس مقایسه دانشآموزان و دانشجویان». مجله دانشور رفتار، دوره جدید، 15، 33-21.
- حسینی، ع.؛ بدری، ر.؛ سلیمی، ح. و کلیایی، ل. (1394). «اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید در کاهش میزان قربانی شدن ناشی از قلدری دانشآموزان». فصلنامه روانشناسی تربیتی،11(37)، 1-19.
- راضی مرادی، م.؛ اعتمادی، ا. و نعیم آبادی، ا (1389). «اثربخشی مشاوره گروهی بر اساس نظریه انتخاب ویلیام گلاسر با دانشآموزان قربانی قلدری، به منظور افزایش توان مقابله با رفتارهای قلدران». مطالعات روانشناختی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، دوره 6، شماره4: 35-11.
- مرادی، م. ر (1388). ساخت و اعتباریابی مقیاس قربانی قلدری (B.V.S). چاپ نشده.
- مقتدایی، م.؛ امیری، ش.؛ مولوی، ح. و استکی آزاد، ن (1390). «اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر مهارتهای اجتماعی بر میزان رفتارهای قربانی کودکان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان». پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، دوره 1، ش 2، ص 123-139.
- میکائیلی منیع، ف.؛ مهتا، س. و عیسی زادگان، ع. (1393). «پیشبینی کنندههای شناختی ـ اجتماعی رضایت از مدرسه در دانشآموزان دبیرستانی: آزمون یک مدل علی». فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره 52، سال سیزدهم.
- Beldean-Galea, I. E.; Jurcau, N. & Tigan, S. I. (2010). "Frequency of bullying behaviours in secondary schools in cluj-napoca". Applied Medical Informatics, 27, 4, 66-66.
- Brito, C. C. & Oliveira, M. T. (2013). "Bullying and self-esteem in adolescents from public schools". Jornal de pediatria, 89(6), 601-607.
- Cheraghi, A. & Piskin, M. (2011). "A comparison of peer bullying among high school students in Iran and Turkey". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 2510-2520.
- Corvo, K. & deLara, E. (2010). "Towards an integrated theory of relational violence: Is bullying a risk factor for domestic violence?" Aggression and Violent Behavior,15(3), 181-190.
- Due, P.; Merlo, J.; Harel-Fisch, Y.; Damsgaard, M. T.; Holstein, B. E.; Hetland, J. & Lynch, J. (2009). "Socioeconomic inequality in exposure to bullying during adolescence: A comparative, cross-sectional, multilevel study in 35 countries". American Journal of Public Health, 99, 5, 907- 914.
- Elgar, J.; Arlett, C. & Groves, R. (2003). "Stress, coping and behavioral problems among rural and urban adolescents". Journal of Adolescents, 26, 574-585.
- Eliot, M.; Cornell, D.; Gregory, A. & Fan, X. (2010). "Supportive school climate and student willingness to seek help for bullying and threats of violence". Journal of School Psychology, 48(6), 533–553.
- Espelage, D. L. & Holt, M. K. (2013). "Suicidal ideation and school bullying experiences after controlling for depression and delinquency". J Adolesc Health, 53(1 Suppl): S27-S31.
- Fleming, L. C. & Jacobsen, K. H. (2010). "Bullying among middle-school students in low and middle income countries". Health Promotion International Advance, 25, 1, 73-84.
- Haron, S.; Wan Marzuki, W. J. & Baba, M. (2010). "The influence of school climate towards counselor’s self-efficacy". Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 445-448.
- Jones, A. M. (2013). Middle School Students' Perceptions of Bullying and the Effects of an Anti-Bullying Policy. (Doctoral dissertation, Northeastern University Boston).
- kline, R. B. (2011). principles and practice of structural equation modeling . new York: Guilford press.
- Kowalski, R. M. & Limber, S. P. (2013). "Psychological, physical, and academic correlates of cyberbullying and traditional bullying". Journal of Adolescent Health, 53(1), S13-S20.
- Lester, L. J. (2012). Bullying and the transition from primary to secondary school. [Doctoral dissertation]. Perth, Australia, Edith Cowan University.
- Mattingly, J. W. (2007). A study of relationships of school climate, school culture, teacher efficacy, collective efficacy, teacher job satisfaction and intent to turnover in the context of year-round education calendars. Unpublished doctoral dissertation, University of Louisville.
- Mayerson, D. R. (2010). The relationship between school climate, trust, enabling structures and perceived school effectiveness. Unpublished doctoral dissertation, The ST. JOHN’S University.
- Meyers, L. S.; Gamst, G. & Guarino, A. J. (2006). Applied multivariate research, design and interpretation. London: Sage publication.
- Olweus, D. (1993). Bullying at School:What We Know and What We Can Do. Oxford, UK: Blackwell.
- Orpinas, P. & Horne, A. M. (2006). Bullying Prevention: Creating a Positive School Climate and Developing Social Competence.American Psychological Association.
- Papanikolaou, M.; Chatzikosma, T. & Kleio, K. (2011). "Bullying at school: The role of family". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 433-442.
- Roth, D. A.; Coles, M. E. & Heimberg, R. G. (2002). "The relationship between memories for childhood teasing and anxiety and depression in adulthood". Journal of Anxiety Disorders, 16(2): 149-64.
- Rothon, C.; Head, J.; Klineberg, E. & Stansfeld, S. (2011). "Can social support protect bullied adolescents from adverse outcomes? A prospective study on the effects of bullying on the educational achievement and mental health of adolescents at secondary schools in East London". Journal of Adolescence, 34(3), 579-588.
- Ruggieri, S.; Friemel, T.; Sticca, F.; Perren, S. & Alsaker, F. (2013). "Selection and Influence Effects in Defending a Victim of Bullying: The Moderating Effects of School Context". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 79, 117-126.
- Ttofi, M. M. & Farrington, D. P. (2008). "Bullying: short-term and long-term effects, and the importance of defiance theory in explanation and prevention". Controversial and Critical Issues with Crime Victims , 3(2-3): 289-312.
- Wang, J.; Iannotti, R. J.; Luk, J. W. & Nansel, T. R. (2010). "Co-occurrence of victimization willingness to seek help for bullying and threats of violence". Journal of School Psycholo
gy, 48(6), 533–553.