- ایرانپناه، م (1395). نقش ادراک حالات هیجانی چهره و زبان در پیشبینی نظریهی ذهن. پایاننامه. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، ایران.
- حسنزاده، ر (1395). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، نشر ساوالان.
- خالقی، ر.ا (1394). نظری بر موسیقی، تهران، نشر محور.
- خانجانی، ز؛ هداوندخانی، ف (1388). «نظریه ذهن: تحول و رویکردها». فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. 4(16): 89-119.
- خدابخشی، م؛ نوری فرد، م (1392). «مقایسه ویژگیهای شخصیت، منبع کنترل و خلاقیت نوازندگان موسیقی سنتی، موسیقی پاپ و افراد غیر نوازنده». ارائه شده در دومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران. تهران.
- زاهدی، ت (1382). «موسیقی غربی، موسیقی ایرانی». جستارهایی در باب فرهنگ و هنر، (4-3):168-183.
- فتاح، ف (1388). «بررسی سنخهای شخصیتی در نوازندگان موسیقی». ارائه شده در چهارمین دوره سمپوزیوم نوروسایکولوژی ایران. تهران.
- کیهانی، م؛ شریعت پناهی، م (1387). «بررسی تأثیر موسیقی بر عملکرد تمرکز و توجه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران». مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. 18(2): 106-101.
- مدنی فرد، م؛ مظاهری، م؛ جنت پور، ن (1397). «ارزیابی کارکردهای عصبشناختی اجرایی در افراد نوازنده و غیر نوازنده». فصلنامه علوم اعصاب شفای خاتم. 6(2): 60-68.
- مشهدی، ع (1382). «نظریه ذهن: رویکردی جدید به روانشناسی تحولی». فصلنامه تازههای علوم شناختی. 5، (3)، 70-83.
- Baron-Cohen, S. (2001). “Theory of mind in normal development and autism”, 34: 174-83.
- Coffey, E.B., Mogilever, N.B. & Zatorre, R.J. (2017). “Speech-in-noise perception in musicians: A review”. Hearing Research, 352, 49-69. https://doi.org/10.1016/j.heares.2017.02.006
- Etel, E. & Slaughter, V. (2019). “Theory of mind and peer cooperation in two play contexts”. Journal of Applied Developmental Psychology, 60, 87-95.https://doi.org/10.1016/j.appdev.2018.11.004
- Haager, D. & Vaughn, S. (1995). “Parent, teacher, peer and self-reports of the social competence of students with learning disabilities”. Journal of Learning Disabilities, 16(5), 266-271.https://doi.org/10.1177/002221949502800403
- Krumhansl, C. (2000). “Rhythm and pitch in music cognition”. Psychological Bulletin, 126,159-179. https://doi.org/10.1037/0033-2909.126.1.159
- Landay, K. & Harms, P.D. (2018). “Whistle while you work? A review of the effects of music in the workplace”. Human Resource Management Review. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2018.06.003.
- Langendörfer, F. (2008). “Personality differences among orchestra instrumental groups: Just a stereotype”? Personality and Individual Differences, 44(3), 610-620.https://doi.org/10.1016/j.paid.2007.09.027.
- Medina, D. & Barraza, P. (2019). “Efficiency of attentional networks in musicians and non-musicians”. Heliyon, 5(3), e01315. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01315.
- Mikutta, C.A., Maissen, G., Altorfer, A., Strik, W. & König, T. (2014). „Professional musicians listen differently to music”. Neuroscience, 268,102-111. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2014.03.007
- Trängeberg, Ö.S.O. & Stomberg, M. W. (2013). “Listening to music during regional anesthesia: patients' experiences and the effect on mood”. Journal of PeriAnesthesia Nursing, 28(5), 291-297. https://doi.org/10.1016/j.jopan.2013.01.008.
- Uğraş, G.A., Yıldırım, G., Yüksel, S., Öztürkçü, Y., Kuzdere, M. & Öztekin, S.D. (2018). “The effect of different types of music on patients' preoperative anxiety: A randomized controlled trial”. Complementary therapies in clinical practice, 31, 158-163. https://doi.org/10.1016/j.ctcp.2018.02.012.
- Wang, Y.G., Wang, Y.Q., Chen, S. L., Zhu, C.Y. & Wang, K. (2008). “Theory of mind disability in major depression with or without psychotic symptoms: a componential view”. Psychiatry research, 161(2), 153-161. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2007.07.018.
- Yi, F. & Kang, J. (2019). “Effect of background and foreground music on satisfaction, behavior, and emotional responses in public spaces of shopping malls”. Applied Acoustics, 145,408-419. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2018.10.029.