ـ السون. متیو اچ. و هرگهان. بی. آر. (1388). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علی اکبر سیف، تهران: دوران.
ـ استرنبرگ، رابرت و میو، جف. (1387). روانشناسی شناختی. ترجمه خرازی و حجازی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، پژوهشکده علوم شناختی.
ـ آیزنک و کین (1388). روان شناسی شناختی، حافظه. ترجمه حسین زارع. تهران: آییژ.
ـ خرازی، ع. و حبیبی، ع. (1373). حافظه انسان: روشهای آزمایش و تفسیر نتایج آن. روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران)، شماره 53.
ـ زارع، ح. (1386). اثر تعاملی نوع اطلاعات و تفاوتهای سنی بر عملکرد حافظه آشکار و ناآشکار: شواهدی برای دیدگاه پردازشی حافظه. فصلنامه تازههای علوم شناختی، سال 9، شماره 2.
ـ زارع، نهروانیان و مهدویان (1388). تأثیر محتوای عاطفی بر حافظه آشکار و ناآشکار به تفکیک جنسیت. فصلنامه تازههای علوم شناختی، شماره 43.
ـ عاصی، م. و عبدلی، م. (1375). واژگان گزیده زبانشناسی. تهران: علمی و فرهنگ. (فهرست بسامدی واژهها، پایگاه دادههای زبان فارسی. http://pldb.ihcs.ac.ir
ـ غلامی، ع. (1383). بررسی اثر حافظه آشکار و حافظه پنهان بر یادگیری عملی در دانشآموزان شهر تهران. مجله مشاور مدرسه، دورهی یکم، شماره2.
ـ کرمینوری، ر. و اعراب شیبانی، خ. (1386). بررسی و مقایسه انواع حافظه رویدادی و معنایی در سالمندان و جوانان، فصلنامه روانشناسی کاربردی، دوره ۱، شماره ۲.
ـ کرمینوری، ر. و مهدویان، ع. (1385). اثرات توجه، سطوح پردازش و علاقه به موضوع درس بر حافظه آشکار و نهان دانشجویان، فصلنامه تازههای علوم شناختی، سال 8. شماره 4.
ـ کرمینوری، ر. (1378). فصلنامه علوم شناختی (شماره دوم و سوم). تهران: موسسه مطالعات علوم شناختی.
ـ کرمینوری، ر. (1380). روانشناسی (سال سوم آموزش متوسطه). تهران: وزارت آموزش و پرورش.
ـ کرمینوری، ر. (1383). روانشناسی حافظه و یادگیری با رویکرد شناختی. تهران: سمت.
ـ کرمینوری، ر.؛ جعفریان نمینی، و یوسفی لویه، م. (1381). تأثیر توجه متمرکز و تقسیم شده بر حافظه کلامی و عملی دانشآموزان نارساخوان و عادی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، شماره13.
ـ کرمینوری، ر.؛ جعفریان نمینی، و یوسفی لویه، م. (1382). تأثیر توجه متمرکز و تقسیم شده بر حافظه معنایی و عملی دانشآموزان نارساخوان و عادی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، شماره11.
ـ یوسفی لویه، م. (1378). تأثیر آموزش راهبردهای مرور ذهنی (نگهدارنده و بسطدهنده) و سازماندهی بر مشکلات حافظه کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، پژوهشکده کودکان استثنایی.
ـ یوسفی لویه، م. و فرضی گلفرایی، م. (1381). تأثیر آموزش راهبردهای مرور ذهنی (نگهدارنده و بسطدهنده) و سازماندهی بر عملکرد کودکان با ناتوانی هوشی در تکالیف حافظه. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6/ سال دوم، شماره4.
- Ackerman, R. & Goldsmith, M. (2011). Metacognitive regulation of text learning: On screen versus on paper. Journal of Experimental Psychology: Applied, 17, 18–32.
- Ackerman, R. & Lauterman, T. (2012). Taking reading comprehension exams on screen or on paper? A metacognitive analysis of learning texts under time pressure.
Computers in Human Behavior,
http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2012.04.023.
- Ariely, D. & Wertenbroch, K. (2002). Procrastination, deadlines and performance. Self-control by precommitment.
Psychological Science, 13, 219–224.
- Benjamin, Aaron, S. & Bjork, Robert, A. (2000).
On the Relationship Between Recognition Speed and Accuracy for Words Rehearsed Via Rote Versus Elaborative Rehearsal, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition,
Volume 26, Issue 3,
Pages 638-648.
- Borkowski, J.G.; Peck, V.A. & Damberg, P.R. (1983). Attention, memory and cognition, In J.L. Matson and J.Mulick. Handbook of mental retardation. NewYork: Pergamon Press.
- Craik, F.I.M. & Tulving, E. (1975). Depth of processing and the retention for words in episodic memory. Journal of Experimental Psychology: General, 104, 268-94.
- Griffin, M.M. & Griffin, B.W. (1998). The Effects of Reciprocal Peer Tutoring on Graduate Students' Achievement, Test Anxiety, and Academic Self-Efficacy. The Journal of Experimental Education, Volume: 65, Issue: 3, Pages: 197-209.
-Hastorf, A.H. & Cantril, H. (1954). They saw a game: A case study. Journal of Abnormal and Social Psychology, 49, 129-134.
-Kormi-Nouri, R. (1995). The nature of memory for action events: An episodic integration view. European Journal of Cognitive Psychology. 7, 337-63.
-Kormi-Nouri, R. (2000). The role of movement and obgect in action memory: A comparative.
- Kormi-Nouri, R.; Nillson, L.G. & Backman, l. (1994). The dual-conception view reexamined: Attentional demands and the encoding of verbal and physical information in action events. Psychological research, 57, 42-6.
- L.J. O’She, D.J. O’Shea. (2010). International Encyclopedia of Education (Third Edition), Pages 802-807.- Loftus, G, R, & Loftus, E, F, (1976).Human memory: The processing of information, Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- McFarlane, Kimberley A.; Humphreys, Michael S. (2012). Maintenance rehearsal: The key to the role attention plays in storage and forgetting. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, Vol 38(4),
-Menesses, K.F. & Gresham, F.M. (2009). Relative Efficacy of Reciprocal and Nonreciprocal Peer Tutoring for Students At-Risk for Academic Failure. School Psychology Quarterly.
-Naveh-Benjamin, M. & Jondies, J. (1984). Maintenance Rehearsal: A Two-Component Analysis, Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. Vol, 10, Pages 369-385.
- Ratcliff, N.J.; Hugenberg, K.; Shriver, E.R. & Bernstein, M.J. (2012). The allure of status: High-status targets are privileged in face processing and memory. Personality and Social Psychology Bulletin, 37, 1003-1015.
- Schunk, D.H. (1990). Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning. Educational Psychologist, 25, 71–86.
- Simpson, M.L.; Olejnik, S.; Yu-Wen Tam, A. & Supattathum, S. (1994). Elaborative Verbal Rehearsals and College Students' Cognitive Performance. Journal of Educational Psychology, Volume 86, Issue 2, Pages 267-278.
- Talving, E. (1962). Subjective organization in free recall of ‘unrelated” words. Psychological Review, 69, 344-354.
-Tullis, J.G. & Benjamin, A.S. (2011). On the effectiveness of self-paced learning. Journal of Memory and Language, 64, 109–118.
-Van Bavel, J.J. & Cunningham, W.A. (2011). A social neuroscience approach to self and social categorisation: A new look at an old issue. European Review of Social Psychology, 21, 237-284.
- Van Bavel, J.J. et al. (2012). Motivated social memory: Belonging needs moderate the own-group bias in face recognition, Journal of Experimental Social Psychology, doi:10.1016/j.jesp.2012.01.006.
- Woolfolk, A.E. (1995). Educational psychology (6th Ed.). Boston: Ally and Bacon.
- Xiao, Y.J. & Van Bavel, J.J. (2012). See your friends close and your enemies closer: Social identity and identity threat shape the epresentation of physical distance. Personality and Social Psychology. Bulletin, 38, 959-972. DOI: 10.1177/0146167212442228.
- Zimmer, H.D.; Cohen, R.L.; Guynn, M.J.; Engelkamp, J.; Kormi-Nouri, R. & Foley, M.A. (2001)