ـ بادکوبی، ا (1379). (ارزیابی وضعیت آگاهی آموزگاران مقطع ابتدایی شاغل در آموزش وپرورش شهر تهران). فصلنامه علمی محیط زیست، شماره33.
ـ حیدری. ع (1382). تدوین الگوی مدیریتی توسعه پایدار آموزش محیط زیست برای نسل جوان کشور. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی. واحد علوم و تحقیقات تهران.
ـ شبیری، س م. و میبودی، ح. (1392). (ارزیابی آموزش محیط زیست در ایران و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت موجود). فصلنامه علوم محیطی. دوره یازدهم، شماره 1، صفحه 130ـ119.
ـ شبیری، س م. و عبدالهی، س. (1388). مفاهیم و کاربردها و نظریهها در آموزش محیط زیست، تهران: انتشارات پیامنور
ـ صفاری، آ. (1388). بررسی میزان آگاهی زیست محیطی زنان خانهدار شهر تهران در استفاده ومدیریت منابع طبیعی در ارتباط با توسعه پایدار، پایاننامه کارشناسی ارشد آموزش محیط زیست، دانشگاه پیامنور تهران.
ـ کرمیپور شمس آبادی، م. (1383). ارایه چارچوب نظری درخصوص چگونگی نظام آموزش وپرورش.
ـ کریمی، د. (1382). تبیین مفهوم آموزش همگانی محیط زیست، مقالات منتشر شده درهمایش ملی تخصصی آموزش محیط زیست، 1382، تهران، ایران، جلد اول. صفحه 260ـ284
ـ میبودی، ح و کریمزادگان، ح و خلیل نژاد، م ر. (1390). یک رهیافت جدید در آموزش محیط زیست به کودکان در ایران، اولین همایش ملی آموزش محیط زیست، تهران. (سخنرانی).
- Aini, M.S. & Laily, P. (2010), Preparedness of Malaysian Pre-school Educators for Environmental Education, Universiti Putra Malaysia Press. ISSN: 0128-7702, Pertanika J. Soc. Sci. & Hum. 18 (2): 271 - 283.
- Bartkus, K.R.; Hartman, C.L. & Howell, R.D. (1999). (The measurement of consumer environmental knowledge: Revisions and extensions). Journal of Social Behavior & Personality, 44(1), 129-147.
- Basile, C.G. (2000). (Environmental education as a catalyst for transfer of learning in young children). Journal of Environmental Education, 32(1), 21-28.
- Bierhoff, H.W, (2001). Responsibility and Altruism: The Role of Volunteerism. In A.E. Auhagn & H.W. Bier Hoff (Eds) Responsibility- the Many Faces of a Phenomenon (PP. 149-166). London: Rout ledge.
- Didonet, V. (2008). Early childhood education for a sustainable society. The contribution of early childhood education to a sustainable society, UNESCO: Paris.
- Greenberg, M.R. (2005). (Concern about environmental pollution: How much difference do race and ethnicity make? A New Jersey case study). Environmental Health Perspectives, 113(4), 369-374.
- Hedjazi, Y. & Arabi, F. )2009.( (Factors Influencing Non Governmental Organization Participation in Environmental Conservation). International Journal of Environmental Research, University of Tehran, Vol.3, No.1, pp. 129-136.
- Larijani, M., & Yeshodhara, K. (2008). (An Empirical Study of Environmental Attitude Among Higher Primary School Teacher of India and Iran). Journal of Human Ecology, 3, 195-200.
- Loughland, T.; Reid, A. & Petocz, P. (2003). (Factors influencing young people’s conceptions of environment). Environmental Education Research, 9(1), 3-19.
- Mustard, F. (2000). Early childhood development: The base for a learning society, Paper presented at the HRDC/OECD Meeting, Ottawa, Canada.
- Meiboudi, H.; Karimzadegan, H. & Khalilnejad, S.M. )2011(, (Enhancing children’s environmental awareness in kindergarten of Mashhad city using mural painting). International Journal of Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 28, Pages 1020-1028.
- North American Association for Environmental Education (2011). Excellence in Environmental Education, Guidelines for Learning K-12, Executive Summary and Self-Assessment Tool. Washington, D.C.
- Nutbrown, C. (2006). Key concepts in early childhood education care, New York: Sage Publications Psychology Press.
- Samuelsson P.I. & Y. Kaga. (2008). The contribution of early childhood education to a sustainable society. UNESCO: Paris.
- Shobeiri, S.M & Perahaladan (2008). (Study in environmental attitude of high school teachers and India). Environmental Science and Technology, 10 (36):137-146.
- Sloep, P. & Blowers, A. (1996). Environmental problems as conflicts of interest. Arnold, NY: Halsted Press.
- Vipinder, N. (2010). (Environmental education awareness among school teachers). The Enovironmentalist, Volume 30, Issue, pp 153-162.
- Wilson, R. (1994). Environmental Education at the Early Childhood Level. Washington, D.C.: North American Association for Environmental Education.