اختیاری، حامد صفایی، هومن، اسماعیلی جاوید، غلامرضا، عاطف وحید، محمدکاظم، عدالتی، هانیه، مکری، آذرخش، روایی و پایایی نسخههای فارسی پرسشنامههای آیزنک، بارت، دیکمن و زاکرمن در تعیین رفتارهای مخاطرهجویانه و تکانشگری، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال چهاردهم شماره ۳ (پیاپی ۵۴، پاییز ۱۳۸۷)، ص ۳۲۶.
اختیاری، حامد، رضوانفرد، مهرناز، مکری، آذرخش، تکانشگری و ابزارهای گوناگون ارزیابی آن: بازبینی دیدگاه ها و بررسیهای انجام شده، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال چهاردهم شماره ۳ (پیاپی ۵۴، پاییز ۱۳۸۷)، ص ۲۴۷.
ارسلانده، فرشته، آزادفلاح، پرویز، حسنی، جعفر، رابطه بین الگوی استفاده از سبکهای دفاعی و غلبه محورهای زود انگیختگی در دانشجویان، فصلنامه علوم روانشناختی، پیاپی ۸۱ (آذر ۱۳۹۸)، ص1099.
امیری، محسن، موللی، گیتا، نسائیان، عباس، حجازی، مسعود، اسدی گندمانی، رقیه، تاثیر آموزش مدیریت رفتار به مادران بر علائم اختلال و رفتارهای پرخاشگرانه کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای، فصلنامه توانبخشی، سال هجدهم، شماره 2، تابستان 1396 ص84.
انصارحسین، سروین، ابوالقاسمی، عباس، میکاییلی، نیلوفر، حاجلو، نادر، اثربخشی نوروفیدبک بر ناقرینگی الگوی فعالیت امواج آلفا در قطعه پیشانی، عملکرد اجرایی و شدت علایم در بیماران افسرده، فصلنامه روانشناسی بالینی، شماره 38، تابستان 1397، ص71.
آدینه، مینا، حسنی، جعفر، تاثیر افشای هیجانی نوشتاری در مشکلات بین فردی کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای: مطالعه تک آزمودنی، روشها و مدلهای روان شناختی سال هفتم بهار 1395 شماره 23.
بشارت، محمدعلی، حافظی، الهه، غلامعلی لواسانی، مسعود، آشکار سازی هیجانی و نشخوار خشم، فصلنامه اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی، پیاپی ۴۱ (پاییز ۱۳۹۵)، ص ۱۷.
بشارت، محمدعلی، حافظی، الهه، مقدمزاده، علی، بررسی اثربخشی آشکارسازی هیجانی نوشتاری بر مکانیسمهای دفاعی افراد ناگوهیجان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، پیاپی ۳۰ (تابستان ۱۳۹۶)، ص83.
بهبودی، معصومه، شاهآبادی، سمیرا، انصاریمقدم، اکرم، احمدی، نسترن، شامحمدی، مرتضی، بررسی اثر مداخلات نوروفیدبک بر میزان کاهش رفتارهای پرخاشگری در نوجوانان، فصلنامه توانبخشی نوین، سال نهم شماره ۲ (پیاپی ۳۴، تابستان ۱۳۹۴)، ص ۶۲.
بیرامی، منصور، حسن زاده، ثریا، پیشبینی نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای (ODD) بر اساس سبکهای فرزندپروری، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، پیاپی ۴۸ (زمستان ۱۳۹۶)، ص197.
تیموری، سعید، رمضانی، فاطمه، یزدانپناه، فرشته، رابطه سیستمهای مغزی رفتاری و تکانشگری با رفتارهای جنسی پرخطر، نشریه رویش روانشناسی، سال هشتم شماره ۱۰ (پیاپی ۴۳، دی ۱۳۹۸)، ص47.
جبرائیلی، هاشم، مرادی، علیرضا، حبیبی، مجتبی، بررسی نقش ابعاد مدل پنج عاملی تکانشگری و افزایش سن در اختلال در تنظیم هیجانی مردان ،نشریه اصول بهداشت روانی، پیاپی ۸۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۷)، ص ۲۲۸.
جبرائیلی، هاشم، مرادی، علیرضا، حبیبی، مجتبی، ویژگیهای روان سنجی و ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس پنج عاملی رفتار تکانشی، فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، سال نهم شماره ۳۱ (بهار ۱۳۹۷)، ص175.
جمالی پاقلعه، سمیه، میرزایی، رضا، نظری بدیع، مرضیه، عابدی، احمد، مقایسه اثربخشی برنامه یادگیری اجتماعی هیجانی و آموزش حل مسئله اجتماعی بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای (ارزیابی والدین)، فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، پیاپی ۱۲ (پاییز ۱۳۹۲)، ص ۴۳.
حسنی، جعفر، آدینه، مینا، تاثیر افشای هیجانی نوشتاری در پرخاشگری و زودانگیختگی نوجوانان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای: مطالعه تک آزمودنی، فصلنامه روانشناسی، سال بیستم شماره ۳ (پیاپی ۷۹، پاییز ۱۳۹۵)، ص ۳۲۸.
خالقی، محمد، محمدخانی، شهرام، حسنی، جعفر، اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی در کاهش نگرانی و علائم و نشانههای اضطراب بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD): مطالعه تک آزمودنی، مجله روانشناسی بالینی سال هشتم، شماره 2، پیاپی، تابستان 1395، ص43.
خانزاده، حسین عباسعلی، ملکی منش، آرزو، طاهر، محبوبه، مجرد،آرزو، تاثیر آموزش مهارت خودآگاهی بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه، اعتیادپذیری، و خودکشی دانشآموزان دختر دبیرستانی، فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی، سال چهاردهم شماره ۱ (پیاپی ۵۳، بهار ۱۳۹۷)، ص ۱۳۵.
دستا، راس، پرخاشگری کودکان عوامل موثر و روش های پیشگیری، ترجمه سعید احمد خسروی، نشریه اصول بهداشت روانی، پیاپی ۷-۸ (پائیز و زمستان ۱۳۷۹)، ص ۱۱۴ .
دوستیان، یونس، بهمنی، بهمن، اعظمی، یوسف، گودینی، علی اکبر، بررسی رابطه پرخاشگری و تکانشگری با آمادگی به اعتیاد، در دانشجویان پسر، فصلنامه توانبخشی، سال چهاردهم شماره ۲ (پیاپی ۵۲، تابستان ۱۳۹۲)، ص ۱۰۲.
رحیمی، چنگیز، سجادی، مریم، محمدی، نورالله، خرمایی، فرهاد، تاثیر روش رابطه درمانی بر کاهش نشانگان در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای، فصلنامه کودکان استثنایی، سال چهاردهم شماره ۳ (پیاپی ۵۳، پاییز ۱۳۹۳)، ص ۳۱.
سامانی، سیامک، بررسی پایایی و روایی پرسش نامه پرخاشگری باس و پری، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال سیزدهم شماره ۴ (پیاپی ۵۱، زمستان ۱۳۸۶)، ص ۳۵۹ .
سهرابی، فرامرز، اسدزاده، حسن، عرب زاده کوپانی، زهره، اثربخشی آموزش والدینی بار کلی بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای در کودکان پیش دبستانی، ، فصلنامه روان شناسی مدرسه، سال سوم شماره ۲ (تابستان ۱۳۹۳)، ص82.
سید محمودیان، سید محمد، علیزاده، حمید، پزشک، شهلا ، برجعلی، احمد، فرخی، نور علی، رویکرد آدلر-گلاسر به اختلال نافرمانی مقابلهای: مطالعه مروری نظامند، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، پیاپی ۲۸ (زمستان ۱۳۹۶)، ص ۲۰۹
سیف، علی اکیر، طرحهای پژوهشی تک آزمودنی، فصلنامه تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) 1366 شماره 10، ص20.
شریفیدرآمدی، پرویز، بگیان کوله مرز، محمد جواد، حافظ پادرون، فرشید گراوند، اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر تکانشگری و بهبود نشانههای مرضی دانشآموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای، فصلنامه روانشناسی بالینی، سال پنجم شماره ۴ (پیاپی ۲۰، زمستان ۱۳۹۲)، ص ۲۹.
شیخالاسلامی، راضیه، رضوی اصطهباناتی، زینبالسادات، یزدانی، فرزانه، ویژگیهای روانسنجی مقیاس ارضا و ناکامی نیازهای بنیادین روان شناختی، فصلنامه روانشناسی، سال بیست و سوم شماره ۱ (پیاپی ۸۹، بهار ۱۳۹۸)، ص66.
صابر، مهدیه، مقایسه نظمجویی شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان پسر15-12سال مبتلا به نشانههای اختلال سلوک، نافرمانی مقابلهای و بهنجار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی، دانشکده روانشناسی، 1395.
صمیمی، زبیر حسنی، جعفر، کرد تمینی، مسلم، افزون، جواد، اثربخشی آموزش حافظه کاری هیجانی بر توانایی مهارگری شناختی و عاطفی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، فصلنامه سلامت روان کودک، 1394، ص27.
عابدی، احمد، شمسی، عبدالحسین، یارمحمدبان، احمد، قمرانی، امیر،
صمدی، مریم، بررسی رابطه بین مدل پردازش اطلاعات اجتماعی با علائم مشکل نافرمانی مقابلهای در دانش آموزان مقطع ابتدایی، نشریه شناخت اجتماعی، پیاپی ۴ (پاییز و زمستان ۱۳۹۲)، ص54.
عبدالمحمدی، کریم، غدیری صورمان آبادی، فرهاد، چوبداری، عسگر، سیدپورمند، نیلوفرالسادات، تفکرات پارانوئید و حرمت خود در دانشآموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای، فصلنامه سلامت روان کودک، سال پنجم شماره ۳ (پیاپی ۱۶، پاییز ۱۳۹۷)، ص ۱۳۷.
عظیم پور، علیرضا، سلیمی، الهام، پیش بینی پرخاشگری دانش آموزان دبیرستانی بر اساس هوش و خودکارآمدی تحصیلی، نشریه رویش روانشناسی، سال هشتم شماره ۷ (پیاپی ۴۰، مهر ۱۳۹۸)، ص۲۰۷.
فرزادی، فاطمه، بهروزی، ناصر، فرامرزی، جمید، مقایسه نظریه ذهن، نگهداری توجه، و همدلی در دانشآموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای، فصلنامه سلامت روان کودک، شماره 9، زمستان 1395 ص 70.
قدرتی میرکوهی، مهدی، مشعوف فرد، نگار، اثربخشی برنامه قدرت مقابله بر اختلال نافرمانی مقابلهای، مشکلات توجه و مهارت های ارتباطی، فصلنامه روانشناسی بالینی، سال نهم شماره ۲ (پیاپی ۳۴، تابستان ۱۳۹۶)، ص37.
کارگربرزی، حمید، شیشهفر، سپیده، جعفری، علیرضا، قربانیان، الهام، چوبداری، عسکر، مقایسه کارکردهای اجرایی و سبکهای دلبستگی در دانش آموزان با و بدون نافرمانی مقابله ای، فصلنامه سلامت اجتماعی، سال چهارم شماره ۴ (پاییز ۱۳۹۶)، ص ۲۶۹.
کرمانی مامازندی، زهرا، طالعپسند، سیاوش، ویژگیهای روانسنجی مقیاس دشواری تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه سمنان، نشریه آموزش و ارزشیابی، شماره 42، تابستان 1397 ، ص117.
گراوتر، فردریک جی، فورزانو، لوری-آن بی، روشهای تحقیق برای علوم رفتاری، ترجمه دکتر اکبر رضایی، انتشارات فروزش، 1395، 482- 483.
مرادمند، مهسا، اثربخشی آموزش برون ریزی هیجانات به صورت نوشتاری برخودکارآمدی و کنترل عواطف در دانش آموزان مضطربَ، پایان کارنشاسی ارشد، 1394.
موحدی، مریم، خالقیپور، شهناز، اثربخشی راهبردهای مدیریت فرآیندی هیجان در زود انگیختگی نوجوانان دختر مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای: یک پژوهش مورد منفرد، مجله تحقیقات علوم رفتاری، سال چهاردهم شماره ۴ (۱۳۹۵)، ص۱.
موسی نژاد جدی، الناز، واحدی، شهرام، نظری، محمد علی، هاشمی نصرت آباد، تورج،ُ محاسبه اندازه اثر در طرح های تک آزمودنی با استفاده از روشهای ناهمپوش، فصلنامه روشها و مدلهای روان شناختی، سال نهم شماره ۳۴ (زمستان ۱۳۹۷)، ص ۱۱۵.
نوفرستی، اعظم، حسن آبادی، حمیدرضا، تحلیل دادهها در طرحهای آزمایشی تک آزمودنی، نشریه رویش روان شناسی، سال هفتم شماره ۱۲ (پیاپی ۳۳، اسفند ۱۳۹۷)، ص293.
نوفرستی، اعظم، دانشگاه شاهد، دانشکده علوم انسانی، توسعه، امکانپذیری و نتایج مقدّماتی رواندرمانی مثبتگرای مبتنی بر خیرباوری در افراد دارای افسردگی غیربالینی: مطالعه تکآزمودنی چندخط پایه، 1394.
یزدانفر، مهناز، منشئی، غلامرضا، آگاه هریس، مژگان، علی پور، احمد، نوربالا، احمدعلی، اثربخشی آموزش افشای هیجانی نوشتاری در افزایش بهزیستی روان شناختی و بهبود کیفیت زندگی بیماران با اختلال روان تنی، مجله پژوهش و سلامت، سال پنجم شماره ۱ (بهار ۲۰۱۵)، ص35.
Bronwen M. Landless, Melissa S. Walker, Girija Kaimal, Using human and computer-based text analysis of clinical notes to understand military service members’ experiences with therapeutic writing,The Arts in Psychotherapy, Volume 62, February 2019, Pages 77-84.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5716335/
Jeffrey D. Burke, Ari M. Romano-Verthelyi (2018) ,Oppositional defiant disorder, Developmental Pathways to Disruptive, Impulse-Control and Conduct Disorders.
Kállay, Éva. (2019). Physical and psychological benefits of written emotional expression: Review of meta-analyses and recommendations. European Psychologist, 20(4), 242–251. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000231
Landless, Bronwen M. ,. Walker, Melissa S, Kaimal, Girija, Using human and computer-based text analysis of clinical notes to understand military service members’ experiences with therapeutic writing,The Arts in Psychotherapy, Volume 62, February 2019, Pages 77-84.
Tonacci ,Alessandro, Lucia Billeci, Sara Calderoni, Valentin Levantini, Gabriele Masi, Annarita Milone, Simone Pisano,Muratori, Pietro, Sympathetic arousal in children with oppositional defiant disorder and its relation to emotional dysregulation, 2019 Oct 1;257:207-213. doi: 10.1016/j.jad.2019.07.046. Epub 2019 Jul 5.