- اکبری، م.؛ محمدخانی، ش. و ضرغامی، ف (1395). «نقش واسطهای آمیختگی شناختی در تبیین ارتباط بین بینظمی هیجانی با اضطراب و افسردگی: یک عامل فراتشخیصی». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. ۲۲ (۱) : 17-29.
- اکبری، ر.؛ غفارثمر، ر.؛ کیانی، غ. و اقتصادی، ا (1390). «اعتبار عاملی و ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ». دانش و تندرستی، 6(3): 1-8.
- بیرامی، م.؛ موحدی، ی. و موحدی، م (1393). «ارتباط حمایت اجتماعی ادراک شده و احساس تنهایی اجتماعی با اعتیاد به اینترنت دانشجویان». شناخت اجتماعی، 3(2): 109-122.
- باباخانی، و. و ممیپور، م (1391). «رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در بین دانشجویان». علوم رفتاری، 4 (14): 61-77.
- بساک نژاد، س.؛ معینی، ن.، و مهرابیزاده ه (1389). "رابطه پردازش پس رویدادی و اجتناب شناختی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان". علوم رفتاری، 4 (4)، 335-340.
- برقی ایرانی، ز.؛ محمدی، ا.؛ بگیان کوله مرز، م. و بختی، م (1394). «نقش اجتناب شناختی و تعللورزی تصمیمگیری در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشآموزان». پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 4 (16): 17-37.
- حسننیا، س. و فولادچنگ، م (1393). «رابطه ادراک محیط یادگیری و فرسودگی تحصیلی از طریق واسطهگری ذهن آگاهی». روانشناسی تحولی، 12 (45): 61-73.
- خورشیدیان، ن.؛ هاشمیان اصفهانی، ش.؛ اسدالهی شهیر، ع. و نجیمی، آ (1393). «ارتباط بین علایم اختلالات روانی و فرسودگی شغلی در کارکنان بهداشتی و درمانی». تحقیقات نظام سلامت، 11(4): 682-677.
- دلاور، ع (1380). «مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی». چاپ اول. تهران، انتشارات رشد.
- رستمی، ع.؛ نوروزی، ع.؛ زارعی، ع. ر.؛ امیری، م. و سلیمانی، م (1387). «رابطه فرسودگی شغلی و سلامت روان با نقش کنترل کنندگی جنسیت و تابآوری در میان معلمین ابتدایی». سلامت کار ایران، 5 (3و4): 68-75.
- زارع، ح (1393). «هنجاریابی مقیاس اجتماعی همجوشی شناختی گیلاندرز بر اساس الگوی بوهرنستات». پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 15 (4): 16-28.
- سواری، ک.، و بشلیده، ک (1389). «بررسی ارتباط میان ویژگیهای شخصیتی با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر اهواز». دستاوردهای روانشناختی، 17(1): 89-102.
- شعبانی بهار، غ. م. و زمان کونانی، م (1391). «رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان». پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 2(3): 77-91.
- صمدیفرد، ح. ر (1396). «نقش ابعاد اجتناب شناختی، ادراک تعامل اجتماعی و همجوشی شناختی در پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان». اولین همایش ملی آسیبهای اجتماعی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی.
- ضیایی، م.؛ حسینی، ی.؛ شریعتی، ه. و خوشبو، ا (1394). «ارتباط بین فرسودگی شغلی و کیفیت زندگی در پرسنل مراقبت بهداشتی». ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها. 3(3): 185-191.
- عظیمی، م.؛ پیری، م. و زوار، ت (1393). «رابطه فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه». آموزش و ارزشیابی، 7(27): 87-98.
- عزیزی، ل.؛ فیض آبادی، ز. و صالحی، م (1387). «تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی مقیاس فرسودگی شغلی ماسلاچ در کارکنان دانشگاه تهران». مطالعات روانشناختی، 4(3): 73-92.
- فرخی، س (1393). «رابطه سرمایههای روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) با فرسودگی شغلی در کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان». کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی . تهران. مرکز همایشهای صدا وسیما.
- مختاری، س.؛ خسروی، ص. و نجات بخش، ع (1394). «مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی، نگرانی، اجتناب شناختی و جهت گیری منفی به مشکل، در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال افسردگی اساسی و افراد عادی». علوم رفتاری، 13(2): 188-202.
- مرزوقی، ر.؛ حیدری، م. و حیدری، ا (1392). «بررسی رابطه عدالت آموزشی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی». گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 10 (3): 210-216.
- نیکبخت نصرآبادی، ع. ر.؛ سالاری، ا.؛ حسین پور، م. و یکانی نژاد، س (1393). «بررسی میزان فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت و ارتباط آنها در پرسنل پرستاری بخش اورژانس». پژوهش پرستاری. 9(3): 19-29.
- هادیان، م ( 1387). «بررسی ارتباط ادراک اجتماعی و کنترل خشم». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور اصفهان، ایران.
- یزدخواستی، ف (1389). «رابطه ادراک تعامل اجتماعی با خطرپذیری و مهار خشم در دانشجویان». روانشناسی تحولی، 7 (26)، 187-191.
- Bruce, S. P. (2009). "Recognizing Stress and Avoiding Burnout". Currrents in Pharmacy Teaching and Learning, 1 (1): 57-64.
- Brougham, R. R.; Zail. C. M.; Mendoza, C. M. & Miller, J. R. (2009). "Stress, sex differences, and coping strategies among college students". Curr Psychol, 28: 85–97.
- Backović, D. V.; Zivojinović, J. I.; Maksimović, J., &
Maksimović M. (2012). "Gender differences in academic stress and burnout among medical students in final years of education".
Psychiatr Danub, 24(2):175-81.
- Celik, G. T. & Oral. E. L. (2013). " Burnout Levels and Personality Traits _the Case of Turkish Architectural Students". Creat Educ, 4 (2): 124-131.
- Campos, J. A. D. B.; Zucoloto, M. L.; Bonafé, F. S. S.; Jordani, PC. & Maroco, J. (2011). " Reliability and validity of self-reported burnout in college students: A crossrandomized comparison of paper-and-pencil vs". online administration. Comput Human Behav, 27 (5): 1875-1883.
- Dugas, M. J. & Koerner, N. (2005). "Cognitive-behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder: Current Status and Guture Directions". Cogn Ther, 19: 61–68.
- Danahy, L. & Stopa, L. (2010). " Post event processing in social anxiety". Behav Res Ther, 45 (5): 12-19.
- Dugas, M. J. & Robichaud, M. (2007). "Cognitive-behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder". From Science to Practice, New York, Rutledge.
- David, A. P. (2010). "Examining the relationship of personality and burnout in college students: The role of academic motivation". Educational Measurement and Evaluation Review, 1: 90-104.
- Gillanders, DT.; Bolderston, H.; Bond, F. W.; Dempster, M.; Flaxman, P. E. & Remington, R. (2014). "The development and initial validation of The Cognitive Fusion Questionnaire". Behav Ther, 45: 83–101.
- Gillanders, D.; Ashleigh, K.S.; Margaret, M. & Kirsten, J. (2015). "Illness cognitions, cognitive fusion, avoidance and self-compassion as predictors of distress and quality of life in a heterogeneous sample of adults, after cancer". J Contextual Behav Sci, 4: 300-311.
- Glass, C. V. (1994). "Where is the mind? Constructivist and sociocultural perspectives on learning, information age". Greenwich: Publishing, Inc.
- Holaway, R. M.; Heimberg, R. G. & Coles, M. E. (2006). "A Comparison of Intolerance of Uncertainty in Analogue Obsessive-compulsive Disorder and Generalized Anxiety Disorder". J Anxiety Disord, 20: 158-174.
- Hayes, B. (2015). "Job satisfaction, stress and burnout in haemodialysis nurses". Queensland University of Technology.
- Ines, A. & Trindade, C. F. (2014). "The impact of body image-related cognitive fusion on eating psychopathology". Eat Behav, 15(1): 72-75.
- Johnson, E. J. & Tversk, A. (1983). "Affect, generalization, and the perception of risk". Journal of Personality and Social Psychology,45: 20-31.
- Kobayashi, H. (2000). "Standardization perception of social; interaction question- naire in Japan". Japanese J Group Psychother Psychodrama Sociom, 67-89.
- Kelsey, S.; Dickson, J. & Laura, C. (2012). "Rumination, Worry, Cognitive Avoidance, and Behavioral Avoidance: Examination of Temporal Effects". Behav Ther. 43: 629-640.
- Lee. R. & Ashforth, B. (2008). "A Meta – analytic examination of the correlates of the three dimension of job burnout". J Appl Psychol, 81: 123-133.
- Maslach, C. & Jackson, S. E. (1981). "The measurement of experienced burnout". J Organ Behav, 2: 99-113
- Maslach, C., & Jackson, S.E. (1986)." Maslach Burnout Inventory manual (2nd Ed.)". Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
- Maslach, C. (2003)." Job Burnout: New Directions in Research and Intervention". Curr Dir Psychol Sci 12: 189-192.
- Nikodijevi, A.; Anelkovi L. J. & okovi, A. (2012). "Academic burnout among students at faculty of organizational sciences". Journal for Theory and Practice Management, 64 (11): 47-53.
- Salmela-Aro, K.; Savolainen, H. & Holopainen, L. (2008). "Depressive Symptoms and School Burnout during Adolescence". Journal of Youth and Adolescence, 6: 34-45.
- Samadifard, H. R. (2016). "The Relationship between cognitive fusion and Depression in Spouses". Journal of management and social studies, 3(7): 147- 153.
- Schaufeli, W. B.; Maslach, C. & Marek, T. (1994)." Professional burnout: recent developments in theory and research (1st ed)". Washington: Taylorand francis: 201-211).
- Sexton, K. A. & Dugas, M. J. (2008)."The cognitive avoidance questionnaire, Validation of the English translation". J Anxi Disord, 22: 335-370.
- Sexton, K. A. & Dugas, M. J. (2009). "An Investigation of Factors Associated with Cognitive Avoidance in Worry". Cognit Ther Res, 33(2): 150- 162.
- Wattsa, J. & Robertsona, N. (2011). "Burnout in university teachingstaff: A systematic literature review". Educational Research, 53 (1): 33-50.