- تقیلو، ص. و لطیفی، ح. (1395). نقش واسطهای امیدواری در رابطه بین چشمانداز زمان و آشفتگی روانشناختی. اندیشه و رفتار. 10(39)، 67-87.
- صدوقی، م.؛ تمنائیفر، م. ر. و ناصری، ج. (1396). رابطه تابآوری، امیدواری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری، 9(1)،50-67.
- قائدی، ف.؛ شبانکاره، ا. و برزگر، م. م. (1395). تمایزیافتگی و تفکر ارجاعی: نقش واسطهای درماندگی آموخته شده. دوفصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی. 5 (1پیاپی9). 35-51.
- قدمپور، ع. ا.؛ فرهادی، ع. و نقیبیرانوند، ف. (1395). تعیین رابطه بین فرسودگی تحصیلی با اشتیاق و عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(2)، 68- 60.
- کمالپور، س.؛ عزیززاده فروزی، م. و تیرگری، ب. (1395). بررسی رابطه تابآوری با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری. گامهای توسعه در آموزش علوم پزشکی، 13(5)، 487- 476.
- گلستانه، س. م.؛ افشین، س. ع. و دهقانی، ی. (1395). رابطه بین چشمانداز زمان با جهتگیری هدف، تعلل تحصیلی و پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان دانشکدههای مختلف دانشگاه خلیج فارس. مجله شناخت اجتماعی، 5(10)، 69-50.
- محمدی، ع. ا. (1393). ارزیابی اثربخشی مدل سرمایه روانشناختی لوتانز بر انگیزش درونی، فرسودگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر سنندج. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه لرستان.
- نصری، ص.؛ ابراهیم دماوندی، م. و کارگر، ع. ا. (1393). ارتباط تعارض کار ـ خانواده و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. پژوهش در آموزش،1(2)، 31- 25.
- نعامی، ع. ا. (1388). رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز .مطالعات روانشناختی، 5(3)، 134-117.
- Arnold, K. M., Dermott, K. B., & Szpunar, K. K. (2011). "Individual differences in time perspective predict automatic experience". Consciousness and Cognition, 20(3), 712- 9.
- Beck, N. (1967). Depression: clinical, experimental and theoretical aspects. New York: Harper Row.
- Beenstock, J., Adams, J., & White, M. (2010). "The association between time perspective and alcohol consumption in university student: cross- sectional study". European Journal of Public Health, 21(4), 138- 43.
- Braitman, A. L., & Henson, J. M. (2015). "The impact of time perspective latent profiles on college drinking: A multidimensional approach". Substance Use & Misuse, 50(5), 664- 673.
- Chin, J., & Holden, R. R. (2013). "Multidimensional future time perspective as moderators of the relationships between suicide motivation, preparation, and its predictors". Suicide & Life- Threatening Behavior, 43(4), 395- 405.
- Dany, L., Roussel, P., Laguette, V., Lagouancelle- Simeoni, M. c., & Apostolidis, T. (2016). "Time perspective, socioeconomic status, and psychological distress in chronic pain patients". Psychology Health & Medicing, 21(3), 295- 308.
- Davis, W., & Hicks, J. A. (2013). "Maintaining hope at the 11 th hour: Authenticity buffers the effect of limited time perspective on hope". Personality and Social Psychology Bulletin. 39(12), 1634- 1646.
- Drost, J., Vander Does, W., Van Hemert, M. A., Penninx, W. J. H., & Spinhoven, P. (2014). "Respective negative thinking's as a transsdiagnostic factor in depression and anxiety: A conceptual replication". Behavior Research and Therapy, 63(3), 177- 183.
- Duggleby, W. D., Williams, A., Holstlander, L., Thomas, R., Cooper, D., Hallstrom, L. K., Ghosh, S., & Orourke, H. (2014). "Hope of rural women caregivers of person with advance cancer: guilt, self- efficacy and mental health". Rural and Remote Health. 14, 2561.
- Ehring, T. (2010). "The Preservative Thinking Questionnaire (PTQ): Validation of a content - independent measure of repetitive negative thinking". Journal Behave There Expel Psychiatry. 42(2), 225-232.
- Ehring, T., & Watkins, E. R. (2008). "Respective negative thinking as a transdiagnostic process", International Journal of Cognitive Therapy, 1(3), 192- 205.
- Lehtonen, A. (2012). "Future thinking and learning in improvisation and a collaborative devised theatre project within primary school students". Procedia-Social and Behavioral Sciences, 45, 104-113.
- Macedo, A., Soares, M, J., Amaral, A. P., Nogueira, V., Madeira, N., Roque, c., Marquesm, M., Maia, b., Bos, S., Valent, J., & Pereira, A. T. (2014). "Respective negative thinking mediates the association between perfectionism and psychological distress". Personality and Individual Differences,72(6), 220- 224.
- McEvoy, P. M., Watson, H., Watkins, E. R., & Nathan, P. (2013). "The relationship between worry, rumination and co morbidity: Evidence for repetitive negative thinking as a transude agnostic construct". Journal of Affective Disorders, 151(3), 313- 320.
- McEvoy, P. M., & Mahoney, E. J. (2013). "Intolerance of uncertainty and negative meta cognitive beliefs as transit agnostic mediators of repetitive negative thinking in a clinical sample with anxiety disorders". Journal of Anxiety Disorders, 27(4), 216- 224.
- Mckay, M. T., Andretta, J. R., Magee, J., Worrell, F. C. (2014). "What do temporal profiles tell us about adolescent alcohol use? Results from a large sample in the United Kingdom". Journal of Adolescence, 37, 1319- 28.
- Mckay, M. T., Worrell, F. C., Temple, E. C., Perry, J. J., Cole, J. C., & Mello, Z. R. (2015). "Less not always more: The case of the 36- item short form of the zimbardo time perspective inventory". Personality and Individual Differences, 72, 68- 71.
- Mills, C., Grant, M., Lechner, V., & Judan, R. (2014). "Relationship between trait repetitive negative styles and symptoms of psychology". Personality and Individual Differences, 71(3), 19- 24.
- Neumann, Y., Finaly-Neumann, E., & Reichel, A. (1990). "Determinants and consequences of students burnout in universities". The Journal of Higher Education, 20- 31.
- Oyandel, C., & Buela- Casal, G. (2014). "Time persecution and psychopathology: Influence of time perspective on quality of life of severe mental illness". Acts Espanola's de Psiquiatria, 42(3), 99- 107.
- Segerstrom, S. C., Tsao, J. C. I., Aldern, L., Craske, M. G. (2000). "Worry and rumination: Repetitive thought as a concomitant and predictor of negative mood". Cong Therapy Research, 24, 671- 88.
- Sinha, R., & Li. (2007). "Imaging stress and cue- include drug and alcohol craving: association with relapse and clinical implications". Drug and Alcohol Review, 26, 25- 31.
Szkony, L. E. (2010). The preservative thinking questionnaire: Development and validation Penny Ivania State University.
- Wells, A., & Cartwright-Hatton, S. (2004). "A short form of the met cognitions questionnaire: properties of the MCQ-30". Behavior Research and Therapy, 42(1), 385- 396.
- Wong, J., McEvoy, M., & Rapee, M. (2015). "A comparison of repetitive negative thinking and post- Event processing in the prediction of maladaptive social- evolution beliefs: a short- term prospective study". Journal of Psychology and Behavioral Assessment, 10(24), 1- 12.
- Worrell, F. C., Mckay, M. T., & Andretta, J. R. (2015). "Concurrent validity of zimbardo time perspective inventory profiles: A secondary analysis of data from the united kingdom". Journal of Adolescence, 42, 128- 139.
- Zambianchi, M., Ricci Bitti, P. E., & Paola, G. (2010). "Time perspective, personal agenda, and adoption of risk behaviors in adolescence". Psychologies Clinical Della Sviluppo, 2, 397- 414.
- Zang, R., & Gan, R. Ch. (2007). "Henning. perfectionism, Academic burnout and engagement among chine décolleté students: a structural equation modeling analysis". Personality & Invidual Differences, 43, 1529- 1540.
- Zimbardo, P. G., & Boyd, J. N. (1999). "Putting Time in Perspective a Valid, Reliable Individual-Differences Metric". Journal of Personality and Social Psychology, 77, 1271-1288.