ـ افروز، غلامعلی ( 1385)؛ مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ بیست و چهارم، تهران
ـ بیرامی، منصور؛ موحدی، یزدان؛ احمدی، اسماعیل ( 1396). تأثیر بازتوانی شناختی بر عملکرد توجه متمرکز – پراکنده و حافظه کاری در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن.. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روان شناسی، 3( 2) : 28-9.
ـ پوشنه، کامبیز؛ شریفی، علی؛ معتمد یگانه، نگین (1394). اثر بخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور به کارکردهای اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی. فصلنامه افراد استثنایی، 5 (20) : 28-1.
ـ
رییسی یزدی، منیژه؛
امیری، شعله و
مولوی، حسین. (1387). تاثیر درمان شناختی- رفتاری بر عملکرد حل مساله ریاضی دانش آموزان دختر دچار اختلال در ریاضیات پایه پنجم. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 8(1): 19-33.
ـ سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجینیا آلکوت؛ پدرور، روئیز ( مولفین، 2015). خلاصه روانپزشکی ( جلد اول)، ترجمه رضاعی ، فرزین (1394).)، انشارات ارجمند، چاپ اول، تهران.
ـ علیپور، احمد؛ شقاقی، فرهاد؛ احمدی ازغندی، علی؛ نوفرستی، اعظم و حسینایی علی. شیوع اختلال یادگیری ریاضی دردوره ابتدایی. (1391).روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 8(32): 343-353.
ـ غباری بناب، باقر؛ نصرتی، فاطمه و غلامحسین زاده، حسن. (1393). تأثیر روش خودآموزی بر عملکرد حل مسئله ریاضی دانش آموزان اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 3(3): 55-67.
ـ فلاح ولیک چایی، فاطمه ( 1394)، کاربرد نرم افزارهای آموزشی بر پیشرفت تحصیلی آنچه معلمان در مورد اختلال یادگیری ریاضی باید بدانند، انتشارات علیم نور، ساری.
ـ کاپلان، هارولد. ای و سادوک، بنیامین. جی. (2007). خلاصه روانپزشکی، (جلد سوم) ترجمه: رضاعی، فرزین. (1390). انتشارات ارجمند. چاپ سوم، تهران.
ـ مش، اریک جی؛ وولف، دیوید ای. (2008).روانشناسی مرضی کودک. ترجمه: مظفری مکیآبادی، محمد؛ فروعالدین عدل، اصغر. (1389). انتشارات رشد، چاپ اول، تهران.
ـ نجارزادگان، مریم؛ نجاتی، وحید؛ امیری؛ نسرین (1394). اثر توانبخشی شناختی بر حافظه کاری بر بهبود نشانگان رفتاری( کم توجهی و تکانشگری) کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی. فصلنامه علمی – پژوهشی عصب روان شناسی، 1(1): 65-52.
ـ
نریمانی، محمد و
سلیمانی، اسماعیل. (1393). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 2(3): 91-115.
ـ ویلسون، باربارا (2009). توانبخشی حافظه. ترجمه : زارع، حسین، شریفی، علی اکبر (1394). انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ اول، تهران.
ـ هاردمن، مایکل ام؛ درو، کلیفورد جی؛ وینستون اگن، ام ( مولفین). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در جامعه، مدرسه و خانواد ه. ترجمه : علیزاده، حمید؛ گنجی، کامران؛ یوسفی لویه، مجید؛ یادگاری، فریبا ( 1387)، انتشارات دانژه، چاپ چهارم، تهران.
- Alloway, T. P., Bibile, V., & Lau, G. (2013). Computerized working memory training: Can it lead to gains in cognitive skills in students?. Computers in Human Behavior, 29(3), 632-638.
- Andersson, U., &Östergren, R. (2012). Number magnitude processing and basic cognitive functions in children with mathematical learning disabilities. Learning and Individual Differences, 22(6), 701-714.
- Boby Ho-Hong Ching(2017). Mathematics anxiety and working memory: Longitudinal associations with mathematical performance in Chinese children. Contemporary Educational Psychology 51 , 99–113
- Dahlin, K. I. (2013). Working memory training and the effect on mathematical achievement in children with attention deficits and special needs. Journal of Education and Learning, 2(1), 118.
- Gray, S. A., Chaban, P., Martinussen, R., Goldberg, R., Gotlieb, H., Kronitz, R., ...&Tannock, R. (2012). Effects of a computerized working memory training program on working memory, attention, and academics in adolescents with severe LD and comorbid ADHD: a randomized controlled trial. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 53(12), 1277-1284
- .Kaslar SR , lacayo NJ , JOB.(2011). Apibt study of onlin cognitive rehabilition program for executive function skills in children with cancer-related brain in jury , DePartment of psychiatry and Behavioral Sciences , Stanford University, 25(1) : 101-12
- Maehler, Claudia &Schuchardt, Kirsten(2016). Working memory in childrenwith specific learning disorders and/or attention deficits. Learning and Individual Differences,49 : 341-34
- Milton, H. (2010). Effects Of A Computerized Working Memory Training Program On Attention, Working Memory, And Academics. Adolescents With Severe ADHD/LD, psychology journal, 1(14), 120-122.
- Moll, K., Göbel, S. M., &Snowling, M. J. (2015). Basic number processing in children with specific learning disorders: Comorbidity of reading and mathematics disorders. Child neuropsychology, 21(3), 399-417.
- Passolunghi, M. C., &Mammarella, I. C. (2012). Selective spatialworking memory impairment in a group of children with mathematics learning disabilities and poor problem-solving skills. Journal of learning disabilities, 45(4), 341-350.
- Peterson, R. L., Boada, R., McGrath, L. M., Willcutt, E. G., Olson, R. K., & Pennington, B. F. (2017). Cognitive prediction of reading, math, and attention: Shared and unique influences. Journal of learning disabilities, 50(4), 408-421.
- Swanson, H. L., &Sachse-Lee, C. (2001). Mathematical problem solving and working memory in children with learning disabilities: Both executive and phonological processes are important. Journal of Experimental Child Psychology, 79(3), 294-321.
- Toll, S. W., Van der Ven, S. H., Kroesbergen, E. H., & Van Luit, J. E. (2011). Executive functions as predictors of math learning disabilities. Journalof learningdisabilities, 44(6), 521-532.