بهزادی پور، س.؛ رضایی کارگر، ف.؛ سپاه منصور، م. و نوح، ش (1390). «ویژگیهای شخصیت و مکانیزمهای دفاعی افراد چاق در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی»، مجله اندیشه و رفتار، دوره 6 (21).
بیرامی، م (1389). «مقایسه سبکهای هویت، انواع هویت در دانشجویان دختر و پسر». فصلنامه علمی ـ پژوهشی دانشگاه تبریز، 5 (20).
ترکمان، م.؛ آزاد نام، ا.؛ گرایی، م. و وصالی ناصح، م (1391). «پیشبینی گرایش به مصرف مواد بر اساس بحران هویت،میزان پرخاشگری و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان». چهارمین کنگره بینالمللی روانتنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان).
علیاکبری دهکردی، م.؛ صالحی، ش. و رضایی، ا (1392). «مقایسه باورهای غیرمنطقی و سبکهای دفاعی در بین بیماران کرونر قلب و افراد عادی». مجله روانشناسی سلامت، 2 (2).
دانشور، ز.؛ تاجیک اسمعیلی، ع. ا.؛ شهرآرای، م.؛ فرزاد، و. ا. و شکری، ا (1386). «تفاوتهای جنسی در صمیمیت اجتماعی: نقش سبکهای هویت». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، 13 (4)، صص404-393.
عبدی زرین، س.؛ سجادیان، پ.؛ شهیاد، ش.؛ بیان معمار، ا.؛ عظیمی، ح (1389). «رابطه بین سبک هویت و بهزیستی روانی در دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر قم». مجله طلوع بهداشت، سال9، شماره1 (28).
ابوالقاسمی، ع.؛ محمودی، ه. و سلیمانی، ا (1388). «بررسی نقش سبکهای دلبستگی و مکانیزمهای دفاعی در تمیز دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری». مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار، دوره 16، شماره 3، صص141-134.
سامانی، س.؛ جوکار، ب و صحراگرد، ن (1386). «تابآوری، سلامت روانی و رضایتمندی از زندگی». مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 13(3)، 290-295.
یریا، ن.؛ رهنما، س. ا.؛ آقا تهرانی، م.؛ حقانی، ا.؛ شاملی، ع.؛ زارعان، م. ج.؛ مصباح، ع. و ساجدی، ا (1383). روانشناسی رشد2، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت(.
کافی، س. م.؛ آتشکار، ر.؛ امیر علوی، س. و رضوانی، س (1392). «رابطه اختلال استرس پس از سانحه با سبکهای دفاعی روانی در بیماران سوختگی». فصلنامه افق دانش، دوره 19، شماره 3.
بخشنده، ف (1389). «بررسی رابطه عوامل مختلف با هویتیابی فردی دانشآموزان دختر متوسطه شهرستان اردبیل»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز.
علی مهدی، م.؛ فهیمی، ص.؛ بیرامی، م (1392). «مطالعه مقایسهای سبکها و سازوکارهای دفاعی معتادان خود معرف و افراد غیر معتاد». مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال14، شماره1(51)، صص91-83.
شهرآرای، م (1384). روانشناسی رشد نوجوان، نشر علمی، تهران.
شیخ الاسلامی، ع (2009). « رابطه بین تابآوری و عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر سال اول دبیرستانهای شهر شهریار»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی .
عبدی زرین، س.؛ آقایوسفی، ع. ر.؛ قائد امینی، غ. ر.؛ محمدی، ا. و کهالی، ع (1388). «رابطه سبکهای هویت، بهداشت روانی دروان بلوغ، افسردگی و موفقیت تحصیلی در دانشآموزان پسر دبیرستانی قم». پژوهشنامه تربیتی، شماره21.
دانشورپور، ز.؛ غنایی، ز.؛ شکری، ا. و زین آبادی، ر (1386). «پیشبینی صمیمیت اجتماعی بر اساس سبکهای هویت، تعهد هویت و جنسیت». فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز،2 (7).
بهزادی پور، س.؛ رضایی کارگر، ف.؛ سپاه منصور، م. و نوحی، ش (1390). «ویژگیهای شخصیت و مکانیزمهای دفاعی افراد چاق در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی»، مجله اندیشه و رفتار، دوره 6، شماره 21.
اقدسی، ع. ن.؛ گل محمدنژاد، غ. ر. و برمکی، م (1390). «بررسی رابطه سبکهای هویت با ارتباط همسالان در بین همسالان دبیرستانهای شهرستان میاندوآب». فصلنامه علوم تربیتی، سال4، شماره15، صص47-58.
بشارت، م (1387). «نارسایی هیجانی و سبکهای دفاعی». مجله علمی پژوهشی اصول بهداشت روانی، سال10، شماره3 (پیاپی39)، صص190-181.
نریمانی، م. و عباسی، م (1388). «بررسی ارتباط بین سرسختی روانشناختی و خود تابآوری با فرسودگی شغلی». مجله فراسوی مدیریت، 2 (8)، صص92-75.
حجازی، ا. و فرتاش، س (1385). «تفاوتهای جنسیتی در سبکهای هویت، تعهد هویت و کیفیت دوستی»، مجله پژوهش زنان، دوره4، شماره3، صص76-61.
رحیمی نژاد، ع.؛ برجعلی لو، س.؛ یزدانی ورزنه، م. ج.؛ فراهانی، ح. ا.؛ امانی، ح (1391). «اثر سبکهای هویت بر افسردگی، اضطراب، و استرس دانشجویان: نقش واسطه تعهد هویت». مجله روشها و مدلهای روانشناختی، سال 2، شماره 9، صص16-1.
احدی، ب.؛ ستوده، م. ب. و حبیبی، ی (1391). «مقایسه بهزیستی روانشناختی و مکانیزمهای دفاعی در دانشآموزان با و بدون لکنت زبان». مجله روانشناسی مدرسه، دوره1، شماره4، صص4/22-6.
جواهری، ع.؛ قنبری، س. و زرندی، ع. ر (1390). «رابطه بین مکانیزمهای دفاعی با تجربه و ابراز خشم در دانشجویان دختر». فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال5، شماره 2 (18)، صص110-97.
بقایی، م (1387). «تحلیل آماری بحران چاقی در ایران»، دارو و درمان، 5 (59)، صص36-37.
طاهری، مهدی؛ یاریاری، فریدون؛ صرامی، غلامرضا و ادیب منش، مرزبان. (1392). رابطه بین سبکهای هویت،شادکامی و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال14، شماره1 (پیاپی51)، صص82-78.
آقایوسفی، ع. ر. و بازیاری میمند، م (1392). «بررسی سلامت عمومی، تابآوری و مکانیسمهای دفاعی در افراد مبتلا به سردرد میگرنی». مجله طب جنوب، سال16، شماره2، صص127-118.
جزایری، م.؛ وطن خواه، ح. ر. و بدیعی، م. م (1392). «رابطه سبکهای دفاعی و طرحوارههای ناسازگار اولیه با تابآوری در دانشآموزان». مجله اندیشه و رفتار، 8 (30).
بهاری، س. ا. و فرکیش، چ. گ (1388). «رابطه بین هویت فردی، سبکهای دلبستگی با بهزیستی روانشناختی در جوانان». فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 4 (2).
کاپلان، ه. و سادوک، ب (2004). خلاصه روانپزشکی، ترجمه حسن رفیعی، فرزین رضایی (1385)، نشر ارجمند، تهران.
برک، ل (2007). روانشناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی)، جلد 2، ترجمه یحیی سید محمدی (1389)، انتشارات ارسباران، تهران.
پورنسائی، غ. س.؛ ربیعی، ف.؛ ستوده، ا (1392). «رابطه سلامت روان و هوش معنوی با تابآوری در بین دانشآموزان پایه ششم شهرستان انزلی»، ششمین کنگره بینالمللی روانپزشکی کودک و نوجوان: دانشگاه علوم پزشکی تبریز.
Berzonsky, M. D. (1990). Self-construction over the life-span: A process perspective On identity formation. In Neimeyer, G. & Neimeyer, R. A. (Eds), Advances in personal Construct psychology (1, 155-186). Greenwich. CT: JAI.
Berzonsky, M. D. (2005). “Ego identity: A personal standpoint in a postmodern World.” Identity: An International of Theory and Research, 5, 125-136.
Berzonsky, M. D. & Kuk, L. (2000). Identity status, Identity processing style, and the transition to university. Journal of Adolescent Research, 15, 81-98.
Biro, E.; Verese-Balajti, I. & Kosa. (2015). “Social support contributes to resilience among physiotherapy students: a cross sectional survey and focus group study”. Journal of Physiotherapy-834, pages, 7. Avaliable online atwww.sciencedirect.com.
Bonanno, A. G. (2004). “Loss, trauma, and human resilience”. American Psychologist, 59 , 20-28.
Bond, M. & Perry, J. C. (2004). “Long- term changes in defense style with psychodynamic Psychotherapy for depressive, anxiety, and personality disorders”, American Journal of Psychiatry, 161, 1665-71.
Conner, K. M. & Davidson, J. R. (2003). “Development of a new resilience scale: The Conner-Davidson Resilience Scale (CD-RISC”. Depression and Anxiety, 53 , 76-82.
Cramer. P. & Jones. C. (2007). “Defense mechanisms predict diverential lifespan change in Self-control and Self-acceptance”. Journal of Research in Personality. 41: 841–855.
Dakhili, S. H.; Manavipour, D. & Golshani, G. (2013). “The prediction of mental health by the mechanisms of immature defense style”. Journal of Behavioral Sciences in Asia, 1, 32- 40.
Erdogan, E.; Ozdogan, O. & Erdogan, M. (2015). “University Students Resilience Level: The Effect of Gender and Faculty”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 186, pp, 1262-1267.
Erikson. E. H. (1968). Identity. Youth. And Crisis. NewYork: Norton.
Hao, Sh.; Hong, W.; Xu, H.; Zhou, L. & Xie, ZH. (2015). “Relation between resilience, stress and burnout among civil servants in Beijing, China: Mediating and moderating effect analysis”. Journal of Personality and Individual Differences, 88, Pages, 67-71. Avaliable online atwww. sciencedirect. com.
Hawkins, J. D.; Catalano, R. F. & Miller, J. Y. (1992). “Risk and protective factors for alcohol and other drug problems in adolescence and early adulthood: Implications for substance abuse prevention”. Psychological Bulletin,112: 6-105.
Karimi, Z.; Mohammadi, k.; Zarei, E. & Zadehbaqeri, Q. (2014). “Predict Resiliency Based on the rate of Emotional Intelligence in Public. Armaghane-danesh”, Yasuj University of Medical Sciences Journal.[in Persian]
Lee, D. G.; Kelly, K. R. & Edwards, J. K. (2006). “A closer look at the relationships among trait procrastination, neuroticism, and conscientiousne”. Personality and Individual Differences, 40(1), 27-37.
Lotfikashani, F.; Vaziri, Sh.; kazemi Zanjani, N. & Sheydayi Aghdam, Sh. (2014). “Defense Styles, Defense Mechanisms and Post-Traumatic Growth in Patients Suffering From Cancer”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 159, pp: 228-231.
Luthar, S.; Cicchetti, D. & Becker, B. (2000). “The construct of resilience: A critical evaluation and guidelines for future work”. Childn Development, 75 , 543-562.
Martin, S. A. (2015). “A framework to understand the relationship between social factors that reduce resilience in cites: application to the city of boston”.
International Journal of Disaster Risk Reduction, 12, 53-80. Avaliable online at
www.sciencedirect.com.
Miller, F. O. (2010). “Resilience and vulnerability: Complementary or conflicting concepts?”. Ecology and Society, 15 (3), 11.
Mohammadkhani, Sh.; Soleimani, H. & Naghei, S. A. (2014). “The role of emotional schemas in resilience of people living with HIV”. Journal of Knowledge & Health, 9 (3). DOI:10.1234/knh.voio.391.[in Persian]
Nayeri, A.; Refahi, Z. & Bahmani, B. (2014). “Comparing attachment to god and identity styles and psychological well-being in married teachers: With regard to demographic factors”. Procedia-Social and Behavioral Science, 152, pp, 58-64.
Oken, B.; Chamine, I. & Wakeland, W. (2015). “A system approach to stress, stressors and resilience in humans”. Journal of Behavioral Brain Research, 282, 144-154. Avaliable online atwww.sciencedirect.com.
Patterson, J. & Blum, W. (1996). “Risk and resilience among children and youth with disabilities”. Arch Pediatr Adolesc Med. 5220 Jul;510(7) , 692-698.
Pinquart, M. (2009). “Moderating effect of dispositional Resilience on association between hassles and Psychological distress”. Journal of applied Developmental psychology, 30, (1), 1-8.
Refahi, Zh.; Bahmani, B.; Nayeri, A. & Ramezan, N. (2015). “The relationship between attachment to God and identity styles with Psychological well-being in married teachers”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, pp, 1922-1927.
Resnick, B. (2010). The relationship between resilience and motivation. In Rensick, B.,Gwyther, L. P., & Roberto, K. A. (Eds.), Resilience in aging: Concepts, research and outcomes. NewYork.
Riahi, M.; Mohammadi, N.; Norozi, R. & Malekitabar, M. (2015). “The study of the relationship between academic self-efficacy and resilience in high school students”. Academic Journal of Psychological Studies, 4(3), pages, 59-65. Avaliable online atwww.sciencedirect.com.
Rostamoghli, Z.; Talebi Joybar, M. & Porzoor, P. (2015). “A comparison of attributional and resiliency style in students with specific learning disorders,blindness and normal”. Journal of Learning Disabilities, 4(3), pages,121-127[in Persian]
Sigelman. C. K. & Shaffer, D. R. (1995). Life-span-human development, 2H Edition, the George Washington university brooks, cole publishing company.
SinghTaylor, A.; Korosi, A. J.; Gunn, B. G. & Baram, T. Z. (2015). “Synaptic rewiring of stress-sensitive neurons by early-life experience: a mechanism for resilience?”. Journal of Neurobiology of stress, 1, pages, 109-115. Avaliable online atwww.sciencedirect.com.
Tugade, M. M. & Fredrickson, B. (2004). “Resilient Individuals Use Positive Emotions to Bounce Back From Negative Emotional Experiences”, Journal of Personality and Social Psychology, 86 (2). 320-333.