- احمدی، ا.؛ ارجمندنیا، ع. ا.؛ عزیزی، م. پ. و مطیعی، س (1396). «اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی رایانه محور بر ویژگی های شناختی و پیشرفت ریاضی کودکان دارای نارسایی توجه/بیشفعالی». نشریه پرستاری کودکان، 4(1): 48-56.
- ارجمندنیا، ع. ا (1395). حافظه فعال از سنجش تا درمان در محیطهای بالینی و آموزشی. تهران: انتشارات رشد فرهنگ.
- بهراد، ب (1384). «فراتحلیل شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران». پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، ۵(۴). 436-417.
- افروز، غ. ع.؛ قاسم زاده، س.؛ تازیکی، ط.؛ مهاجرانی، م. و دالوند، م (1393). «اثربخشی مداخلات حسی ـ حرکتی بر افزایش دامنه توجه دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری». مجله ناتوانی های یادگیری، 4(1)، 37-23.
- بوستان زر، ر. و رضایی ، س (1396). «طراحی برنامه مداخله ای توجه متمرکز و تقسیم شده و بررسی اثربخشی آن بر هوشبهر حافظه فعال در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص». مجله ناتوانی های یادگیری،1(7) ،25-7.
- جعفریان نمینی،ف.؛ کرمی نوری،ر. و یوسفی لویه، م (1381). «تأثیر توجه متمرکز و تقسیم شده بر حافظه کلامی و عملی دانش آموزان نارساخوان و عادی». تازه های علوم شناختی، 4(1)،30-25.
- چوپان زیده، ر.؛ عابدی، ا. و پیروز زیجردی، م (1394). «بررسی اثربخشی آموزش توجه بر اساس برنامه فلچر بر عملکرد خواندن دانش آموزان دختر نارساخوان». مجله ناتوانی های یادگیری،(4)،48-36.
- حسن زاده، س. و احمدی، ا (1394). «فراتحلیلی بر اثربخشی در حوزه حافظه فعال». فصلنامه پژوهشهای کاربردی در علوم روانشناختی. 6(1)،46-25.
- زارع، ح. و امینی، ف (1395). «اثربخشی نرم افزار آموزشی حافظه فعال بر کارکردهای توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی». مجله ناتوانی های یادگیری، 6(1)، 79-60.
- قمری گیوی،ح.؛ نریمانی، م. و محمودی، ه (1392). «اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ وحافظه فعال کورکان دچار نارساخوانی و نقص توجه و بیش فعالی». مجله ناتوانی های یادگیری ،3(1)،90-79.
- عابدی، ا.؛ پیروز زیجردی، م. و یارمحمدیان، ا (1391). «اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی». مجله ناتوانی های یادگیری، 12(1)، 106-92.
- کریمی، س. و عسگری، س (1392). «اثربخشی آموزش راهبردهای حافظه فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان». مجله ناتوانی های یادگیری، 3(1)، 90-79.
- مسیبی، ن. و میرمهدی، س. ر (1396). «اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه ای (CRT) بر بهبود حافظه فعال و کاهش کاستی توجه مستمر در کودکان با کاستی توجه/بیش فعالی (ADHD)». فصلنامه علمی ـ پژوهشی روش ها و مدل های روانشناختی، 8(3): 105-124.
- معظمی، د (1389). مقدمات نوروسایکولوژی. تهران: انتشارات سمت.
- مفتخری حاجی میرزایی، ش.؛ اسدزاده، ح. و کریمی، ی (1390). اثر آموزش راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بر عمکرد حافظه فعال دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی و علوم تربیتی. 6(18):127-103.
- American Psychiatric Association. (2013). diagnostic and statistical manual of mental disorders, 5th end: DSM-V. Washington, DC: Arlington, VA.
- Andersson, U. & Lyxell, B. (2007). Working memory deficit in children with mathematical difficulties: A general or specific deficit? Journal of Experimental Child Psychology, 96, 197-228
- Baddeley, A. D. (1986). Working memory Oxford. England: Oxford Uni.
- Baddeley, A. D. & Hitch, G. (1974). "Working memory". Psychology of learning and motivation, 8, 47-89.
- Bangirana, P.; Allebeck, P.; Boivin, M.; John, C.; Page, C.; Ehnvall, A. & Musisi, (2011). "Cognition, behaviour and academic skills after cognitive rehabilitation in Ugandan children surviving severe malaria: a randomised trial". BMC neurology,11(1), 96-104.
- Barbaresi, W. J.; Katusic, S. K.; Colligan, R. C.; Weaver, A. L. & Jacobsen, S. J. (2005). "Math learning disorder: Incidence in a population-based birth cohort, 1976–82, Rochester, Minn". Ambulatory Pediatrics, 5(5), 281-289.
- Bikic, A.; Leckman, J. F.; Christensen, T. O.; Bilenberg, N. & Dalsgaard, S. (2018). "Attention and executive functions computer training for attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): results from a randomized, controlled trial". European child & adolescent psychiatry, 1-12.
- Bull, R. & Scerif, G. (2001). "Executive functioning as a predictor of children's mathematics ability: Inhibition, switching & and working memory". Developmental neuropsychology, 19(3), 273-293.
- Chein, J. M. & Morrison, A. B. (2010). "Expanding the mind’s workspace: Training and transfer effects with a complex working memory span task". Psychonomic Bulletin & Review, 17(2), 193-199.
- Dahlin, E.; Nyberg, L.; Bäckman, L. & Neely, A. S. (2008). "Plasticity of executive functioning in young and older adults: immediate training gains, transfer, and long-term maintenance". Psychology and aging, 23(4), 720-30.
- Dongen-Boomsma, M.; Vollebregt, M. A.; Buitelaar, J. K. & Slaats-Willemse, D. (2014). "Working memory training in young children with ADHD: a randomized placebo-controlled trial". Journal of Child Psychology and Psychiatry, 55(8), 886- 896.
- Dowker, A. (2005). Individual differences in arithmetic: Implications for psychology, neuroscience and education. Psychology Press.
- Engle, R. W. (2002). "Working memory capacity as executive attention". Current directions in psychological science, 11(1), 19-3.
- Gathercole, S. E.; Pickering, S. J.; Ambridge, B. & Wearing, H. (2004). "The structure of working memory from 4 to 15 years of age". Developmental Psychology, 40(2), 177−190.
- Gazzaley, A. C. & Nobre, A. (2012). "Top-down modulation bridging selective attention and working memory". Trends in Cognitive Sciences. 16(2). 129–135.
- Geary, D. C. (2011). "Cognitive predictors of achievement growth in mathematics: a 5-year longitudinal study". Developmental psychology, 47(6), 1539.
- Holmes, J.; Gathercole, S. E.; Place, M.; Dunning, D. L.; Hilton, K. A. & Elliott, J. G. (2010). "Working memory deficits can be overcome: Impacts of training and medication on working memory in children with ADHD". Applied Cognitive Psychology, 24(6), 827-836.
- Jaeggi, S. M.; Buschkuehl, M.; Jonides, J. & Perrig, W. J. (2008). "Improving fluid intelligence with training on working memory". Proceedings of the National Academy of Sciences, 105(19), 6829-6833.
- Karbach, J. & Kray, J. (2009). "How useful is executive control training? Age differences in near and far transfer of task-switching training". Developmental science, 12(6), 978-990.
- Kirk, S.; Gallagher, G. J. & Anastasiow Coleman, M. R. (2006). Educating. Exceptional Children, Elementh edition, Houghthon Mifflin Company, Boston, USA.
- Klingberg, T.; Fernell, E.; Olesen, P. J.; Johnson, M.; Gustafsson, P.; Dahlström, K.; Gillberg, C. & Westerberg, H. (2005). "Computerized training of working memory in children with ADHD-A randomized, controlled trial".Child Adolesc. Psychiatry, 44(2):177-186.
- Klingberg, T.; Forssberg, H. & Westerberg, H. (2002). "Training of working memory in children with ADHD". Journal of clinical and experimental neuropsychology, 24(6), 781-791.
- Larry, J. S. (2001). "Static balance and developmental coordination disorder". journal of Human Movement Science, 22(4),527-548.
- Li, S. C.; Schmiedek, F.; Huxhold, O.; Röcke, C.; Smith, J.; Lindenberger, U.; Mahncke, H. W.; Connor, B. B.; Appelman, J.; Ahsanuddin,O. N.; Hardy, J. L.; Wood, R. A.; Joyce, N. M.; Boniske, T.; Atkins, S. M. and Merzenich, M. M. (2006). "Memory enhancement in healthy older adults using a brain plasticity-basedmaintenance". Psychology and aging, 23(4), 731-742.
- Loosli, S. V.; Buschkuehl, M.; Perrig, W. J. & Jaeggi, S. M. (2012). "Working memory training improves reading processes in typically developing children". Child Neuropsychology, 18(1), 62-78.
- Luo, Y.; Wang, J.; Wu, H.; Zhu, D. & Zhang, Y. (2013). "Working-memory training improves developmental dyslexia in Chinese children". Neural Regeneration Research, 8(5):452-460.
- Nebel, K.; Wiese, H.; Stude, P.; Greiff, A.; Diener, H. & Keidel, M. (2005). "On the neural basis of focused and divided attention". Original Research Article. 25(3). 760-776.
- Olesen, P. J.; Westerberg, H. & Klingberg, T. (2003). "Increased prefrontal and parietal activity after training of working memory". Nature neuroscience, 7(1), 75-79.
- Owen, A. M.; Hampshire, A.; Grahn, J. A.; Stenton, R.; Dajani, S.; Burns, A. S. & Ballard, C. G. (2010). "Putting brain training to the test". Nature, 465(7299), 775-778.
- Prins, P. J.; Brink, E. T.; Dovis, S.; Ponsioen, A.; Geurts, H. M.; de Vries, M. & vanderOord, S. (2013). "“Braingame Brian”: Toward an Executive Function Training Program with Game Elements for Children with ADHD and Cognitive Control Problems". GAMES FOR HEALTH: Research, Development, and Clinical Applications, 2(1), 44-49.
- Richter, K. M.; Mödden, C.; Eling, P. & Hildebrandt, H. (2015). "Working memory training and semantic structuring improves remembering future events, not past
Events". Neurorehabilitation and neural repair, 29(1), 33-40.
- Redick, T. S.; Shipstead, Z.; Harrison, T. L.; Hicks, K. L.; Fried, D. E.; Hambrick, D. Z.; Michael J. K. & Engle, R. W. (2013). "No evidence of intelligence improvem
ent after working memory training: A randomized, placebo-controlled study". Journal of Experimental Psychology: General, 142(2), 359-379.
- Schmiedek, F.; Lövdén, M. & Lindenberger, U. (2010). "Hundred days of cognitive training enhance broad cognitive abilities in adulthood: Findings from the COGITO study". Frontiers in aging neuroscience, 2, 27.
- Schwarb, H.; Nail, J. & Schumacher, E. H. (2015). "Working memory training improves visual short-term memory capacity". Psychological research, 1-21.
- Semrud -clikeman, M. 2005. "Neuropsychological Aspects for Evaluating Disabilities". J Learn Disabili, (38), 563-568.
- Schwarb, H.; Nail, J. & Schumacher, E. H. (2015). "Working memory training improves visual short - term memory capacity". Psychological research, 1-21.
- Taroyan, N. A.; Nicolson, R. I. & Fawcett, A. J. (2007). "Behavioral and neurophysiological correlates of dyslexia in the continuous performance task". Clinical Neurophysiology, 118(4), 845-855.
- Vogt, A.; Kappos, L.; Calabrese, P.; Stöcklin, M.; Gschwind, L.; Opwis, K. & Penner, I. K. (2009). "Working memory training in patients with multiple sclerosis–comparison of two differenttraining schedules". Restorative Neurology and Neuroscience, 27(3), 225-235.
- Wass, S. V.; Scerif, G. & Johnson, M. H. (2012). "Training attentional control and working memory–Is younger, better?". Developmental Review, 32(4), 360-387.