با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
روانشناسی شناختی
تجارب آسیب‌‌زای دوران کودکی و کارکردهای اجرایی: نقش واسطه‌ای پردازش هیجانی

فاطمه فولادی؛ حسین زارع؛ پریا سادات معراجی سعید

دوره 13، شماره 25 ، خرداد 1403، ، صفحه 51-65

https://doi.org/10.30473/sc.2024.71437.2983

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی بین تجارب آسیب‌‌زای دوران کودکی و کارکردهای اجرایی با نقش واسطه‌ای پردازش هیجانی بود. این پژوهش از نوع مطالعات همبستگی و مدل معادلات ساختاری بود. جامعه‌ آماری پژوهش را تمامی دانشجویان شهر تهران تشکیل می‌داد که از این جامعه تعداد 270 نفر از دانشگاه الزهرا (س) با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ...  بیشتر

رابطة مؤلفه های سهل انگاری اجتماعی و هویت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

مجید صفاری نیا؛ علیرضا آقایوسفی؛ علی مصطفائی

دوره 3، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 123-134

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مؤلفه­های سهل­انگاری اجتماعی و هویت اجتماعی  با عملکرد تحصیلی در دانشجویان بود.روش: پژوهش از نوع همبستگی و نمونه شامل 200 دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز بوکان بود که با روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه­های سهل­انگاری اجتماعی، هویت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی پاسخ دادند. داده­ها ...  بیشتر