ـ آزادیکتا، م. (1390). بررسی رابطه سخترویی با شیوههای مختلف فرزندپروری والدین در دانش آموزان دختر دبیرستانی. فصلنامه پژوهشهای روانشناختی، سال چهاردهم، شماره 1، (27): 21 ـ 35.
- احدی، ح. و بنی جمال، ش. (1387). روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک ). تهران: شابک.
ـ برگر، ک. (1388). روانشناسی رشد. ترجمه اسماعیل سعدیپور. تهران: نشر دوران.
ـ تورت، ک و گیودی، م. (1387). مقدمه ای بر روانشناسی رشد از نوزادی تا نوجوانی. ترجمه ا، یارمحمدیان. اصفهان: پویش اندیشه.
ـ توزنده جانی، ح.؛ توکلی زاده، ج و لگزیان، ز. (1390). اثربخشی شیوههای فرزندپروری بر خودکارآمدی و سلامت روان دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیامنور و آزاد نیشابور. مجله افق دانش (دانشگاه علوم پزشکی گناباد، مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت)، 17: 64-56.
ـ رئیسی، ا. (1384). برسی رابطه بین سبکهای فرزندپروری والدین و سلامت روان دختران دانش آموز اول دبیرستان در اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه اصفهان.
ـ سانتراک، ج. (1388). زمینه روانشناسی. جلد اول. ترجمه م، فیروزبخت. تهران: رسا.
ـ عارفی، م. (1385). ارائه یک الگوی علی برای عملکرد اجتماعی براساس نظریه ذهن با میانجیگری باورهای ماکیاولیستی و همدلی. پایاننامه دکتری. دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز.
ـ فرحزاد، ش. (1388). رابطه بین شیوههای فرزندپروری با رشد اجتماعی ـ عاطفی و مسؤولیت پذیری دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر بروجن. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
ـ فولاد چنگ. م. (1385). نقش الگوهای خانوادگی در سازگاری نوجوانان. دومین کنگره سراسری آسیب شناسی خانواده در ایران. دانشگاه شهید بهشتی، 27 و 28 اردیبهشت، 70-61.
ـ کمیجانی، م و ماهر، ف. (1386). مقایسة شیوههای فرزندپروری والدین نوجوانان با اختلال سلوک و نوجوانان عادی. مجله دانش و پژوهش در روان شناسی (فصلنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان)، 33: 94-63.
ـ ماسن، پ.؛ کیگان، ج.؛ هوستون، آ و کانجر، ج. (1389). رشد شخصیت کودک. ترجمه م، یاسایی. تهران: نشر مرکز.
ـ هافمن، ک؛ ورنوی، م و ورنوی، ج. (1385). روانشناسی عمومی (از نظریه تا کاربرد). ترجمه ه،بحیرایی؛ س،نقشبندی؛ م، پژمان و ی، سید محمدی. جلد اول. تهران: ارسباران.
ـ هترینگتون، م و پارک، ر. (1373). روانشناسی کودک از دیدگاه معاصر. ترجمه ج، طهوریان ؛ ا، رضوانی و ا، امین یزدی. جلد اول. مشهد: آستان قدس رضوی.
- Alizadeh, S.h. (2011). Relationship between Parenting Style and Children’s Behavior Problems. Department of Human Development & Family Studies. Journal of Asian Social Science, 12:195-200.
- Astington, J.W. & Jenkins. J.(1999). Alongitudinal study of the relation between language and theory of mind development, Journal of Developmental Psychology, 35:1311-1320.
- Babiarz, S.J. (2009). Relationship of teacher parenting style to instructional strategies and student achievement. unpublished doctoral dissertation. University of southern California.
- Baldwin, A.L. (1997). The effect of home environment on nursery school behavior. Child Development, 20: 49-62.
- Baumrind, D. (1971). Harmonious parents and their preschool children. Developmental Psychology, 4: 99-102.
- Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. Journal of Early Adolescence, 11:56-95.
- Baumrind, D. (1996). The effects of authoritative parental control on child behavior. Child development, 37(2): 887-907.
- Darling, N. & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: an integrative model. Psychological bulletin, 113, 487-496.
- Goplan, G. (2009). Foster parenting and adolescent mental health. unpublished doctoral dissertation, Columbia university.
- Darling, N. & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: an integrative model. Psychological bulletin, 113, 487-496.
- Happe, F. (1995). The rold of age and verbal ability in the theory of mind task performance of subjects with autism child development. Journal of psychology and social psychology, 66:843-855.
- Harris, P.L. (2006) .Social cognition. In: Kuhn D, Siegler RS( EDs), Cognition, perception, and language. (6th ed). New York, NY: Wiley, 811-858. Damon W, Lerner RM, eds. Handbook of child psychology; vol. 2.
- Kobayashi, C.; Glover, H. & Gary, T.E.( 2007). Cultural and linguistic effects on neural bases of theory of mind in American and Japanese children, available from: http://www.science direct.com.
- Meins, E.; Fernyhough, C.; Wainwright, E.G.; Fradly, F & Tckeym (2002). Maternal mind-mindedness and attachment security as predictors of theory of mind understanding. Child Development, 73:1715-1726.
- Moore, J.E. (1991). Development and Validitation of ego-identity status. Journal of personality and social Psychology, 3:551-558.
- Onder, A. & Gulay, H. (2009). Reliability and validity of parenting styles & dimensions questionnaire. Procedia Social and Behavioral Sciences 1 (2009) 508–514.
- Rodríguez, A.; Padilla, M. & Fornaguera, J. (2010). Authoritarian parenting received from mothers reveals individual differen es in preschooler’s false-belief, but not in advanced Theory of Mind. World Academy of Science, Engineering and Technology, 66:132-137.
- Ruffman, T. (2002). The relation between children's and mothers' mental state language and theory-of-mind understanding. Child Development, 73(3):734-751.
- Scheafer, E.S. (2003). Circumflex model for maternal behavior. Journal of abnormal and social psychology, 59(2): 226-235.
- Slauter, V. & Repacholi, B. (2003). Introduction: Indiviual Differencesin Theory of Mind, in B. Repacholi & V. Slaughter (EDs.), Individual differences in theory of mind. 13-39, New York: Psychology Press.
- Tager-Flusberg, H.A. (1999). Psychological approach to understanding the social and language impairments in autism. Int Rev Psychiatry, 11(4): 325-34.
- Uekerrmann, J.; Kraemer, M.; Abdel-Hamid, M.; Hebebrand, J.; Daum, L.; Wiltfang, J & Kis, B. (2010). Social cognition in attention- deficit hyperactivity disorder (ADHD). Journal of neuroscience and Behavioral Reviewes, 34:734-743.
- Walker, P. & Jarrett, L. (2012). Psychology For Nurses And The Caring Professions. McGraw-Hill.U.S.