با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
تبیین خودشناسی بر اساس مولفه‌های باورهای معرفت‌شناختی و صفات شخصیت

آرزو وحید؛ داود معنوی پور

دوره 8، شماره 2 ، آبان 1398، ، صفحه 70-80

https://doi.org/10.30473/sc.2019.47519.2407

چکیده
  مقدمه:این پژوهش باهدف تبیین خودشناسی براساس مولفه­ های باورهای معرفت­ شناختی و صفات شخصیت انجام گرفت. روش: طرح تحقیق در این پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه­ های (سراسری، آزاد، علمی-کابردی و غیرانتفاعی) شهرتهران درسال تحصیلی97- 1396بود. بدین منظور، تعداد 400 نفرازدانشجویان، به  شیوه نمونه­ گیری خوشه­ای ...  بیشتر

اثر باورهای معرفت شناختی و ادراکات یادگیری بر عملکرد تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی

کریم سواری

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1397، ، صفحه 25-40

چکیده
  مقدمه: در تحقیق حاضر، اثر باورهای معرفت‌شناختی و ادراکات یادگیری بر عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان موردبررسی قرار گرفت. روش: کلیه دانشجویان رشته روان‌شناسی و علوم تربیتی شاغل به تحصیل در نیمسال اول تحصیلی 96-1395 دانشگاه پیام نور اهواز، جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل داده‌اند که از بین آن‌ها 210 نفر (166 دختر ...  بیشتر