- ابوالقاسمی، ع؛ دادفر، ص؛ نبی دوست، ع.ر. (1395). «اثربخشی آموزش حل مسئله اجتماعی بر خودکنترلی، خودکارآمدی و تکانشوری در دانشآموزان دارای استعداد اعتیاد». فصلنامه علمی پژوهشی اعتیاد پژوهی، 10(39)، 44-31.
- ابوطالبی احمدی، ت. (1393). «اثربخشی آموزش روشهای حل مسئله در بهبود استرس، اضطراب و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تربیتمعلم شهر تهران». فصلنامه تعلیموتربیت، 30(117)، 134-115.
- بخشایش، ع.ر؛ دهقان زردینی، ر. (1392). «اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش ﻣﻬﺎرت ﺣﻞﻣﺴﺄﻟﻪ ﺑﺮ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺸﮑﻼت رﻓﺘﺎری داﻧﺶآﻣﻮزان». مجلۀ علوم رفتاری، 7(4)، 354-347.
- بیانی، ع.ا؛ رنجبر، م؛ بیانی، ع. (1391). «بررسی رابطه بین توانایی حل مسئله اجتماعی با افسردگی و هراس اجتماعی در دانشجویان». مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 22(94)، 98-91.
- دواس، دی.ای.د. (1394). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی.
- رنجدوست، ح؛ عیوضی، م. (1392). «رابطه تفکر خلاق و حلمسأله با اضطراب اجتماعی دانشآموزان مقطع راهنمایی». مجله روانشناسی تربیتی، 10(2)، 48-22.
- زرگر، م؛ کاکاوند، ع.ر؛ جلالی، م.ر؛ صلواتی، م. «مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه و رفتارهای مقابلهای اجتناب در مردان وابسته به مواد شبهافیونی و افراد بهنجار». روانشناسی کاربردی، 5(1)، 84-69.
- طلایینژاد، ن؛ قنبری، س؛ مظاهری، م.ع؛ عسگری، ع. (1395). «ویژگیهای مقدماتی مقیاس سنجش اضطراب جدایی (فرم والدین)». روانشناسی تحولی، 47، 235-225.
- ساروخانی، ب. (1393). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- سلیمانی، ا؛ حشمتی، ر؛ عبادالهزاده، آ. (1397). «اثربخشی گروهی حل مسئله شناختی اجتماعی بر میزان تکانشوری و خودکنترلی دانشآموزان زورگو».
پژوهشهای نوین روانشناختی، 26(5)، 136-111.
- شکوهی یکتا، م؛ زمانی، ن؛ پورکریمی، ج. (1393). «اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بین فردی بر افزایش مهارتهای اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان دیرآموز پایه اول دبستان». مطالعات روانشناختی، 10(4)، 31-7.
- شیرانی فرادنبه، ح؛ نشاط دوست، ح.ط؛ منشئی، غ.ر. (1392). «اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر کاهش استرس دانشآموزان». کنگره سراسری روانشناسی کودک و نوجوان، دانشگاه شهید بهشتی.
- طاهر، م؛ نوروزی، ا؛ تقیزاده رمی، ف. (1393). «اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر اضطراب امتحان دانشآموزان». فصلنامه تحول روانشناختی کودک، 1(1)، 17-9.
- عربزاده، م؛ کدیور، پ؛ دلاور، ع. (1393). «بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر مهارتهای حل مسئله اجتماعی دانشآموزان». فصلنامه شناخت اجتماعی، ۳(6)، 82-71.
- عطا دخت، ا؛ نوروزی، ح؛ غفاری، ع. (1392). «تأثیر آموزش حل مسئله اجتماعی در ارتقای بهزیستی روانشناختی و تابآوری کودکان دارای اختلال یادگیری». مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(2)، 108-92.
- علیوردینیا، آ؛ شارع پور، م؛ مرادی، ف. (1392). «بررسی تأثیر خودکنترلی و پیوند اجتماعی بر نگرش دانشجویان نسبت به مصرف الکل». فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی ـ فرهنگی، 1(4)، 97-69.
- علیوردینیا، ا؛ یونسی، ع. (1393). «تأثیر میزان خودکنترلی بر ارتکاب جرم در میان دانشجویان». راهبرد فرهنگ،26، 118-93.
- فرگوسن، ج.ا. و تاکانه، ی. (1393). تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی. ترجمه علی دلاور و سیامک نقشبندی. تهران: انتشارات ارسباران.
- فیوضات، ا؛ حسینی نثار، م. (1390). نظریههای انحرافات اجتماعی. تهران: پژواک.
- محصص، م؛ معتمد لنگرودی، ف. (1395). «ابعاد خودکنترلی در اخلاق شهروندی بر اساس آموزههای علوی». فصلنامه اخلاق زیستی، 6(21)، 73-88.
- میرز، ل.اس؛ گامست، گ؛ گارینو، ا.جی. (1396). پژوهش چند متغیری کاربردی (طرح و تفسیر). ترجمه حمیدرضا حسنآبادی؛ حسن پاشا شریفی؛ ولیالله فرزاد؛ سیمین دخت رضاخانی؛ بلالد ایزانلو و مجتبی حبیبی. تهران: انتشارات رشد.
- Beck, S.R., Williams, C., Cutting, N., Apperly, I.A. & Chappell, J. (2016). “Individual differences in children’s innovative problem-solving are not predicted by divergent thinking or executive functions”. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 371(1690), 1-11. doi:10.1098/rstb.2015.0190
- Botvin, G.J. & Griffin, K.W. (2010). Advances in the science and practice of prevention: Targeting individual-level etiologic factors and the challenge of going to scale. Handbook of drug use etiology: Theory, methods, and empirical findings, 631-650.
- Corcoran, K. & Fischer, J. (2013). “Measures for clinical practice and research”. Volume 1: Couples, families, and children (Vol. 1). Oxford University Press.
- Fung, D. & Howe, C. (2012). “Liberal studies in Hong Kong: A new perspective on critical thinking through group work”. Thinking Skills and Creativity, 7(2), 101-111.
- Geldard, K., Geldard, D. & Foo, R.Y. (2019). Counselling adolescents: The proactive approach for young people. SAGE Publications Limited.
- Gulur, P., Fortier, M.A., Mayes, L.C. & Kain, Z.N. (2019). “Perioperative behavioral stress in children. In a Practice of Anesthesia for Infants and Children”. Content Repository Only. pp. 25-34.
- Hesse, F., Care, E., Buder, J., Sassenberg, K. & Griffin, P. (2015). “A framework for teachable collaborative problem solving skills. In Assessment and teaching of 21st century skills”. Springer, Dordrecht. pp. 37-56.
- Kazdin, A.E. (2017). “Parent management training and problem-solving skills training for child and adolescent conduct problems”. Evidence-based psychotherapies for children and adolescents, 142-158.
- Li, D., Zhang, W., Li, X., Zhou, Y., Zhao, L. & Wang, Y. (2016). “Stressful life events and adolescent Internet addiction: The mediating role of psychological needs satisfaction and the moderating role of coping style”. Computers in Human Behavior, 63, 408-415.
- Loksa, D. & Ko, A. J. (2016). “The role of self-regulation in programming problem solving process and success”. In Proceedings of the 2016 ACM conference on international computing education research (pp. 83-91).
- Mash, E.J. & Barkley, R.A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications.
- Nauta, M.H., Scholing, A., Rapee, R. M., Abbott, M., Spence, S.H. & Waters, A. (2004). “A parent-report measure of children’s anxiety: psychometric properties and comparison with child-report in a clinic and normal sample”. Behaviour research and therapy, 42(7), 813-839.
- Nezu, A.M. & D'Zurilla, T.J. (2006). “Problem-solving therapy: A positive approach to clinical intervention”. Springer Publishing Company.
- Segool, N.K., Carlson, J.S., Goforth, A.N., Von Der Embse, N. & Barterian, J.A. (2013). “Heightened test anxiety among young children: Elementary school students ‘anxious responses to high-stakes testing”. Psychology in the Schools, 50(5), 489-499.
- Spence, S.H. (1999). Spence children’s anxiety scale (parent version). Brisbane: University of Queensland.
- Visagie, L., Loxton, H., Stallard, P. & Silverman, W.K. (2017). “Insights into the feelings, thoughts, and behaviors of children with visual impairments: A focus group study prior to adapting a cognitive behavior therapy-based anxiety intervention”. Journal of Visual Impairment & Blindness, 111(3), 231-246.
- Walker, O.L., Degnan, K.A., Fox, N.A. & Henderson, H.A. (2013). “Social problem solving in early childhood: Developmental change and the influence of shyness”. Journal of applied developmental psychology, 34(4), 185-193.
- Whalen, D.J., Sylvester, C.M. & Luby, J.L. (2017). “Depression and anxiety in preschoolers: A review of the past 7 years”. Child and Adolescent Psychiatric Clinics, 26(3), 503-522.
- Yeganeh, Y. & Hossein Khanzadeh, A.A. (2012). “Comparative study of behavioral problems in athletic and non-athletic children”. Journal of Kurdistan University of Medical Sciences. 17, 17-29.