آسیابانی، ف؛ و آسیابانی، م. (1398). «اثربخشی برنامه توانمندسازی روانی اجتماعی بر کاهش رفتارهای پرخطر و افزایش عزت نفس در نوجوانان در معرض خطر». ماهنامه علمی آفاق علوم انسانی، 30 (1)، 101-85.
بهامین، ق، ضرغام حاجبی، م؛ و محبی، م. (1397). «اثربخشی آموزش مهارت مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام». مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 26 (1)، 121-113.
ترابی مومن، ا، راهب، غ، علیپور، ف؛ و بیگلریان، ا. (1396). «بررسی اثربخشی مداخله مددکاری اجتماعی گروهی با رویکرد توسعه بر توانمندسازی روانی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار». مجله توانبخشی، 18 (3)، 253-242.
جعفری، ا، جعفری، ص؛ و حسینی، س. (1396). «اثربخشی توانمندسازی روانشناختی در کاهش اضطراب و بهبود کارکردهای اجرایی زنان دارای همسر معتاد». فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 8 (32)، 109-89.
حافظی، ا؛ و سحابنگاه، س. (1399). «آثار قرنطینه در طول اپیدمیها بر سلامت روان و شیوههای مدیریت آن: مطالعه نقلی». نوید نو، 23 (1)، 19-1.
حسین نژاد، ا، ابوالقاسمی، ش، وطنخواه، ح؛ و خلعتبری، ج. (1399). «مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویآورد درمان شناختی- رفتاری و قصهدرمانی بر خودکارآمد پنداری و تابآوری تحصیلی در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه- فزونکنشی». فصلنامه سلامت روان کودک، 7 (2)، 16-1.
حسینی ایرج، س، مهدیان، ح؛ و جاجرمی، م. (1399). «بررسی رابطه نیازهای بنیادین روان شناختی در روابط با احساس تعلق به مدرسه در دانش آموزان: نقش واسطهای خودکارآمدی اجتماعی». نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 14 (50)، 204-191.
خانکش، م، امینی رارانی، م؛ و نصرت آبادی، م. (1399). «تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و اضطراب کودکان کار». فصلنامه کومش، 22 (2)، 262-255.
خدابخشی کولایی، آ، فلسفینژاد، م؛ و اشرفی اصفهانی، و. (1398). «اثربخشی برنامه آموزش گروهی مدیریت خشم و تأثیر آن بر پرخاشگری و هراس اجتماعی نوجوانان پسر مقیم در مراکز شبانهروزی بهزیستی: یک مطالعه آمیخته». نشریه روانپرستاری، 7 (4)، 9-1.
رحمتی، ر، محمدخانی، ش، محسنپور، م؛ و محسنپور، م. (1394). «اثربخشی آموزش توانمندسازی روانی- اجتماعی بر نگرش شناختی و عاطفی نوجوانان به مصرف موادمخدر (نیروی انتظامی بخش مبارزه با مواد مخدر)». فصلنامه علمی و پژوهشی روانشناسی نظامی، 6 (23)، 26-17.
رحیمی احمدآبادی، س، آقامحمدیان شعرباف، ح، مدرس غروی، م؛ و کارشکی، ح. (1392). «بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی و رفتاری در کاهش پرخاشگری مبتلایان به ضربه سر». فصلنامه روانشناسی سلامت، 2 (1)، 34-23.
رستمی، م، ابولقاسمی، ع؛ و نریمانی، م. (1392). «اثربخشی درمان مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهزیستی روانشناختی زوجین ناسازگار». فصلنامه علمی مشاوره و رواندرمانی خانواده، 1 (3)، 123-105.
رضائی، ع، یحییزاده، ح؛ و پروین، س. (1393). «اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباط مؤثر و جرأتمندی بر سازگاری اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 1 (3)، 30-15.
رضائی، ل.، مصطفایی، ع؛ و خانجانی، ز. (1393). «بررسی مقایسهای تحول اخلاقی، نوع دوستی و خودکارآمدی اجتماعی در دانشآموزان تیزهوش و عادی دبیرستانهای شهر ارومیه در سال تحصیلی 91-90». نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 7 (25)، 41-29.
زائری، م؛ و محمدی، م. (1396). «تأثیر آموزش مهارت مدیریت خشم به شیوه شناختی- رفتاری بر سیستمهای فعالساز و بازداری رفتاری». مجله اصول بهداشت روانی، 19 (3)، 146-142.
زمانی شالکوهی، ب؛ و شیرازی، م. (1399). «پیشبینی خودکارآمدی اجتماعی و رضایت از زندگی در دانشآموزان از طریق دلبستگی به والدین و همسالان». مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 16 (38)، 84-67.
سلیمی، س؛ و فردین، م. (1399). «نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها. فصلنامه علمی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 8 (2)، 60-49.
شاه محمدی، ز؛ و گرجی، ی. (1399). «اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر کاهش سطح پرخاشگری و کورتیزول نوجوانان پسر پرخاشگر شهر نجف آباد». مجله علمی و پژوهشی سلامت جامعه، 14 (1)، 21-11.
شکوهی یکتا، م، اکبری زردخانه، س، عطاری، م؛ و مهدوی، م. (1398). «اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانشآموزان. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10 (2)، 236-227.
فرنام، ع. (1397). «اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله و مدیریت خشم بر کاهش تعارضات والد- نوجوان در بین دانشآموزان پسر». مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15 (29)، 176-149.
مهدیان فر، ف، کیمیایی، س؛ و قنبری هاشم آبادی، ب. (1394). «بررسی اثر بخشی توانمند سازی روانی- اجتماعی مبتنی بر تئوری انتخاب بر کاهش افسردگی و پرخاشگری زنان دارای همسران زندانی در سال ۱۳۹۲». مجله پزشکی قانونی ایران، 21 (3)، 177-167.
مهدیزاده ازدین، س، موسوی، س، جلالی، م؛ و کاکاوند، ع. (1397). «اثربخشی درمانگری شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودکارآمدی اجتماعی و افسردگی». مجله روانشناسان ایرانی، 11 (55)، 314-305.
نعیمی، ق، زهراکار، ک، محسنزاده، ف؛ و پیرساقی، ف. (1396). «اثربخشی برنامهی توانمندسازی روانی- اجتماعی بر کاهش استرس والدینی و ارتقای بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک کم توان ذهن». نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 8 (2)، 107-96.
همتی ثابت، و، روحانی شهرستانی، ن، همتی ثابت، ا؛ و احمدپناه، م. (1395). «اثربخشی طرحواره درمانی در کاهش پرخاشگری و اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر ۱۷ تا ۱۸ سال شهرستان همدان». مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 3 (2)، 93-82.
Anagbogu, M. A., Nwankwo, C. A., & Azuji, I. M. (2020). “Effect of socio-cognitive skills training on aggressive secondary school adolescents in Anambra State Nigeria”. OGIRISI: a New Journal of African Studies, 16 (1), 76-93.
Bandura, A. (2006). “Guide for constructing self-efficacy scales”. Self-efficacy beliefs of adolescents, 5(1), 307-337.
Bandura, A., & Locke, E. A. (2003). “Negative self-efficacy and goal effects revisited”. Journal of applied psychology, 88(1), 87.
Buss, A. H., & Perry, M. (1992). “The aggression questionnaire”. Journal of personality and social psychology, 63 (3), 452-463.
Coppo, A., Gattino, S., Faggiano, F., Gilardi, L., Capra, P., Tortone, C., & De Piccoli, N. (2020). “Psychosocial empowerment-based interventions for smoking reduction: concepts, measures and outcomes. A systematic review”. Global Health Promotion, 27 (4), 88-96.
Cuccì, G., Confalonieri, E., Olivari, M. G., Borroni, E., & Davila, J. (2020). “Adolescent romantic relationships as a tug of war: The interplay of power imbalance and relationship duration in adolescent dating aggression”. Aggressive behavior, 46 (6), 498-507.
Datu, J. A. D., Wong, G. S. P., & Rubie-Davies, C. (2021). “Can kindness promote media literacy skills, self-esteem, and social self-efficacy among selected female secondary school students? An intervention study”. Computers & Education, 161 (1). 1-10.
Den Hamer, A. H., Konijn, E. A., Plaisier, X. S., Keijer, M. G., Krabbendam, L. C., & Bushman, B. J. (2017). “The Content-based Media Exposure Scale (C-ME): Development and Validation”. Computers in Human Behavior, 72 (1), 549-557.
Doğan, S., & Çam, O. (2020). “The effect of adaptation theory‐based therapeutic approach on adolescents anger management”. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 33 (2), 85-94.
Evren, C., Evren, B., Dalbudak, E., Topcu, M., & Kutlu, N. (2019). “Relationship of internet gaming disorder severity with symptoms of anxiety, depression, alexithymia, and aggression among university students”. Dusunen Adam, 32 (3), 227-235.
Ferreira, P. D. C., Veiga Simão, A. M., Pereira, N. S., Paulino, P., & Oliveira, S. (2020). “Online verbal aggression, social relationships, and self-efficacy beliefs”. new media & society, 1 (1), 1-10.
Foran, H. M., Jansen, E., Kuhn, L., Restle, L., & Hahlweg, K. (2019). “Parental aggression and adolescent physical health status 10 years later”. Mental Health & Prevention, 13 (1), 128-134.
Gao, F., Guo, Z., Zhan, X., Wang, J., Shi, H., Yan, Y., & Wang, P. (2021). “The Effect of MAOA Gene× Gender on the Relationship between Negative Network News Browsing Preference and Aggression among College Students”. researchsquare, 1 (1), 1-32.
Gazo, A. M., Mahasneh, A. M., Abood, M. H., & Muhediat, F. A. (2020). “Social Self-Efficacy and Its Relationship to Loneliness and Internet Addiction among Hashemite University Students”. International Journal of Higher Education, 9 (2), 144-155.
Ingram, K. M., Espelage, D. L., Davis, J. P., & Merrin, G. J. (2020). “Family violence, sibling, and peer aggression during adolescence: associations with behavioral health outcomes”. Frontiers in psychiatry, 11 (1), 26-35.
- Lök, N., Bademli, K., & Canbaz, M. (2018). “The effects of anger management education on adolescents' manner of displaying anger and self-esteem: A randomized controlled trial”. Archives of psychiatric nursing, 32 (1), 75-81.
- Mitchell, K. M., McMillan, D. E., Lobchuk, M. M., Nickel, N. C., Rabbani, R., & Li, J. (2021). “Development and validation of the Situated Academic Writing Self-Efficacy Scale (SAWSES) ”. Assessing Writing, 48 (1). 1-20.
- Mursaleen, M., & Munaf, S. (2020). “Differences of Emotional Intelligence, Aggression, and Academic Achievement among students with different levels of Intellectual Ability”. Bahria Journal of Professional Psychology, 19 (2), 48-60.
- Oh, J., & An, J. (2019). “Depressive symptoms, emotional aggression, school adjustment, and mobile phone dependency among adolescents with allergic diseases in South Korea”. Journal of pediatric nursing, 47 (1), 24-29.
- Polat, H., & Asi Karakaş, S. (2021). “The effect of acceptance and commitment therapy orientated anger management training on anger ruminations and impulsivity levels in forensic psychiatric patients: A randomized controlled trial”. Perspectives in Psychiatric Care, 1 (1), 1-10.
- Quan, F., Yang, R., & Xia, L. X. (2020). “The longitudinal relationships among agreeableness, anger rumination, and aggression”. Current Psychology, 1 (1), 1-12.
- Radha, R., Mahalakshmi, K., Kumar, V. S., & Saravanakumar, A. R. (2020). “E-Learning during lockdown of Covid-19 pandemic: A global perspective”. International journal of control and automation, 13(4), 1088-1099.
- Setiawati, Y., Mirantri, K., & Syulthoni, Z. B. (2020). “The relationship between mother's parenting patterns and aggressive behavior of adolescent son in risk environments”. EurAsian Journal of BioSciences, 14 (1), 1-10.
- Shepherd, G. (2019). “Reflections on participant change during a mindfulness based anger management programme”. British Journal of Guidance & Counselling, 48(3), 1-17.
- Turan, N. (2021). “An investigation of the effects of an anger management psychoeducation programme on psychological resilience and affect of intensive care nurses”. Intensive and Critical Care Nursing, 62 (1), 1-10.
- Zimonyi, S., Kasos, K., Halmai, Z., Csirmaz, L., Stadler, H., Rózsa, S., & Kotyuk, E. (2021). “Hungarian validation of the Buss–Perry Aggression Questionnaire—Is the short form more adequate? ”. Brain and behavior, 1 (1), 1-10.