ـ جوادی، ز. (1390). «نقش مؤلفههای مسئولیتپذیری در عملکرد تحصیلی». فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال3، شماره4 (12).
ـ چلیپانلو، غ.ر.؛ گروسی فرشی، م.ت. و قناعت پیشه، ز. (1388). «مقایسه سوگیری توجه نسبت به چهره های هیجانی در بیماران مبتلا به اضطراب اجتماعی، اضطراب منتشر و افراد عادی». مجله علوم رفتاری، دوره4، شماره3.
ـ خطیبحقیقی، م. (1393). «اثربخشی مهارتهای مقابلهای گروهی بر مسئولیتپذیری و تمایزیافتگی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن.
ـ خورشیدی، ا.؛ ایزدی، م. و حیل، پ. (1389). «تأثیر الگوی خانواده بر پرورش مسئولیت پذیری و رشد اجتماعی و عاطفی نوجوانان». فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 12: 147ـ133.
ـ خیر، م.؛ استوار، ص.؛ لطیفیان، م.؛ تقوی، س.م.ر. و سامانی، س. (1387). «اثر واسطهگری توجه متمرکز بر خود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیری های داوری». مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال چهاردهم، شماره اول،32ـ24 .
ـ ربیعزاده، ز. (1381). «سوگیریهای شناختی در ناباروری». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
ـ عنایت، ج. (1388). «مقایسه سوگیری توجه نسبت به محرکهای وسوسهانگیز مربوط به مواد در گروه کنترل بهنجار، ترککرده و وابسته به مواد در مراقبین خود مصرف به کلینیکهای درمانی وابسته به سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی». پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن.
ـ کمالی زارچ، م.؛ زارع، ح. و علوی لنگرودی، س.ا. (1391). «اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر باورهای معرفت شناختی دانشجویان». دوفصلنامه شناخت اجتماعی. سال اول، شماره2.
ـ مقدم، م. (1390). «بررسی اثر هوش هیجانی در افزایش مسئولیتپذیری مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان». پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه گیلان.
ـ نقشبندی، س. (1380). «هنجاریابی پرسشنامه سازگاری ه. م. بل». پایاننامه دکترای تخصصی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
- Barnett, M.L. and Salomon, R.M. (2006). “The curvilinear relationship between social responsibility and financial performance”. Journal of strategic management, 27, 1101-1122.
- Baron, A.R. (2006). Social psychology. Edition six. U. S. A.
- Brammer, S.A.; Millington, A. and Rayton, B. (2007). “The contribution of corporate social responsibility to organizational commitment”. International journal of human resources management, 18, 1701-1719.
- Brayden, G.K. and MC Donell, M.H. (2012). “Good Firms, Good targets: The relationship between corporate social responsibility reputation and activist targeting”. Annual review of psychology, 31, 251-262.
- Chen, S. and Bouvain, P. (2009). “Is corporate responsibility converging? A Comparison of corporate responsibility reporting in the USA, UK, Australia, and Germany”. Journal of business ethics, 87,299-317.
- Chen, H.; Wang, Q. and Chen, X. (2006). “School achievement and social behavior: A cross-legged regression analysis”. Acts psychological science, 33(6), 532-536.
- Devito, J.A. and Halford, W.K. (2007). the interpersonal communication book. Fourth edition. Happer and Row, New York.
- Gifford, S. (2003). “Childhood peer relationship: social attendance, friendship peer network”. Journal psychology, 41, 235-248.
- Forneris, T.; Danish, S.J. and Seott, D.L. (2010). “Setting goals, solving problems and seeking social support”. Journal of adolescences, 42(165):103-114.
- Heinrichs, N. and Hofmann, S.G. (2001). “Information processing in social phobia: A critical review”. Clinical psychology review, 21,751-761.
- Miller, J.F. and Bwen, B.E. (2003). “Compeletency, coding uncontributory life skills: Development of early adolescents”. Jafricultredu, 31(1): 68-76.
- Laszlo, Z. (2006). “Competiveness and corporate social responsibility”. Annual review of psychology, 15, 110-125.
- Pineles, S.L. and Mineka, S. (2005). “Attentional biases to internal and external sources of potential in social anxiety”. Journal of abnormal psychology, 114(2), 314-318.
- Shrma, D.; Albery, L.D. and Cook, M. (2001). “Selective attentional bias to alcohol related stimuli in problem drinkers and non-problem drinker”. Journal of addiction, 96, 285-295.
- Spector, L.P.; Pecknold, J.C. and Libman, E. (2003). “Selective attentional bias related to the noticeablity aspect of anxiety symptoms in generalized social phobia”. Journal of anxiety disorders, 17, 517-531.
- Spurr, J.M. and Stopa, L. (2002). “Self-focused attention in social phobia and social anxiety”. Clinical psychology review, 22, 947-955.
- Stanger, C. (2004). Social groups in action and interaction. Third edition, U. S. A.
- Zue, J.B.; Hudson, J.I. and Rapee, R.M. (2007). “The effect of attentional focus on social anxiety”. Behavior research and therapy, 45, 2336-2341.