با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن روانشناسی اجتماعی ایران
دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
تعداد دوره‌ها 13
تعداد شماره‌ها 27
تعداد مقالات 272
تعداد نویسندگان 590
تعداد مشاهده مقاله 698,780
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 576,746
نسبت مشاهده بر مقاله 2569.04
نسبت دریافت فایل بر مقاله 2120.39
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 1,231
درصد پذیرش 21
زمان پذیرش (روز) 270
تعداد پایگاه های نمایه شده 9
تعداد داوران 154



همکاری با انجمن روانشناسی اجتماعی ایران

 

شبکه های اجتماعی

 

«شناخت اجتماعی» نشریه‌ای است با رویکرد علمی که با رسالت توسعه دانش و انتشار نتایج تحقیقات حاصل از پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به شناخت اجتماعی را به صورت دو فصلنامه با صاحب امتیازی دانشگاه پیام نور منتشر می‌کند. سایر اطلاعات این نشریه به شرح زیر می‌باشد:

  • نشریه علمی شناخت اجتماعی با همکاری مشترک انجمن روانشناسی اجتماعی ایران در قالب تفاهم‌نامه همکاری منتشر می‌شود.
  • فلودیاگرام مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است.
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است؛
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • نوع نشریه: نشریه علمی
  • شیوه انتشار: الکترونیکی و چاپی
  • نوع مقالات قابل انتشار: علمی-پژوهشی/علمی مروری
  • توالی انتشار: دوفصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به انگلیسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون علمی  سامانه مشابه یاب متون علمی همیاب استفاده می‌شود.
  • دسترسی رایگان و آزاد به مقالات
  • چنانچه مقاله از حامی یا تامین‌کننده اعتبار پژوهشی برخوردار باشد، درج آن در مقاله توسط نویسنده الزامی می‌باشد.
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر: دانشگاه پیام نور، معاونت پژوهش و فناوری
  • حوزه فعالیت تخصصی:  شناختی، اجتماعی
  • شروع انتشار: بهار  و تابستان 1391
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً 6000000 ریال)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو  داور و یک داور تطبیقی
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • نحوه انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • ضریب تاثیر (ISC):  0.429
  • شماره و تاریخ مجوز کمیسیون نشریات وزارت عتف: 15/10/1390 شماره 33399
  • شماره و تاریخ مجوز هیات نظارت بر مطبوعات (وزارت ارشاد): 20/12/97 شماره 84850
  • شاپای چاپی: 3782-2322
  • شاپای الکترونیکی: 4312-2322
  • ایمیل نشریه: sc@pnu.ac.ir

در صورت وجود هرگونه سوال، برای نشریه ایمیل ارسال فرمائید. به ایمیل شما در 48 ساعت کاری پاسخ داده خواهد شد.

مقاله پژوهشی روانشناسی بالینی
اثربخشی برنامه پارادوکس درمانی بر کارکردهای رفتاری، تنظیم هیجان و عملکردهای مغزی به وسیله اف نیرز در درمان ترس از پرواز

طاهره لطفی زاده؛ میر شهرام صفری؛ حسین زارع؛ کامبیز پوشنه؛ محمد حسن آسایش

دوره 13، شماره 26 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2024.72457.3015

چکیده
  این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی برنامه پارادوکس درمانی بر کارکردهای رفتاری، تنظیم هیجان و عملکردهای مغزی به وسیله اف نیرز در درمان ترس از پرواز انجام شد. طرح پژوهش حاضر نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون – پس‌‌‌‌آزمون با گروه آزمایش (آموزش پارادوکس درمانی) و یک گروه گواه (هر گروه 13 نفر) با آزمون پیگیری 1 ماهه بود. جامعه آماری این پژوهش ...  بیشتر

مقایسه کارکردهای اجرایی و حافظه دانش آموزان دوزبانه و یک زبانه

مونا گلستانی فرد؛ منصوره نیکوگفتار؛ حسن شمس اسفندآباد

دوره 5، شماره 1 ، مرداد 1395، ، صفحه 52-67

چکیده
  مقدمه: هدف از پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی و حافظه دانش‌آموزان دو زبانه و یک‌زبانه بود. روش: برای این منظور 120 دانش‌آموز دختر و پسر 7 ـ 12 ساله (60 دانش‌آموز یک‌زبانه فارسی زبان و 60 دانش‌آموزان دو زبانه ارمنی ـ فارسی زبان) از پایه‌های دوم تا ششم دبستان‌های منطقه 8 آموزش و پرورش شهر تهران با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای ...  بیشتر

رابطه بین چشم انداز زمان با جهت گیری هدف، تعلل تحصیلی و پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه خلیج فارس

سید موسی گلستانه؛ سید علی افشین؛ یوسف دهقانی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 52-71

چکیده
  مقدمه: چشم­انداز زمان چگونگی ادراک یا ارزیابی شخص از گذشته، حال و آینده را مشخص می­کند. چشم­انداز زمان، ساختار شناختی ناهشیاری دارد که فرد در هنگام     تصمیم­گیری درباره اعمال و اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدت به کار می­برد. هدف پژوهش حاضر تعیین نقش واسطه­ای جهت­گیری هدف در رابطه بین چشم انداز زمان، پیشرفت تحصیلی ...  بیشتر

پیش‌بینی تحریف های شناختی بر اساس باورهای غیرمنطقی و همجوشی شناختی

محمد الوندی سرابی؛ حسین زارع؛ احمد علیپور؛ نصراله عرفانی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 168-180

چکیده
  مقدمه: ازآن­جا که اعضای سازمان از مهم‌ترین سرمایه­ های مراکز آموزش عالی به شمار می­ روند، بررسی و شناسایی عوامل مرتبط با منابعی که می توانند بر عملکرد شغلی آن‌ها مؤثر باشند، از اهمیت روز­ افزونی برخوردارشده است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی تحریف­ های شناختی بر اساس باورهای غیرعقلانی و همجوشی شناختی کارکنان اداری ...  بیشتر

بررسی رابطه سیستم‌های مغزی رفتاری و اعتیاد به اینترنت با نقش واسطه‌ای احساس تنهایی و راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان

امین حسینی؛ مهناز شاهقلیان؛ محمد حسین عبدالهی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 26-51

چکیده
  مقدمه: مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه سیستم‌های مغزی رفتاری و اعتیاد به اینترنت با نقش واسطه‌ای احساس تنهایی و راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان طراحی و انجام شد. روش: مطالعه حاضر پژوهشی اکتشافی از نوع طرح­های همبستگی بود. جامعه این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم ناحیه چهار شهر کرج در سال 1395 تشکیل می­دادند ...  بیشتر

بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یکپارچه بر میزان ادراک بیماری و شدت بیماری در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

محمد اورکی؛ پوران سامی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 107-119

چکیده
  مولتیپل اسکلروزیس(ام اس) بیماری مزمن سیستم عصبی مرکزی است.ام اس که از شایع‌ترین بیماریهای عصبی انسان است، با عوارض جسمی و روانشناختی فراوانی همراه میباشدکه موجب میشود بیماران شناخت معیوب و باورهای تحریف شده ای درباره بیماریشان داشته باشند،لذا درمقابله مثبت وموثر با بیماری و پذیرش آن به عنوان بخشی از زندگی خوددچارمشکل میشوند.بنابراین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روانشناسی بالینی
مدل‌یابی معادلات ساختاری رابطه بین افکار مزاحم ناخواسته و علائم وسواسی جبری با توجه به نقش میانجی ارزیابی‌های شناختی، پاسخ‌های هیجانی و راهبردهای کنترل

صابره بهشتی مشهدی؛ حسین زارع

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 خرداد 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2024.71233.2976

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه‌ی ساده‌ ی نوع افکار مزاحم(درون زاد-واکنشی) با نشانه‌های وسواس فکری عملی، با توجه به نقش میانجی ارزیابی‌های شناختی، پاسخ‌های هیجانی و راهبردهای خنثی‌سازی در نمونه‌‌های غیر‌بالینی ایرانی بوده است. روش: بدین خاطر نمونه‌ای متشکل از جمعیت بهنجار شهر مشهد (509 کل، 346 زن، 163 مرد) با پرسشنامه افکار مزاحم پوردون ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روانشناسی
اثربخشی درمان متمرکز بر هیجان بر انعطاف‌پذیری ‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی

علی اکبر شریفی؛ مژده برخورداری ناغانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 آبان 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2024.70750.2962

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان متمرکز بر هیجان بر انعطاف‌پذیری ‌‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی انجام شده است. این مطالعه از نوع نیمه‌آزمایشی بود که بر روی نوجوانان دارای اضطراب اجتماعی شهر شهرکرد انجام شد. تعداد ۳۰ نفر به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل به‌صورت تصادفی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی روانشناسی اجتماعی
اثربخشی آموزش شایستگی اجتماعی_هیجانی بر ترس از ارزیابی منفی و علائم روان تنی نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده

سید مجتبی عقیلی؛ نرگس صنعتیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 آبان 1403

https://doi.org/10.30473/sc.2024.71019.2969

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش شایستگی اجتماعی_هیجانی بر ترس از ارزیابی منفی و علائم روان تنی نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده انجام شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی به شیوه پیش آزمون_پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش کلیه نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ساکن مراکز شبه خانواده شهر مشهد در سال 1402 بودند که تعداد ...  بیشتر

ابر واژگان