ـ اشرفی؛ س.؛ حدادی، م.؛ نشیبا، ن.ب.؛ قاسم زاده، ع.ر (1393). «اثر بخش آموزش خودآگاهی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و پرخاشگری دانشآموزان». مجله علمی – پژوهشی توسعه آموزش جندیشاپور، 5 (1)، 51-45.
ـ تاجیک زاده، ف.؛ صادقی، ر (1392). «بررسی سبکهای کنترل هیجانی پیشبینی در پرخاشگری دانشجویان دختر». فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، 4 (4)، 113-97.
ـ رز مجوئی، م.؛ شهیم، س.؛ سلمانی خانکهدانی، ل (1392). «رابطه رشد زبان با پرخاشگری جسمانی در کودکان کمتوان ذهنی آموزش پذیر» پژوهش در علوم توانبخشی، 9 (6)، 1100-1109.
ـ گلمن، د (1995). هوش هیجانی: خودآگاهی هیجانی، خویشتنداری، همدلی و یاری به دیگران. ترجمه نسرین پارسا (1386). تهران: انتشارات رشد.
ـ گنجه، س.ع.ر.; دهستانی، م. و زاده محمدی، ع (1392). «مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی». دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال چهاردهم، شماره 2، 38-50.
ـ محمدی، م.; فرنام، ر. و محبوبی، پ (1390). «رابطه بین سبکهای دلبستگی و دشواری در تنظیم هیجانی با رضایت زناشویی در معلمان جزیره کیش». فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، سال دوم، شماره هفتم، بهار 90، 9-20.
ـ ملکی، ص.; فلاحی خشکناب، م.; ره گوی، ا. و رهگذر، م (1390). «بررسی تأثیر آموزش گروهی مهارت کنترل خشم بر پرخاشگری دانشآموزان پسر 12-15 سال». نشریه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران (نشریه پرستاری ایران)، دوره 26، شماره 69، 26-35.
ـ موتابی، ف. ; فتی، ل. و همکاران (1386). آموزش مهارتهای زندگی «مدیریت استرس و مقابلههای سازگارانه» - دفتر امور زنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی
ـ ناصری، ح (1386). مهارتهای زندگی ویژۀ دانشجویان. تهران: معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور.
- Buckholdt, K.E.; Parra, G.R. & Jobe-Shields, L. (2009). “Emotion regulation as amediator of the relation between emotion socialization and deliberate self-harm”. The American Journal of Orthopsychiatry, 79(4), 482–490.
- Butler, E.A.; Egloff, B.; Wilhelm, F.H.; Smith, N.C.; Erickson, E.A. & Gross, J.J. (2003). Chambers, R.; Gullone, E. & Allen, N.B. (2009). “Mindful Emotion Regulation: on Integrative Review”. Clinical Psychology Review, 29, 560- 572.
- Cisler, J.M.; Olatunji, B.O.; Feldner, M.T. & Forsyth, J.P. (2010). “Emotion regulation and the anxiety disorders: An integrative review”. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 32(1), 68–82.
- Cole, P.M. (1994). “The development of emotion regulation and dysregulation: A clinical perspective”. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(2/3), 73–100.
- Esmaeili, L.; Aghaei, A.; Abedi, M.R.; Esmaeili, M. & Aghaei, M. (2012). “The efficacy of emotional regulation on the aggression of epileptic girls (14-18) in Isfahan”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 2183-2187.
- Felipe, M.T.; García, S.D.O.; Babarro, J.M. & Arias, R.M. (2011). “Social Characteristics in bullying Typology: Digging deeper into description of bully-victim”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 869-878.
- Fosca, G.M. (2008). Beyond the Parent-child Dyad: Testing Family SystemsInfluences on Children,s Emotion Regulation, Doctoral Dissertation of Philosophy, Marquette University, Milwauke, Wiscansin.
- Gardner, F.L. & Moore, Z.E. (2008). “Understanding clinical anger and violence the anger avoidance model”. Behavior Modification, 32(6), 897–912.
- Gratz, K.L.; Rosenthal, M.Z.; Tull, M.T.; Lejuez, C.W. & Gunderson, J.G. (2006). “Anexperimental investigation of emotion dysregulation in borderline personality disorder”. Journal of Abnormal Psychology, 115(4), 850–855.
- Greenberg, L.S.; Elliott, R. & Pos, A.E. (2007). Emotion-focused therapy: An overview.
- Heppner, W.L.; Kernis, M.H.; Lakey, C.E.; Campbell, W.K.; Goldman, B.M.; Davis, P.J. et. al. (2008). “Mindfulness as a means of reducing aggressive behavior: Dispositional and situational evidence”. Aggressive Behavior, 34(5), 486–496.
- Hwang, J. (2006). A processing model of emotion regulation: insights from the attachment system. Doctoral dissertation, College of Arts and Sciences, Georgia State University.
- Kowalski, R.M. & Limber, S.P. (2013). “Psychological, physical, and academic correlates of cyberbullying and traditional bullying”. Journal of Adolescent Health, 53(1), S13-S20.
- Kun, B. & Demetrovics, Z. (2010). “Emotional intelligence and addictions: A systematic review”. Substance Use & Misuse, 45(7–8), 1131–1160.
- Leahy, Robert L.; Dennis D. Tirch, and Lisa A. Napolitano. (2012). Emotion regulation in psychotherapy: A practitioner's guide. New York: Guilford press.
- Lomas, J.; Stough, C.; Hansen, K. & Downey, L.A. (2012). “Brief report: Emotional intelligence, victimisation and bullying in adolescents”. Journal of adolescence, 35(1), 207-211.
- Norstrom, T. & Pape, H. (2010). “Alcohol, suppressed anger and violence”. Addiction, 105(9), 1580–1586.
- Miles, S.R.; Tharp, A.T.; Stanford, M.; Sharp, C.; Menefee, D. & Kent, T.A. (2015). “Emotion dysregulation mediates the relationship between traumatic exposure and aggression in healthy young women”. Personality and Individual Differences, 76, 222-227.
- Orpinas, P. & Horne, A. M. (2006). Bullying Prevention: Creating a Positive School Climate and Developing Social Competence. American Psychological Association.
- Roberton, T.; Daffern, M. & Bucks, R.S. (2014). “Maladaptive emotion regulation and aggression in adult offenders”. Psychology, Crime and Law, 20, 933–954.
- Rothon, C.; Head, J.; Klineberg, E. & Stansfeld, S. (2011). “Can social support protect bullied adolescents from adverse outcomes? A prospective study on the effects of bullying on the educational achievement and mental health of adolescents at secondary schools in East London”. Journal of Adolescence, 34(3), 579-588.
- Sanchez-Martin, J.R.; Azurmendi, A.; Pascual-Sagastizabal, E.; Cardas, J.; Braza, F.; Braza, P. et. al. (2011). “Androgen levels and anger and impulsivity measures as predictors of physical, verbal and indirect aggression in boys and girls”. Psychoneuroendocrinology, 36(5), 750–760.
- Singh, N.N.; Lancioni, G.E.; Winton, A.S.W.; Adkins, A.D., Wahler, R.G.; Sabaawi, M. et. al. (2007). “Individuals with mental illness can control their aggressive behavior through mindfulness training”. Behavior Modification, 31(3), 313–328.
- Stan, C. & Beldean, I.G. (2014). “The Development of Social and Emotional Skills of Students-ways to Reduce the Frequency of Bullying-type Events. Experimental Results”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 114, 735-743.
- Scott, L.N.; Stepp, S.D. & Pilkonis, P.A. (2014). “Prospective associations between features of borderline personality disorder, emotion dysregulation, and aggression”. Personality Disorders: Theory, Research, and Treatment, 5, 278–288.
- Sullivan, T.N.; Helms, S.W.; Kliewer, W. & Goodman, K.L. (2010). “Associations between sadness and anger regulation coping, emotional expression, and physical and relational aggression among urban adolescents”. Social Development, 19(1), 30–51.
- Suter, M.; Pihet, S.; de Ridder, J.; Zimmermann, G. & Stephan, P. (2014). “Implicit attitudes and self-concepts towards transgression and aggression: Differences between male community and offender adolescents, and associations with psychopathic traits”. Journal of adolescence, 37(5), 669-680.
- Tager, D.; Good, G.E. & Brammer, S. (2010). “Walking over 'em”: An exploration of relations between emotion dysregulation, masculine norms, and intimate partner abuse in a clinical sample of men”. Psychology of Men & Masculinity, 11(3), 233–239.
- Tull, M.T.; Medaglia, E. & Roemer, L. (2005). “An investigation of the construct validity of the 20-item Toronto Alexithymia Scale through the use of a verbalization task”. Journal of Psychosomatic Research, 59(2), 77–84.
- Wang, J.; Iannotti, R.J.; Luk, J.W.; Nansel, T.R. (2010). “Co-occurrence of victimization and five subtypes of bullying: Physical, verbal, social exclusion, spreading rumors and cyber”. J Pediatric Psychol; 35(10):1103–1112.
- Wiliams, T.; Boyd, J.; Cascardi, M. & Poythress, N. (1996). “Factor structure and convergent validity of the aggression Questionnaire in an offender population”. Psychological Assessment, 8: 398-403
- Wilkowski, B.M. & Robinson, M.D. (2008). “Clear heads are cool heads: Emotional clarity and the down-regulation of antisocial affect”. Cognition and Emotion, 22(2), 308–326.