ـ اناری، ن. و پاکدامن، ب (1396). «برسی رابطه خودکارآمدی و کفایت اجتماعی با شادکامی در دانشجویان محقق اردبیلی». چهارمین کنفرانس بینالمللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، تهران، دانشگاه نیکان.
ـ ایمان زاده، م.؛ فرخی، ن. ع. و بهرامی، ه (1397). «الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روانشناختی و هویت ملی با میانجیگری خودکارآمدی، کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانشآموزان دختر». روانشناسی مدرسه، 7(3)، 68-46.
ـ بهادری خسروشاهی، ج. و هاشمی نصرتآباد، ت (1391). «رابطه اضطراب اجتماعی، خوشبینی و خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان». مجله مطالعات علوم پزشکی، 23(2)، 122-115.
ـ پرندین، ش (1385). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه کفایت اجتماعی در نوجوانان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
ـ پورافکاری، ن. ا. و شکری، ک. (1391). «بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر سلامت روانی دانشجویان (مطالعهای در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر)». علوم اجتماعی، 186،16-167.
ـ خالقی، ر. (1395). رابطه سیستمهای مغزی ـ رفتاری و عواطف با اضطراب اجتماعی در دانشجویان، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه سمنان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
ـ خواجوی، د. و قنبری چشمه کمره، ل (1392). «رابطه بین اضطراب اجتماعی اندام و عزت نفس با هراس اجتماعی دانشجویان دختر». زن و جامعه، 3، 106-85.
ـ دلبری، ط. س (1394). رابطه کمالگرایی و خودکارآمدی مادران با مهارتهای اجتماعی دانشآموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
ـ زکی یی، ع.؛ رستمی، س. و کماسی، س (۱۳۹۲). «رابطه روان رنجور خویی، برونگرایی، عاطفه مثبت و عاطفه منفی با اختلالهای روانی»، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۲۳ (۱۰۹)، 233-224.
ـ غلامی، س. (1389). بررسی رابطه بین خودکارآمدی اجتماعی و مهارتهای اجتماعی با اضطراب اجتماعی در نوجوانان شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
ـ کوشکی، م (1393). تأثیر آموزش خودکارآمدی بر استرس تحصیلی و مهارتهای اجتماعی، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده و علوم تربیتی.
ـ متقی، ش.؛ رضایی، ص. و اکبری، ر. ا (1397). «بررسی تأثیر سرمایه روانشناختی و خودکارآمدی بر احساس امنیت اجتماعی دانش آموزان». فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات امنیت اجتماعی، 54، 19-1.
ـ موسوی، س. ج.؛ اسبقی پور، م.؛ سهرابی، ظ. و میروقشلاق، ف (1395). «بررسی وضعیت اضطراب و اختلال در عملکرد اجتماعی و تأثیر آن بر وضعیت جسمانی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ارومیه». پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، ایران.
ـ ولی زاده، م. و اسمعیلی، س (1399). «بررسی رابطه هویت اجتماعی، سرمایه روانشناختی و کفایت اجتماعی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان آمل»، ششمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. دانشگاههای مجازی جهان اسلام.
ـ یزدانی، م.؛ مطهری نژاد، ح (1394). «بررسی ارتباط اضطراب اجتماعی اندام با سلامت روان در دانشجویان». دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، ایران.
- Al-mehsin, S. (2017). “Self-Efficacy and Its Relationship with Social Skills and the Quality of Decision-Making among the Students of Prince Sattam Bin Abdul-Aziz University”. International Education Studies,10(7),108-117.
- Alzubaidi, A. S. & Kazem, A. M. (2013). “Perception of physical self-efficacy and body image among Omani Basic School Children”. Int J Learn Man Sys, 1(1), 11-7.
- Baluku, M. M.; Kikooma, J. F.; Bantu, E. & Otto, K. (2018). “Psychological capital and entrepreneurial outcomes: the moderating role of social competences of owners of micro-enterprises in East Africa”. Journal of Global Entrepreneurship Research, 8(1), 1-23.
- Cash, T. F. and Pruzinsky, T. (1990). Body Images: Development, Deviance and Change. New York: Guilford.
- Cash, T. F.; Mikulka, P. J. & Brown, T. A. (1990). “Attitudinal body –image assessment: Factor analysis of the Body – Self Relations Questionnaire”. Journal of personality Assessment, 55,35-55.
- Costantini, A.; De Paola, F.; Ceschi, A.; Sartori, R.; Meneghini, A. M. & Di Fabio, A. (2017). “Work engagement and psychological capital in the Italian public administration: A new resource-based intervention programme”. SA Journal of Industrial Psychology, 43(1), 1-11.
- Curby, T. W.; Brown, C. A.; Bassetta, H. H. & Denham, S. A. (2015). “Associations between preschoolers’ social-emotional competence and preliteracy skills”. Infant and Child Development, 24, 549-570.
- Dalbudak, E.; Evren, C.; Aldemir, S.; Coskun, K. S.; Yıldırım, F. G. & Ugurlu, H. (2013). “Alexithymia and personality in relation to social anxiety among university students”. Psychiatry research, 209(2), 167-172.
- Diener, E.; Thapa, S. & Tay, L. (2020). “Positive emotions at work”. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 7, 451-477.
- Gaddad, P.; Pemde, H. K.; Basu, S.; Dhankar, M. & Rajendran, S. (2018). “Relationship of physical activity with body image, self esteem sedentary lifestyle, body mass index and eating attitude in adolescents: A cross-sectional observational study”. Journal of family medicine and primary care, 7(4), 775.
- Goodman, F. R.; Stiksma, M. C. & Kashdan, T. B. (2018). “Social anxiety and the quality of everyday social interactions: the moderating influence of alcohol consumption”. Behavior therapy, 49(3), 373-387.
- Grogan, S. (2016). Body image: Understanding body dissatisfaction in men, women and children. Taylor & Francis
- Hasan, M.; Guampe, F. A. & Maruf, M. I. (2019). “Entrepreneurship learning, positive psychological capital and entrepreneur competence of students: a research study”. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 7(1), 425-439.
- He, C.; Jia, G.; McCabe, B.; Chen, Y. & Sun, J. (2019). “Impact of psychological capital on construction worker safety behavior: Communication competence as a mediator”. Journal of safety research, 71, 231-241.
- Hetmańczyk-Bajer, H. (2015). “Gender and Social Competence of Younger Students”. European Journal of Social Sciences, 4(2),273-280.
- Huber, L.; Plötner, M. & Schmitz, J. (2019). “Social competence and psychopathology in early childhood: a systematic review”. Eur Child Adolesc Psychiatry, 28(4), 443-459.
- Jena, P. Ch. (2018). “Social competence among school going adolescents with respect to their gender and type of school”. World Scientific News, 105, 14-28.
- Kumara, A. & Kuntal, M. (2018). “Social Competence among Adolescents of Working and Non-Working Mothers”. Journal of Humanities and Social Science, 23(3), 71-77.
- Lovell, J. & Critchley, J. (2010). “Women living in a remote Australian mining community: Exploring their psychological well‐being”. Australian Journal of Rural Health, 18(3), 125-130.
- Luthans, F. & Youssef-Morgan, C. M. (2017). “Psychological capital: An evidence-based positive approach”. Annual review of organizational psychology and organizational behavior, 4, 339-366.
- Meena, S.; Singh, A. R. & Gupta, D. (2018). “Self-body image: An association of social competence and self-consciousness in adolescents”. Indian Journal of Health and Wellbeing, 9(3), 363-367.
- Nelis, S.; Bastin, M.; Raes, F.; Mezulis, A. & Bijttebier, P. (2016). “Trait affectivity and response styles to positive affect: Negative affectivity relates to dampening and positive affectivity relates to enhancing”. Personality and Individual Differences, 96, 148-154.
- Pakarinen, E.; Salminen, J.; Lerkkanen, M. & Suchodoletz, A. (2018). “Reciprocal Associations Between Social Competence and Language and Pre-Literacy Skills in Preschool”. Journal of Early Childhood Education Research, 7(2), 207-234.
- Pemde, H. K. (2015). “Body image in adolescents–A clinical issue”. The Indian Journal of Pediatrics, 82(12), 1086-1088.
- Raj, S. L. Y.; Yasin, M. A. M.; Othman, Z. & Othman, A. (2016). “Drinking Motives as Mediator between Social Anxiety and Alcohol Use among Private University Students in Klang Valley”. In Procedia - Social and Behavioral Sciences, 219, 614-619.
- Rehman, F.; Yusoff, R. B. M.; Zabri, S. B. M. & Ismail, F. B. (2018). “Impacts of Psychological Capital on the Ethical Behavior of Teachers: A Case of Educational Sector in Pakistan”. In MATEC Web of Conferences (Vol. 150, p. 05032). EDP Sciences.
- Salih, A. (2018). Social Competence and its Relation with self-efficacy for University students. ResearchGate, 1, 1-32.
- Shang Guan, C. Y.; Li, Y. & Ma, H. L. (2017). “The Mediating Role of Psychological Capital on the Association between Occupational Stress and Job Satisfaction among Township Cadres in a Specific Province of China: A Cross-Sectional Study”. International journal of environmental research and public health, 14(9), 972-990.
- Shetty, J. (2018). “Assessment of Body Image and Self-Esteem among Young Adolescents”. Research Paper, 5(6), 490-492.
- Smith‐Bynum, M. A.; Anderson, R. E.; Davis, B. L.; Franco, M. G. & English, D. (2016). “Observed racial socialization and maternal positive emotions in African American mother–adolescent discussions about racial discrimination”. Child development, 87(6), 1926-1939.
- Tarabia, E. & Abu-Rabia, S. (2016). “Social Competency, Sense of Loneliness and Self-Image among Reading Disabled (RD) Arab Adolescents”. Creative Education, 7, 1292-1313.
- Watson, D.; Clark, L. A. & Tellegen, A. (1988). “Development and validation of a brief measure of positive and negative affect: The PANAS scales”, Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063-1070.
- World Health Organization. (2013). Global tuberculosis report 2013. World Health Organization.
- Zimmer-Gembeck, M. J. & Webb, H. J. (2017). “Body image and peer relationships: Unique associations of adolescents' social status and competence with peer-and self-reported appearance victimization”. Journal of adolescence, 61, 131-140.