نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2 دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
چکیده
مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی رابطه اضطراب اجتماعی و عواطف مثبت و منفی با متقاعدسازی در مدیران صورت گرفت. روش: در یک مطالعه از نوع همبستگی230 مدیر (115مرد، 115 زن) از بین مدیران شهر اردبیل به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند و پرسشنامه های آزمونهای اضطراب تعامل اجتماعی، فهرست عواطف مثبت و منفی و پرسشنامه متقاعدسازی را تکمیل نمودند. داده های بدست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که بین اضطراب اجتماعی و عواطف منفی با دانش متقاعدسازی ارتباط منفی وجود دارد درحالی که بین عواطف مثبت با دانش متقاعدسازی ارتباط مثبت معناداری وجود دارد. به علاوه این پژوهش نشان داد که عواطف مثبت به میزان 8 درصد، واریانس دانش متقاعدسازی را پیشبینی می کند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Relationship of social anxiety and positive and negative affects with science persuasion in registrar
نویسندگان [English]
- mojgan sepahmansour 1
- Ali Shaker dolagh 2
- Mohammad Mehdi Jahangiri 2
1 Assistant Professor in Psychology, Azad University of Tehran Markaz.
2 PhD Student in Psychology, Azad University of Tehran Markaz
چکیده [English]
Introduction: The aim of this study was to investigate the relationship of social anxiety and positive and negative affects with science persuasion in registrar. Method: This correlation study enrolled 230 registrars consisting of 115 man and 115 women who lived in Ardebil city. To collect the data, Social Interaction Anxiety, Scale Positive and Negative Affect Schedule, persuasion- IQ questionnaire were employed. The data were analyzed using Pearson correlation coefficient and step-by-step regression. Finding: Results showed that there is a negative correlation between social anxiety and negative affect with science persuasion.However, there is a positive correlation between positive and negative affects with science persuasion. Furthermore, we showed that positive affect explain roughly 8 percent science persuasion of variance.
کلیدواژهها [English]
- Social Anxiety
- Positive Affect
- Negative Affect
- science persuasion