با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
تاثیر درماندگی آموخته شده بر سوگیری حافظه آشکار

محمد علی نظری؛ مهدی زمانی اصل؛ محمد احمدی

دوره 3، شماره 1 ، تیر 1393، ، صفحه 16-29

چکیده
  مقدمه: براساس فرضیه­ خلق همخوان و نظریه باور، افراد اطلاعات هیجانی خوشایند و ناخوشایند را به­صورت انتخابی پردازش می­کنند. هدف اصلی مطالعه­ حاضر تعیین اثر درماندگی آموخته شده بر بازیابی خاطرات ناخوشایند در اشخاصی است که درمعرض شکست مکرر در حل مسأله قرار گرفته­اند. روش: چهل و پنج شرکت کننده (20 مرد و 25 زن) درمطالعه شرکت داشتند. ...  بیشتر