با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
اثربخشی گروه درمانی شناختی متمرکز بر طرحواره بر تعدیل طرحواره های ناسازگار اولیه در دختران نوجوان از خانواده طلاق

سید مجتبی عقیلی؛ آرزو اصغری؛ صغری حق شناس؛ میترا نمازی

دوره 10، شماره 20 ، بهمن 1400، ، صفحه 223-235

https://doi.org/10.30473/sc.2021.58418.2673

چکیده
  مقدمه: مدل درمان متمرکز بر طرح‌واره یانگ تلفیقی ابتکاری از رفتاردرمانی شناختی با گشتالت و روابط موضوعی رویکردهای روان‌کاوی محسوب می‌شود. پژوهش حاضر با هدف شناسایی اثر آموزش گروه‌درمانی شناختی متمرکز بر طرح‌واره بر تعدیل طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه در دختران نوجوان از خانواده طلاق انجام پذیرفت. روش: پژوهش در چارچوب طرح نیمه ...  بیشتر

رابطه راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد با مسئولیت پذیری

سید مجتبی عقیلی؛ الهه سادات نصیری

دوره 3، ویژه نامه ، اسفند 1393، ، صفحه 109-125

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضربا هدف تعیین رابطه راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد با مسؤولیت پذیری صورت گرفته است. روش: بدین منظور، از میان 7690 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه تعداد 364 نفر به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی به عنوان گروه نمونه انتخاب گردید. جهت جمع آوری  داده ها از پرسشنامه­های راهبردهای یادگیری، سبک های اسنادو پرسشنامه سنجش میزان ...  بیشتر