ـ استوار، ص. (1386). تبیین نقش واسطهای توجه متمرکز بر خود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط بین اضطراب و سوگیری شناختی. پایاننامه چاپ نشده دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
ـ بدری گرگری، ر. (1387). تأثیر بازاندیشی بر تفکر انتقادی دانشجو معلمان و طراحی روش مناسب برای پرورش مهارت تفکر انتقادی آنها. رساله دکتری، دانشگاه تبریز.
ـ سیف، ع.ا. (1379). روانشناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه.
ـ شهابی، م.ن. (1380). بررسی اثر بخشی آموزش تفکر انتقادی بر حلمسأله و عزتنفس دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر کلاله. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان.
ـ صادقی، ا. (1388). مقایسه اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری و تلفیق دارودرمانی و درمان شناختی ـ رفتاری بر تابآوری و فشار روانی زنان خیانت دیده. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیامنور مرکز تهران.
ـ علیآبادی، خ. و صمدی، ع. (1384). تحلیل دادههای روانشناسی با برنامه اس. پی. اس، تهران دوران.
ـ ملکی، م. (1387). بررسی رابطه بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و سطح تفکر انتقادی در بین دانشآموزان پسر پیش دانشگاهی شهر کرمانشاه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
ـ مهدیپور، م. (1389). اثربخشی آموزش تفکر انتقادی و راهبردهای فراشناختی برخلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه دوم راهنمایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن.
ـ هاشمیاننژاد، ف. (1380). ارائه چهارچوب نظری درخصوص برنامه درسی مبتنی بر تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تأکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی. رساله دکتری چاپ نشده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تحقیقات تهران.
- Bandura, A. (2006). “Self-efficacy: Toward A Unifying Theory of Behaviorial Change.” Psychological Review.84, 191-215.
- Banura, A. (1999). Self-efficacy.The exercises of control. Newyork. Freeman Company.
- Comer, J.R. (2007). Abnormal Psychology. Fifth Edition.U.S.A.
- Crunkilton, J.R. (1996). Stage to enhance critical thinking skills in our students. Workshop presented to the faculty of the university of florida college of agriculture.
- Davidson, J.R. (2000). “Affective Style, Psychopatology Resilience: Brain Mechanisms and Plasticty.” American Psychologist, 55, 1196-1214.
- Dehghani, M.; Jafarisani, H.; Pakmehr, H. & Malekzade, A. (2011). “Relationship between students Critical Thinking and Self-efficacy Beliefs in Ferdosi university of Mashhad, Iran”. Social and behavioral Sciences. 15, 2952-2955.
- Elder, L. & Paul, R. (2007). “Critical Thinking: The Nature of Critical and Creative Thought.” Journal of Developmental Education.Vol, 30, 36-48.
- Facion, P.A. (2007). Criticalthinking: What is it? And Why is coant. millber California.
- Gloudmens, H.A.; Schalk, R.M. & Reynaert, W. (2012). “The relationship between Critical Thinking Skills and Self-efficacy of Beliefs in Mental Health nurses.” Journal of Applied Science, 33(3), 275-290.
- Gunter, G.A. (2007). “Building Student Data Literary: An Essential Critical Thinking Skills For The 21s Century.” Journal of Science Education,Vol.14, 24-29.
- Halpern, M. (2009). “The Enhance Critical Thinking Skills in Problem-solving and Resilience on high school students.” Journal of developmental sciences. 15(2),121-128.
- Here, W. (1999). Critical Thinking as an aim of education. London,UK: Routledge.
- Kagan, S. (2003). “Kagan structures for thinking skills retrieved.” Journal of personality and individual difference, 38, 1805-1812.
- Kawashima, A. & Petrini, M.A. (2005). “Study of critical thinking skills in nursing student and nurses in japan.” Nurse education today, 24, 286-292.
- Luthar,S,S. Cicchetti, D. & Becke, B. (2000). “The Construct of Resilience: Acrticical Evaluation and Guidelines for Future.” Workechid Development,71(3), 543-562.
- Maddi, S.R. & Khoshaba, D.M. (2005). Resilience at work. AmaCom. American Management association Brodway.NY 10019.
- MCNeely, G. & Donna, E. (1992). “Critical Thinking instruction in an association degree nursing curriculum.” University of Delware, Dissertation Abstract, 52(9),4669.
- Miller, D.R. (2003). “Longitudinal assessment of Critical Thinking in Pharmacy Student.” Journal of Pharmaceutical Education, 67(4): 120-128.
- Moore, B.N. & Parker, R. (2000). “Critical thinking 6 the view.” Research Journal Biological Sciences, 3(5), 475-479.
- Muris, P. (2002). “Relationships Between Self-efficacy and Symptoms of Anxiety Disorders and depression in a Normal Adolescent Sample.” Personality and individual differences. 32, 337-348.
- Paul, R.A. (1997). “Teaching Critical Thinking in the Strange sense Focuse on Self-deception. World views.” Education Leadership.18(7), 127-133.
- Paul, R. & Elder, L. (2006). “The Miniature Guide to Critical Thinking Concepts and Tools.” Education Leadership. 42(8), 46-53.
- Phong, P.H. (2009). “Relation Between Goals, Self-efficacy , Critical Thinking and deep processing Strategies: A path Analysis.” Journal of Educational Psychology. 29, 777-799.
- Roybal, R.A. (2012). Creating critical thinking writers in middle school: Alook at the Jane Scaffar model. Online Submission.
- Suliman,W.A. & Halabi, J. (2007). “Critical thinking, self esteem and state anxiety.” Fnursing students, nurse education tody.27, 162-168.