ـ اسعدی، س (1384). «بررسی رابطه تحولی شناخت اجتماعی با درک مفهوم دروغ در کودکان مقطع مهدکودک و پیشدبستانی و دوم ابتدایی در شهر اصفهان». پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی(چاپ نشده): دانشگاه اصفهان.
ـ امین یزدی، ا (1383). «شناخت اجتماعی: تحولات استدلالهای نظریه ذهن در کودکان». مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده علوم انسانی مشهد، 1(5)، 66ـ36.
ـ دلاور، ع (1381). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: ویرایش. چاپ دوازدهم.
ـ دونالد سون، م (1375). ذهن کودک. ترجمه حسین نائلی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
ـ عبدالله زاده رافی، م.؛ بهرامی، ه.؛ میر زمانی، م.؛ و صالحی، م (1389). «تحول نظریه و ارتباط آن با تواناییهای کلامی و غیرکلامی در دانشآموزان کمتوان ذهنی». پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 10(3)، 267ـ259.
ـ عبدالهزاده رافی، م.؛ بهرامی، ه.؛ میر زمانی، س.م.؛ صالحی، م.؛ حسنزاده اول، م (1389). «تحول نظریه ذهن دانشآموزان عقبمانده ذهنی و ارتباط آن با تعداد خواهران و برادران». مجله توانبخشی. 11(4)، 27ـ19.
ـ مشهدی، ع (1382). «مقایسه توانش نظریه ذهن و نگهداری ذهنی عدد در کودکان عقبمانده ذهنی آموزش پذیر و کودکان عادی پیشدبستانی». پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی (چاپ نشده )، دانشگاه تهران.
ـ محسنی، ن (1383). نظریهها در روانشناسی رشد. تهران: انتشارات پردیس.
- Baurain, C. & Grosbois, N. (2013). “Theory of mind, socio-emotional problem solving, socio-emotional regulation in children with intellectual disability and in typically developing children”. Journal of Autism and Development Disorders, 43 (5), 1080-1097.
- Cole, K. & Mitchell, P. (2000). “Siblings in the development of executive control and a theory of mind”. British Journal of Developmental Psychology, 18(2): 279-295.
- Cutting, A.L. & Dunn, j. (2006). “conversation with siblings understanding: Links between relationship guility and social cognition”. British Journal of Developmental Psychology, 24, 73-78.
- Dahlgren, S.; Sandberg, A. & Larsson, M. (2010). “Theory of Mind in children with severe speech and physical impairment”. Research in Development Disabilities, 31, 617-624.
- Dunn, J. (1988). “The beginnings of Social understanding. Cambridge, MA: Harvard University Pressd negotiation”. Discourse Processes, 32, 113–133.
- Ferguson, F.J. & Austin, A.J. (2010). “Associations of trait and ability emotional intelligence with performance on theory of mind tasks in an adult sample”. Personality and Individual Differences. 49, 411-418.
- Flavell, J.H. (1999). “Cognitive development: childrens knowledge about the mind”. Annual Review of Psychology. 50, 21- 45.
- Flecher, L, & Carruthers, P. (2012). “Metacognition and reasoning. Philosophical Transaction of the Royal Society”. Biological Sciences, 3 (1594), 1366-1378.
- Grisham, J.R.; Henry, J.D.; Williams, A.D. & Bailey, P.H.E. (2010). “Sociemotional deficit associated with obsessive- compulsive symptomatology”. Psychiatry Research, 175, 256-259.
- Hughes, C. & Ensor, R. (2005). “Executive function and theory of mind in 2 year olds: A family affair?” Developmental neuropsyc-hology, 28(2): 645-654.
- Karos, L.K.; Howe, N. & Aquan-Asse, J.A. (2007). “Reciprocal and complementary sibling interaction, relationshipe quality and socio-emotional problem solving Infant and child”. Development, 16, 577-596.
- Killen, M. & Caplan, R. (2011). Social development in childhood & adolescence. United Kingdom: Willy-Black Well.
- Lerner, M. & Hutchins, T. (2011). “Brief report: Preliminary evaluation of the theory of mind inventory and its relationship to social skills”. Journal of Autism and Developmental Disorders, 41, 512-517.
- Lonigro, A.; Laghi, F.; Baiocco, R. & Baumgartner, E. (2014). “Mind reading skills and empathy: evidence for nice and nasty TOM behaviors in school-aged children”. Journal of Child and Family Studies, 23 (3), 581-590.
- Mcalister, A.R. & Peterson, C.C. (2007). “Alongitudinal study of child sibling's and theory of mind development”. Cognitive Development, 92, 258-270.
- Peterson, C.C. (2000). “Kindred spirits in fluences of sibling’s perspective on the theory of mind”. Cognitive Development, 15, 435-445.
- Peterson, C.C. & Siegol, M. (2002). “Mind reading and moral awerness in popular and rejected preschooler’s”. British Journal of Developmental Psychology, 20, 205-225.
- Rechia, H.E. & How, N. (2009). “Associations between social understanding,sibling relationship quality, and sibling,conflict strategies and outcomes”. Child Development, 80(5) 1564-1578.
- Reddy, L. (2011). The Recovery Of
Cognitive And Social Cognitive Functioning In Response To Social Cognition Interaction Training Administered In Community Settings: A longitudinal study. Nebraska: Lincoln.
- Santiesteban, I.; White, S.; Cook, J.; Gilbert, S.J.; Heyes, C. & Bird, G. (2011). “Training social cognition: From imitation to Theory of Mind”. Cognition, 122, 228-235.
- Sigelman, M. (1999). Life span human development. New Jersy: Wiley.
- Stein, N.L. & Albro, E. (2001). “The origins and nature of arguments: Studies in conflict understanding”. emotion and negotiation', Discourse Processes, 32 (2-3), 113-133.
- Vinden, P.G. (2001). “Parenting attitudes and children's understanding ofmind: A comparison of Korean American and Anglo-American families”. Cognitive Development, 16(3): 793-809.
- Wellman, H.M.; Cross, D. & Watson, J. (2001). “Meta-analysis of theory of mind development: The truth about false belief”. Child Development, 72, 655-684
- Wimmer, P. & Perner, J. (1983). “Beliefs about beliefs: Representation and constraining function of wrong belief in young children’s understanding of deception”. Cognition, 13(1), 103-128.