ـ بـهراد، ب. (١٣٨٤). «فـرا تحلیل شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان ابتدایی ایران». پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره ٤، ٤٣٦ـ٤١٧.
ـ توکلیزاده، ج. (١٣٧٥). «بررسی همهگیرشناسی اختلالات رفتار ایذایی و کمبود توجه دانشآموزان دبستانی شهر گناباد». پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران.
ـ رجبی، غ.ر. (١٣٨٧). «هنجاریابی آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون رنگی کودکان در دانشآموزان شهر اهواز». روانشناسی معاصر، ٣ (١): ٣٢-٢٣.
ـ رضائیان، ا.؛ محمدی، ع.ی.؛ آزاد فلاح، پ. و شریعتینژاد، ک. (١٣٩١). «ارزیابی اثر بخشی بازیهای رایانهای بر میزان توجه مبتلایان به عقبماندگی ذهنی». اصول بهداشت روانی، 2: ١٠٩-٩٨.
ـ زارع، ح.؛ فرزاد، و.ا.؛ علیپور، ا. و ناظر، م. (١٣٩١). «تأثیر آموزش شکلدهی توجه بر تقویت توجه رانندگان حادثهدیده». تازههای علوم شناختی،97:2-٨٧.
ـ سلیکوویتز، م. (١٣٨٣). «نارساخوانی و سایر مشکلات یادگیری». ترجمه عصمت فاضلی. تهران: نشر یسطرون.
ـ صداقتی، ل.؛ فروغی،ر.؛ شفیعی، ب. و مراثی، م.ر. (١٣٨٩). «بررسی میزان شیوع نارساخوانی در دانشآموزان طبیعی پایه اول تا پنجم دبستانهای اصفهان». شنوایی شناسی، دوره ١٩، شماره١: ٨-١.
ـ علیزادهفرد، س. (١٣٨٩). «مقدمهای بر نارساییهای یادگیری: تشخیص، سببشناسی و پیشگیری». تهران: نشر مثلث.
ـ قمریگیوی، ح.؛ نریمانی، م. و کرمی، ا. (١٣٩١). «اندازهگیری هوش کودک: آزمون ریون رنگی».چاپ دوازدهم، تهران: نشر روان سنجی.
ـ لرنر، ژ. (١٣٩٠). ناتوانیهای یادگیری: نظریهها، تشخیص و راهبردهای تدریس. چاپ دوم. ترجمه عصمت دانش. تهران: دانشگاه شهید بهشتی، مرکز چاپ و انتشارات.
ـ ناظر، م. (1391). «مقایسه کارکردهای شناختی توجه رانندگان با حادثه و بدون حادثه و نقش آموزش شکلدهی توجه بر توجه رانندگان حادثه». رساله دکتری تخصصی روانشناسی عمومی. تهران: تحصیلات تکمیلی پیام نور.
-Bavelier, D.; Green, C.S. and Seidenberg, M.S. (2013). “Cognitive development: gaming your way out of dyslexia?”. Current Biology, 23, R282-3.
- Carrasco, M.; McElree, B. (2001). “Covert attention accelerates the rate of visual information processing”. PNAS, 98:5363-5367.
- Casco, C.; Tressoldi, P.E. and Dellantonio, A. (1998). “Visual selective attention and reading efficiency are related in children”. Cortex, 34, 531-546.
- Franceschini, S.; Gori, S.; Ruffino, M.; Viola, S.; Molteni, M. and Facoetti, A. (2013). “Action video games make dyslexic children read better”. Current biology, 23, 1-5.
- Green, C.S. and Bavelier, D. (2003). “Action video game modifies visual selective attention”. Nature, 423:534-537.
- Green, C.S. and Bavelier, D. (2012). “Learning, attentional control, and action video games”. Current biology, 22,197-206.
- Green, C.S.; Li, R. and Bavelier, D. (2010). “Perceptual learning during action video game playing”. Topics in cognitive science, 2,202-216.
- Kigotho, W. (2013).
Studies show video games boost dyslexic pupils׳ reading skills. Available from:
www.standardmedia.co.ke
- Mishra, J.; Zinni, M.; Bavelier, D. and Hilliyard, S.A. (2011). “Neural basis of superior performance of action video game player in an attention demanding task”. j.neurosci.31, 992-998.
- Rodriguez, V.; Valdes-Sosa, M. and Freiwald, W. (2002). “Dividing attention between form and motion during transparent surface perception”. Brain Res Cogn Brain Res, 13: 187.
- Seltzer, J.C.; Cassens, G. and Pier, J. (1996). “Attention skills rehabilitation in schizophrenia”. Arch ClinNeuropsychol, 11: 447.
- Vidyasagar, T.R. and pammer, K. (2010). “Dyslexia: a deficit in visuos patial attention, not in phonological processing”. Trends in cognitive science.14, 57-63.
- Wallander, B.H.; Green, C.S. and Bavelier, D. (2010). “Stretching the limits of visual attention: the case of action video games”. Wires cognitive science.