ابوطالبی، فاطمه، خامسان، احمد، و راستگو مقدم، میترا. (1397). رابطۀ حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی ذهنی و پیشرفت تحصیلی دختران پیشدانشگاهی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 14(48), 147-168. doi: 10.22054/jep.2018.17094.1599
محمودی مهر، ابراهیم، حافظی، فریبا، بختیارپور، سعید، و جوهری فرد، رضا. (1401). همبستگی بهزیستی و اعتیاد به تلفن همراه در دانشآموزان دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه: نقش میانجیگری سرزندگی تحصیلی. مدیریت ارتقای سلامت، 11(3)، 54-67. SID. https://sid.ir/paper/1014211/fa
خداپناه فاطمه، تمناییفر محمدرضا (1401). نقش میانجیگر شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطة شفقت به خود و بهزیستی تحصیلی دانشآموزان مجله علوم روانشناختی، ۲۱ (۱۱۸):۲۰۹۰-۲۰۶۷
سیادتیان سید حسین، قمرانی امیر (1392). بررسی روایی و پایایی مقیاس فقدان لذتجویی استایت – همیلتون در دانشجویان دانشگاه اصفهان: یک بررسی مقدماتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲ (۱۰) :۸۰۷-۸۱۸
حسن نیا، سمیه، فولاد چنگ، محبوبه (1394). رابطه بین ادراک محیط یادگیری و فرسودگی تحصیلی از طریق واسطهگری ذهنآگاهی: مدلیابی ساختاری. مجله روان شناسی تحولی، 12(45)؛ 61-73.
خسروی، یدالله، صادقی، مجید، & یابنده، محمدرضا. (1392). کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود(SCS). فصلنامه علمی روشها و مدلهای روانشناختی, 4(13), 47-59.
فرخی، نورعلی، طباطبایی جبلی، زهرا، محمودیان، حسن، بهمنآبادی، سمیه، & علیخانی، مصطفی. (1401). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه بهزیستی تحصیلی. روان شناسی مدرسه و آموزشگاه, 11(3), 108-121. doi: 10.22098/jsp.2022.1804
گراوند، هوشنگ. (1401). رابطه علّی شفقت به خود و سرمایه روانشناختی با اضطراب کرونا: نقش واسطهای همدلی. Iranian Journal of Health Psychology, 5(4), 19-34. doi: 10.30473/ijohp.2023.62163.1222
گراوند، فریبرز، ابوالمعالی، خدیجه، کیامنش، علیرضا، گنجی، حمزه (1395). تحلیل عاملی تاییدی و همسانی درونی مقیاس های هیجان مربوط به کلاس درس در دانشجویان. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 7(26)، 225-248. doi:
10.22054/JEM.2017.13164.1374
مرادی، مرتضی، دهقانی زاده، محمدحسین، و سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1394). حمایت اجتماعی ادراک شده و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 7(1), 1-24. doi: 10.22099/jsli.2015.3093
مرادی مرتضی، حاجی یخچالی علیرضا، بهروزی ناصر، عالیپور سیروس (1397). آزمون مدل رابطه علّی حمایت اجتماعی ادراک شده و مولفههای بهزیستی تحصیلی با میانجیگری باورهای خودکارآمدی تحصیلی. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۱ (۶) :۳۲-۴۰
یوسفی سیاکوچه عادله، کافی ماسوله سید موسی، ابوالقاسمی عباس. تأثیر آموزش شفقت به خود ذهن آگاه بر لذتجویی، حافظه سرگذشتی و کیفیت خواب دانشجویان افسرده مجله علوم روانشناختی ۱۳۹۹; ۱۹ (۹۱):۸۵۶-۸۴۵
URL: http://psychologicalscience.ir/article-۱-۶۷۶-fa.html
Cipolletta, S., Mercurio, A., & Pezzetta, R. (2022). Perceived social support and well-being of international students at an Italian university. Journal of International Students, 12(3), 613-632.
Rimpelä, A.; Kinnunen, J.M.; Lindfors, P.; Soto, V.E.; Salmela-Aro, K.; Perelman, J.; Federico, B.; Lorant, V. (2020). Academic Well-Being and Structural Characteristics of Peer Networks in School. Int. J. Environ. Res. Public Health, 17, 2848.
https://doi.org/10.3390/ijerph17082848
Koivuneva, K., & Ruokamo, H. (2022, July). Assessing university students’ study-related burnout and academic well-being in digital learning environments: A systematic literature review. In Seminar. net (Vol. 18, No. 1).
Li, Y.; Lynch, A.D.; Kalvin, C.; Liu, J.; Lerner, R.M. Peer relationships as a context for the development of school engagement during early adolescence. Int. J. Behav. Dev. 2011, 35, 329–342.
MacBeth, A., & Gumley, A. (2012). Exploring compassion: a meta-analysis of the association between self-compassion and psychopathology. Clinical Psychology Review, 32(6), 545–552. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2012.06.003
Marsh, I. C., Chan, S. W. Y., & MacBeth, A. (2018). Self-compassion and psychological distress in adolescents—A meta-analysis. Mindfulness, 9(4), 1011–1027. https://doi.org/10.1007/s12671-017-0850-7
Neff, K. D. (2023). Self-compassion: Theory, method, research, and intervention. Annual review of psychology, 74, 193-218.
Neff, K. D. (2003). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and identity, 2(3), 223-250.
Snaith, R.P., Hamilton, M., Morley, S., Humayan, A., Hargreaves, D., & Trigwell, P. (1995). A scale for the assessment of hedonic tone the Snaith-Hamilton Pleasure Scale. Br J Psychiatry, 167(1), 99-103.
Tuominen-Soini, H., Salmela-Aro, K., & Niemivirta, M. (2012). Achievement goal orientations and academic well-being across the transition to upper secondary education. Learning and individual differences, 22(3), 290-305.
Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The multidimensional scale of perceived social support. Journal of personality assessment, 52(1), 30-41.
Bayir, A., & Lomas, T. (2016). Difficulties generating self-compassion: An interpretative phenomenological analysis. The Journal of Happiness & Well-Being, 4(1), 15–33 https://repository.uel.ac.uk/item/852y4
Ciarrochi, J., Sahdra, B. K., Hayes, S. C., Hofmann, S. G., Sanford, B. T., Stanton, C. E., Yap, K., Fraser, M. I., Gates, K., & Gloster, A. (2023). A personalised approach to identifying important determinants of well-being. PsyArXiv Preprints. https://doi.org/10.31219/osf.io/m4zhw
Ferrari, M., Ciarrochi, J., Yap, K., Sahdra, B., & Hayes, S. C. (2022). Embracing the complexity of our inner worlds: Understanding the dynamics of self-compassion and self-criticism. Mindfulness, 13(7), 1652–1661. https://doi.org/10.1007/s12671-022-01897-5
Neff. (2015). The five myths of self-compassion. Psychotherapy Networker. https://palousemindfulness.com/~palousem/docs/five-myths-of-self-compassion.pdf
Pluut H, Curşeu PL, Ilies R. (2015) Social and study related stressors and resources among university entrants: Effects on well-being and academic performance. Learn Individ Dif. 37:262-8. doi: 10.1016/j.lindif.2014.11.018
Phillips, W. J., & Hine, D. W. (2021). Self-compassion, physical health, and health behaviour: A meta-analysis. Health Psychology Review, 15(1), 113–139. https://doi.org/10.1080/17437199.2019.1705872
Wang, M.-T.; Degol, J. (2014). Staying Engaged: Knowledge and Research Needs in Student Engagement. Child Dev. Perspect, 8, 137–143.
Wang, M.-T.; Fredricks, J.A. (2014) The Reciprocal Links Between School Engagement, Youth Problem Behaviors, and School Dropout During Adolescence. Child Dev, 85, 722–737.
Wang, M.-T.; Chow, A.; Hofkens, T.; Salmela-Aro, K. (2015). The trajectories of student emotional engagement and school burnout with academic and psychological development: Findings from Finnish adolescents. Learn. Instr. 2015, 36, 57–65.
Widlund, A. (2021). Development of academic well-being during secondary education: Relations to performance, motivational beliefs, and aspirations.
Tontodimamma, A., del Gobbo, E., Corbo, M., & Aquino, A. (2023). How to improve academic well-being: an analysis of the leveraging factors based on the Italian case. Quality & Quantity, 1-21.