با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی
پیش‌بینی اهمال‌کاری دانشجویان دانشگاه تهران بر اساس سبک‌های دلبستگی: با نقش میانجی شرم

حسین دهقانی؛ سمانه سلیمی؛ مهدی کروندی

دوره 13، شماره 26 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2025.74122.3057

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی نقش سبک‌های دلبستگی (ایمن، اجتنابی و دوسوگرا) در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی با میانجی‌گری شرم پرداخته است. این پژوهش توصیف همبستگی از نوع مدل سازی معادلات ساختاری بوده و جامعه آماری آن را 200 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران شامل 121 زن و 79 مرد تشکیل دادند که به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها ...  بیشتر

اثربخشی مدل مداخلۀ سرمایه روان‌شناختی (PCI) بر اهمال‌کاری تحصیلی و اهمال‌کاری سازمانی

نیلا علمی منش

دوره 7، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 159-172

https://doi.org/10.30473/sc.2018.5302

چکیده
  مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه مداخله‌ای لوتانز بر اهمال‌کاری تحصیلی و اهمال‌کاری سازمانی بود. روش: پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون است. جامعه آماری شامل دانشجویانی است که در سال تحصیلی 1395 در دانشگاه پیام نور نطنز مشغول به تحصیل بوده و هم‌زمان به‌صورت تمام وقت مشغول به کار بوده­اند. تعداد این ...  بیشتر

بررسی میزان رواج اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان (دختر و پسر) دانشگاه پیام نور اهواز

کریم سواری

دوره 1، شماره 2 ، دی 1391، ، صفحه 62-68

چکیده
  در این تحقیق میزان شیوع اهمال­ کاری تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور اهواز در نیمسال اول تحصیلی 1388-1387 مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. از بین دانشجویان مشغول به تحصیل در آن دانشگاه 1200 نفر( 155 پسر و 1045 دختر) به شیوه تصادفی انتخاب و از این تعداد 207 نفر آنان دارای اهمال­ کاری تحصیلی تشخیص داده شدند. به منظور جمع­ آوری داده­ ...  بیشتر